Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stel je voor: een Final Fantasy VII remake

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 01:31
Afbeeldingslocatie: http://bauke.free.fr/pics//ff7.jpg
Bienvenue à mon topique :P

Kleine FFVII intro, om in de stemming te komen

Final Fantasy VII: in mijn ogen en in die van vele anderen één van de beste spellen ooit gemaakt. FFVII was de eerste in de reeks om 'volledig' 3D te gaan en nam dus een risico met zich mee, echter was geen enkele RPG ooit zo goed ontvangen als deze.

Zoals een wijs man ooit zei:

"Wie hem nooit gespeeld heeft... HAAL/LEEN HEM NU ANDERS KOM IK JE MEPPEN."

:)

Hier begint het topic pas --

Zoals ikzelf heb ervaren is het helaas erg moeilijk om nu nog aan een originele versie van FFVII te komen. Dit is natuurlijk met name aan de populariteit te wijten.

Stel je nu eens voor, dat Squaresoft een FFVII remake zou uitbrengen :9~.

Ze zouden het bijvoorbeeld op DVD kunnen zetten ipv 4 cd-roms wat natuurlijk niet alleen veel cooler is, maar ook ruimte biedt aan extra nieuw spul:
  • Cutscenes
    Met name de PC versie had nogal crappy kwaliteit cutscenes; 320x240 als ik het me goed herinner. Met een resolutie van 640x480 in combinatie met nieuwe compressie technieken (ik noem een divx/xvid) zou het al een stuk beter moeten zijn.
  • Muziek
    In plaats van midi's die per geluidskaart anders klinken, gewoon meteen beter gemixte MP3-audio :).
  • Achtergronden
    Waren nogal pixelig. Zouden ook in een hogere resolutie kunnen; SquareSoft heeft vast nog wel ergens de originelen liggen :).
  • Models
    Het zou volgens mij niet moeilijk moeten zijn om de models te vervangen door high-poly versies. Dit zie je bijv. ook in Half-Life met de Blue-Shift expansion set en ziet er al gelijk een stuk beter uit. Met name de rok van Aeris die er als een broek uitziet zou tegenwoordig een stuk beter kunnen ;).
  • Battle graphics
    De omgevingen bijvoorbeeld met betere textures, FSAA, mooiere effecten
Ten eerste vraag ik me nu af hoe groot de kans is dat Squaresoft hier überhaupt zin in heeft, en of ze hiervoor een publisher zouden kunnen vinden. Aan vraag zou het denk ik niet hoeven te liggen: er zijn ZAT Final Fantasy fans die het direct zouden kopen. Zelfs mensen die FFVII al hebben gespeeld zouden wellcht deze nieuwe versie aanschaffen om nog eens door dit fantastische avontuur te gaan, deze keer met een nog betere ervaring door de nieuwe extras.

Wat denken jullie ervan? Hoe groot schatten jullie de kans dat zoiets als dit ooit waargemaakt zou worden? Droom anders lekker met me mee :)

[ Voor 2% gewijzigd door wacko op 24-04-2003 20:36 . Reden: UBB code compacter ]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ik schat de kans laaaaag in.........
maar het lijkt me wel super kewl

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Waren ooit es vage geruchten over FF7 en FF8 remakes voor de ps2...

Maar of dit ook echt waar was =\

Signature?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Sorry, maar het lijkt me niets. Ik vind Final Fantasy sowieso niet erg boeiend (ik _vind_, ok ;)), dus een mooiere remake lijkt me ook voor Squaresoft te duur (alleen de echte diehards zullen hem kopen)

Verwijderd

Dat zou een game zijn waar ik voor naar de winkel zou vliegen

Verwijderd

nuh, hoeft niet van mij. Kvond deel 7 het saaiste deel uit de serie :)

doe dan liever deel 9

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik zou er graag m'n pc voor upgraden, maar ik zie de kans niet groot in dat het daadwerkelijk gebeurt.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 08:56
ff7 was errug goed, maar ik kots op remakes.
zelfde als al die snes remakes op de gba. zit je het te spelen krijg je echt zo'n gevoel been there done that... gaaaaap....

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je wint nog eerder de loterij denk ik ... (wel jammer) ...

Maar FF7 is idd een van de allerbeste spellen ooit !!!
Mijn teller stond al heel snel op 99,99 uur, en volgens mij heb ik nog eens 200 uur d'r bij op gespeeld toen, was de prijs echt driedubbel waard!
Al me poppetjes hadden bij elke slag 9999 en hadden elk 9999 hp en 999 mp :P
Ging ook voor alle elixers, wist precies welk beest je in welke elixer kon doen om bijvoorbeeld 1 strenght of 1 vitality omhoog te gaan, was er een hele tijd mee bezig, maar op het laatst hadden al me ventjes alles op z'n hoogst, 255 :P
Had ook de gouden chocobo en de "knight of the round" of zoiets, die je helemaal linksonder op een "onbekend" eilandje moest halen :)

Vond ff8 wel een stuk minder, maar ook wel vet cool.

