Toon posts:

processor, moederbord of eigen fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een serieus probleem (ja, ik heb wel gezocht).
Vorige week donderdag wilde ik de lawaaiige ventilator van mijn moederbord vervangen, dat lukte allemaal, en ik heb toen de computer weer aangezet. Toen zag ik dat de voedingsfan nog niet draaide, dus heb ik hem snel weer uitgezet en met een beetje geharrewar de PSU fan weer goed aangesloten. Toen ik de computer weer aanzette, was er geen beeld, en de CPU fan draaide niet ( per ongeluk kabeltje losgetrokken), dus ik deed hem snel maar weer uit.
Vervolgens geeft mijn D-led van mijn MSI k7t266 pro2 aan dat mijn "CPU damaged or not installed properly"" is :(.
Ik heb de processor even bekeken, en er lijkt me niks mis mee, maar ik geloofde mijn moederbord wel en heb vandaag even een nieuwe proc gehaald...
Wat Arctic silver erop (niet teveel), erin rammen en gaan maar.. of toch niet :(..
Weer doet mijn cpu het niet volgens D-led..
Het enige wat ik erin heb zitten is mijn mobo, geheugen (Dane Elec pc2700, 256mb x 2) en mijn processor (en mijn Geforce 4, maar dat maakt niet direct uit).
Wat is hier nu het probleem :? :?
Processor was een AMD athlon XP 1900+, nu een 2000+.. werken dus allebei niet.

Ik heb een plaatje van oude proc, maar kan het nu ff nergens hosten.. maar als het nodig is is het wel te regelen..

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

met mijn k7t pro heb ik dit probleem ook wel eens gehad toen heb ik wat met de geheugen(banken) en de CMOS batterij zitten klooien en toen deed ie het weer (nog steeds spontane uitvallers)

weet iemand of de k7t266 pro2 ook zo bagger is als de k7t pro

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

heb je het moederbord een goed bekeken op beschadigen die je eventueel hebt gemaakt met het vervangen van die fan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn CMOS gecleared en de batterij ook eruit gehaald enzo, maar rommelen met geheugen banken etc zal ik ook nog doen.. en naar beschadigingen wordt ook atm gekeken :).

edit: rommelen met geheugenbanken werkt in eerste instantie niet... enne.. ik verving mijn voedingsfan, heb daardoor mijn mobo niet eens aangeraakt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 21:05 ]

Verwijderd

misschien je voeding gesloopd zodat je mb ecventueel ook een verkeerde voltage krijgt????
Probeer eens andere voeding

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

snooze schreef op 24 April 2003 @ 21:01:
met mijn k7t pro heb ik dit probleem ook wel eens gehad toen heb ik wat met de geheugen(banken) en de CMOS batterij zitten klooien en toen deed ie het weer (nog steeds spontane uitvallers)

Yep, als je CPU wisseld, wil je bak meteen niet meer, de D-leds geven aan CPU damaged or faulty. De truc is dan CMOS clear en wederom t BIOS in om de boel in te stellen :(
Promise FT Lite op t mobo is traag qua detectie en dus de hele boot-fase duurt lang.

Verder is t een klere bord qua OC-en, maar loopt wel lekker stabiel
[Heb t mobo als vervanger voor een overleden Asus A7V133 (SDRAM) gehad van de winkelier en destijds bijbetaald voor de DDR modules. Op zich geen slechte deal toen van SDR naar DDR]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Deze problemen betreffen de volledige K7T serie. Ja, je hebt dus last van het K7T syndroom. Ik zou maar nieuw bordje halen als ik jou was

MSI 745 Ultra ofzo, heb er hier 2 lopen, lopen perfect! :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
snooze schreef op 24 april 2003 @ 21:01:
zo bagger is de k7t pro ook weer niet, je moet er alleen niet mee willen overklokken

(maar ik ga wel in mn volgende systeem een ander plankje douwen :P)

[ Voor 13% gewijzigd door G33rt op 24-04-2003 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 24 April 2003 @ 21:20:
Deze problemen betreffen de volledige K7T serie. Ja, je hebt dus last van het K7T syndroom. Ik zou maar nieuw bordje halen als ik jou was

MSI 745 Ultra ofzo, heb er hier 2 lopen, lopen perfect! :D
Ik kan niet zomaar even een nieuw bordje halen.. Maar volgens jullie is het dus het moederbord? Ik wordt wel 8)7 nu.. CMOS clearen helpt ook niet.. argh... :'(..
dan maar ff naar de vriendin O+ O+.
Alvast bedankt voor de hulp.. maar ik vrees dat ik morgen naar een pc winkel moet want ik heb nu geen idee meer..

