![]() | Bienvenue à mon topique Kleine FFVII intro, om in de stemming te komen Final Fantasy VII: in mijn ogen en in die van vele anderen één van de beste spellen ooit gemaakt. FFVII was de eerste in de reeks om 'volledig' 3D te gaan en nam dus een risico met zich mee, echter was geen enkele RPG ooit zo goed ontvangen als deze. Zoals een wijs man ooit zei: "Wie hem nooit gespeeld heeft... HAAL/LEEN HEM NU ANDERS KOM IK JE MEPPEN." |
Hier begint het topic pas --
Zoals ikzelf heb ervaren is het helaas erg moeilijk om nu nog aan een originele versie van FFVII te komen. Dit is natuurlijk met name aan de populariteit te wijten.
Stel je nu eens voor, dat Squaresoft een FFVII remake zou uitbrengen
Ze zouden het bijvoorbeeld op DVD kunnen zetten ipv 4 cd-roms wat natuurlijk niet alleen veel cooler is, maar ook ruimte biedt aan extra nieuw spul:
- Cutscenes
Met name de PC versie had nogal crappy kwaliteit cutscenes; 320x240 als ik het me goed herinner. Met een resolutie van 640x480 in combinatie met nieuwe compressie technieken (ik noem een divx/xvid) zou het al een stuk beter moeten zijn. - Muziek
In plaats van midi's die per geluidskaart anders klinken, gewoon meteen beter gemixte MP3-audio.
- Achtergronden
Waren nogal pixelig. Zouden ook in een hogere resolutie kunnen; SquareSoft heeft vast nog wel ergens de originelen liggen.
- Models
Het zou volgens mij niet moeilijk moeten zijn om de models te vervangen door high-poly versies. Dit zie je bijv. ook in Half-Life met de Blue-Shift expansion set en ziet er al gelijk een stuk beter uit. Met name de rok van Aeris die er als een broek uitziet zou tegenwoordig een stuk beter kunnen.
- Battle graphics
De omgevingen bijvoorbeeld met betere textures, FSAA, mooiere effecten
Wat denken jullie ervan? Hoe groot schatten jullie de kans dat zoiets als dit ooit waargemaakt zou worden? Droom anders lekker met me mee
[ Voor 2% gewijzigd door wacko op 24-04-2003 20:36 . Reden: UBB code compacter ]