Nog een andere vraag, heb domein gestart, maar als ik zwervend profiel aanzet, dan maakt hij toch nog een map onder documents and settings op de c-schijf. Hierin staan het start-menu, bureaublad en nog wat zaken, niet application data en zo. Is dit normaal? Ook had ik het lokale profiel gekopieerd naar de server en toen heb ik het profiel pad aangepast naar deze map (op de server) en hij meld wel aan, maar alle instellingen waren weg, achtergrond en al die shit... Hoe kan dat? Ook zie ik bij profielen dat het bedoelde profiel roaming is. Vreemd?
Verwijderd
Wat heb je in AD users& computers aangegeven voor profilepath? Op het moment dat je inlogt, word inderdaad in \documents&settings\username eea gekopieerd. Heb je toevallig een domain policy draaien die een aantal mappen van het profile niet meekopieerd bij uitloggen?
Bij een Roaming Profile wordt bij het inloggen je profiel van de server naar je HD gekopieerd. Als je uitlogt worden de wijzigingen weggeschreven naar de server. Het is dus normaal dat je profiel ook gewoon in C:\Documents and Settings\ staat. Dat je Application Data niet ziet staan komt waarschijnlijk doordat die map hidden is, heb je wel ingesteld dat je hidden files en folders ziet?
Dat verklaarde dus ook waarom ik die profiel map niet zag toen ik als lokaal admin inlogde, toen ik met dat profiel inlogde zag ik die map dus wel. Okeej probleem 1 opgelost, dat ik alle instellingen kwijt was, dat snap ik niet. Heb op school hetzelfde gedaan en dat werkte. Toch was hier alles weg, Office starten en zo, moest ff cd erin rammen en zo, daarna deed die het wel, hetzelfde met WinAce en Msn Messenger. Het werkt nu wel, maar heb geen zin om mijn WinXP profiel opnieuw te moeten instellen. Heb ik het goed gedaan overigens, hieronder volgorde:jradelaar schreef op 24 April 2003 @ 20:56:
Bij een Roaming Profile wordt bij het inloggen je profiel van de server naar je HD gekopieerd. Als je uitlogt worden de wijzigingen weggeschreven naar de server. Het is dus normaal dat je profiel ook gewoon in C:\Documents and Settings\ staat. Dat je Application Data niet ziet staan komt waarschijnlijk doordat die map hidden is, heb je wel ingesteld dat je hidden files en folders ziet?
Als lokale admin ingelogd op de pc, profiel (waar het om ging) gekopieerd naar de server, rechten op die gebruiker gezet die er op moest! Heb toen lokaal profiel verwijderd en de pc herstart, hij was toen die instellingen kwijt van toen het profiel nog lokaal stond. Ook de koppeling naar de z:\ die ik onder profiel heb aangegeven maakt ie niet zelf, tenminste toen niet. Hm misschien vaag, zeg het dan maar!
Is het mogelijk denken jullie, mijn winXP profiel kopieren en dan inloggen... of werkt dat niet... ander XP profiel geprobeerd en het ging niet... misschien dat ik toen iets fout had staan. Ga nog maar es proberen, anders maak ik een nieuwe aan en kopieer ik het oude erover als het zover is? Iemand dit al gedaan een winXP client aan een win2K DC gehangen...? Dus van een lokaal profiel naar zwervend!