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Breng gewoon die 2000+ terug, en haal daar een 745 Ultra voor :*)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Of een goedkope ECS om vrolijk mee verder te modderen.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wekkel schreef op 24 april 2003 @ 22:06:
Of een goedkope ECS om vrolijk mee verder te modderen.
die is nog goedkoper ook :)

• yeroen1979
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

heb je geen andere voeding? Deze ff aansluiten (niet inbouwen) pc ff aan en dan weer uit en dan die oude er weer in. Werkt over het algemeen wel! Uitleg: GEEN IDEE!! Heb het al een aantal malen gehad!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, voeding verwisselen werkt ook niet (had een andere voeding even aangesloten, daarna weer mijn eigen), en nog steeds die rooie lichtjes...
Nou nog hopen dat als het met een nieuw bordje werkt dat ik dan die nieuwe proc nog terug kan brengen... :)
Maar nu moet ik me weer gaan verdiepen in moederborden .. :/

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zoals ik al zei, een ECS. Check dit topic eens uit: Het ECS L7S7A2 topic

Verwijderd

over dat gezeur heletijd dat msi k7t serie's niet goed zijn is gewoon gelul ik wordt soms wel ziek van :r . ik heb verschillende msi mobo's gehad de msi k7t pro, msi k7t 266,msi k7t turbo, msi k7t turbo limited edition die ik nu draaiend hebt allemaal draaide gewoon stabiel als een huis geen problemen mee gekregen. kijk zoals je al zijn je had ( perongeluk kabeltje losgetrokken) ik neem aan van het cpu fan?.
maar daar begint het fout al want een amd processor zonder koeler is binnen paar sec dood dus garantie kan je al fluiten maar toen jij je pc aan deed zonder cpu koeler. werd het cpu zo warm zo dat je mobo ook beschadig werd. dus ik denk dat je mobo dood is maar goed een cpu zonder draaiend koeler laten draaien is al helemaal niet goed |:(

ik hoop je veel succes.

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
passief koelen van een amd kan wel...
maar wat je zegt, een doorgebrande proc kan ook vaak betekenen dat je mobo beschadigd. test beide procs ff op een ander mobo. kijke of de procs goed zijn, laat desnoods de nieuw gekochte testen in de winkel waar hij vandaan kwam, met de mededeling dat hij het niet deed op jou mobo. als het een goed winkeltje is zou je misschien ook even je mobo kunnen laten testen? of leen van iemand anders ff wat andere schit die wel werkt, en test het daarmee.

maar t lijkt er heel erg op dat het mobo gewoon dood is, deels..

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat mijn CPU niet opgeblazen is als de cpu fan 10s niet draait, het koelblok was niet eens warm. AMD processoren zijn zonder cooling idd binnen 10s kapot, maar het koelblok kan veel warmte opnemen :). De proc is denk ik ook niet doorgebrand, er is niks zwarts te zien... en het moederbord ziet er ook nog okee uit :).

Maar ik zal eens een nieuw moederbordje gaan halen :)...

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
heb zelf een athlon doorgefikt, 3/4 sec. was nix op te zien vergeleken met andere proc's, maar t was wel doorgebrand.... dee nix meer...

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja maar zonder koelblok zeker :+

* Glashelder was ook slachtoffer, was ook niks te zien op die arme Thunderbird :o

Verwijderd

soms is de schade niet eens te zien maar toch zijn ze er net als je oude vertrouwde duron 1ghz die was ook dood zonder dat ik het kon zien op het processor. maar effe op jou verhaal terug. ik las dat jij een andere processor heb gekocht een amd xp 2000+ als die niet doet op je mobo dan weet ik het zeker dat het je mobo is. ik raad jou aan om een asus te nemen want die hebben volgens mij heat protection ofzo maar dat moet je maar zelf kiezen wat je wilt.

Verwijderd

vertouw iig nooit die DLED, gaf bij mij ook wel meer dan 1x verkeerde 'diagnose' :(

Verwijderd

Vervang je moederbord maar....Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een MSI K7 Turbo (v3.00),ook geen beeld maar wel lopende hd's en fan's.Nadat ik mijn mobo had vervangen werkte de zaak weer.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 19:09:
soms is de schade niet eens te zien maar toch zijn ze er net als je oude vertrouwde duron 1ghz die was ook dood zonder dat ik het kon zien op het processor. maar effe op jou verhaal terug. ik las dat jij een andere processor heb gekocht een amd xp 2000+ als die niet doet op je mobo dan weet ik het zeker dat het je mobo is. ik raad jou aan om een asus te nemen want die hebben volgens mij heat protection ofzo maar dat moet je maar zelf kiezen wat je wilt.
ASUS is veel te duur man!!! hij zegt net dat ie moet sparen voor een mobo, misschien net genoeg geld voor een ECS laat staan een ASUS!!! :o

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik heb het moederbord + processor + geheugen ff naar de winkel gebracht waar ik de processor had gekocht, die hebben alles even getest. Nu blijkt dus dat het moederbord kapot is , de oude processor (de 1900+) en het geheugen en de nieuwe processor doen het nog :D. Dus ik moet een nieuw moederbord kopen (ff een L7S7A2 zoeken :D).

Maar wat ik me nu afvraag: kan het zijn dat de voeding het moederbord en proc heeft opgeblazen :? Dat als ik nu een nieuw moederbord koop, dat ik weer alles opblaas?

Oja.. mijn ouders steunen me wel in de aankopen en ik ben net jarig geweest, dus geld is niet direct een issue ;).

Verwijderd

Topicstarter
Zo.. alles werkt weer. Heb gister even een ECS L7S7A2 gehaald, mooi dingetje, behoorlijk goedkoop :D. Vanavond alles weer in elkaar gezet en het werkte meteen.. Dacht ik.. maar Windows moest nog even roet in het eten gooien: blauw scherm als ik opstartte..
Alle kaarten eruit gehaald: werkte nog niet. Ik denk dat het mijn HD was.. die was eerst op een RAID poort aangesloten, nu gewoon op IDE, maar daar kan windows blijkbaar niet tegen. FF windows gerepaired en alles werkt...
Bedankt voor de hulp :).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is inderdaad mogelijk dat je voeding je moederbord sloopt. Ook enigsinds logisch. (of opnieuw sloopt)

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 04 May 2003 @ 21:39:
Het is inderdaad mogelijk dat je voeding je moederbord sloopt. Ook enigsinds logisch. (of opnieuw sloopt)
Euhh, alles werkt weer hoor.. :+ .. Voeding heeft niks opgeblazen :).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nu blijkt dus dat het moederbord kapot is , de oude processor (de 1900+) en het geheugen en de nieuwe processor doen het nog :D
Heb gister even een ECS L7S7A2 gehaald
Dat als ik nu een nieuw moederbord koop, dat ik weer alles opblaas?
en je vraag:
kan het zijn dat de voeding het moederbord en proc heeft opgeblazen
wat nou alles werkt weer? je vraagt in feite of het opnieuw kan gebeuren :?
Het kan nog steeds opnieuw gebeuren :+

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 04-05-2003 22:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 15:43:

Oja.. mijn ouders steunen me wel in de aankopen en ik ben net jarig geweest, dus geld is niet direct een issue ;).
Too bad dat je 2 procs geen MP's zijn....... :*) >:) :7 O-)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hmz... weer de D-Led die aangeeft dat de CPU dood is terwijl die dat niet is...

ik ken iemand die een MSI bordje had en ook die mededeling kreeg... bleek de BIOSchip verrot te zijn geworden...
CMOS clear werkte in eerste instantie wel, als in, je kon de BIOS instellen... maar zodra die opgeslagen werd, deed ie niks meer...

moet ff een nieuwe BIOSchip regelen als clearen geen effect heeft...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 22:44:
[...]

Too bad dat je 2 procs geen MP's zijn....... :*) >:) :7 O-)
:? Alleen een beetje silverlijm nodig en ... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 04-05-2003 22:56 ]

Pagina: 1