Verwijderd

Ik heb niet zo 1,2,3 een bron maar een van de makers heeft toegegeven wel een remake te willen maken van FF7 en dat een aantal hoge figuren (zal ook wel door financiele redenen komen) daar ook wel interresse in hadden. Maar eerst moet FF12 nog klaar. Misschien wordt de FF7 remake (wat natuurlijk wel meer dan slechts een remake moet worden) wel een debute game voor de PS3 :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:43
Ik zou hem meteen halen, FFVII staat in mijn top 3 van beste games ooit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Een remake...zou kunnen. Hironobu heeft zich ooit laten ontvallen graag nog eens verder te gaan met FFVII en FFVIII. Is de kans groot? Lijkt me niet...idd zullen alleen de die-hards (zoals ikzelf) hem gaan halen, en ik vond FFVII niet eens ZO goed (ja ik ben een uitzondering).

Maar uit de openingspost blijkt dat de topicstarter het over een PC remake heeft, het antwoord daarop is al duidelijk: N-E-E! Ammenevernooitnie dat er nog een FF uit de originele reeks voor de PC uitkomt. Final Fantasy VII wordt door velen gezien als de beste RPG van de 20ste eeuw, en die verkocht werkelijk HEEL erg slecht op PC. Het is niet voor niets dat ze na FF8 stopten met PC versies maken.

De enige PC spellen die van Final Fantasy gemaakt worden zijn Final Fantasy 11 (omdat dat een MMORPG is) en Final Fantasy: Unlimited die gebaseerd is op de anime serie (die niet leuk is) en die waarschijnlijk nooit buiten Japan/Korea/China uitgegeven zal worden.

Final Fantasy X-2 was in 1 week tijd dubbel platinum, de beste release van Square ooit. Daar komt ook geen PC versie van...de PC in Japan is een beetje de Macintosh in Nederland...alleen de diehards hebben er 1, of voor het werk ;)

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

wacko schreef op 24 april 2003 @ 20:32:

Zoals ikzelf heb ervaren is het helaas erg moeilijk om nu nog aan een originele versie van FFVII te komen. Dit is natuurlijk met name aan de populariteit te wijten.

Stel je nu eens voor, dat Squaresoft een FFVII remake zou uitbrengen :9~.
Als je geen origineel kan vinden moet je even naar een duitse MEDIEMARKT gaan daar heb ik hem ook weggehaald (3mnd terug in NordHorn)

Je moet het dan doen met een duitse versie, dus duitse tekst :( enzo.......maar het blijft een originele...... :)

En NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE er word geen remake gemaakt.............
De makers hebben inderdaad wel een keer gezegd dat ze een VERVOLG op FF-7 willen maken........... :9~ (liever gisteren dan vandaag _/-\o_ _/-\o_ )

En voor de mensen die zeggen dat dat nooit gaat gebeuren......... Moeten maar eens kijken naar het vervolg op Fianl Fantasy 10 waar ze nu mee bezig zijn (of al af hebben ?....... wanneer komtie deze kant op.....? :9 ), daar heeft ook iedereen van gezegd dat dat belachelijk zou zijn.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door ScrooLoose op 25-04-2003 13:28 ]

Smiling as the shit comes down...

Verwijderd

PlainStupid schreef op 25 April 2003 @ 13:26:
[...]

Als je geen origineel kan vinden moet je even naar een duitse MEDIEMARKT gaan daar heb ik hem ook weggehaald (3mnd terug in NordHorn)

Je moet het dan doen met een duitse versie, dus duitse tekst :( enzo.......maar het blijft een originele...... :)

En NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE er word geen remake gemaakt.............
De makers hebben inderdaad wel een keer gezegd dat ze een VERVOLG op FF-7 willen maken........... :9~ (liever gisteren dan vandaag _/-\o_ _/-\o_ )

En voor de mensen die zeggen dat dat nooit gaat gebeuren......... Moeten maar eens kijken naar het vervolg op Fianl Fantasy 10 waar ze nu mee bezig zijn (of al af hebben ?....... wanneer komtie deze kant op.....? :9 ), daar heeft ook iedereen van gezegd dat dat belachelijk zou zijn.... :)
Het spijt me, maar de opvolger van Final Fantasy X (Final Fantasy X-2) is juist op verzoek van de vele fans gemaakt omdat die het einde van FF10 niet 'af' vonden, tot die groep kan ik ook mezelf rekenen trouwens. Dus het aantal mensen die het belachelijk vonden waren VER in de minderheid. (anders haal je ook geen 1.6 miljoen verkochte exampleren op dag 1!). Hij is 13 maart uigekomen dus, Europese datum nog niet bekend.

Het probleem van een FFVII vervolg is, is dat het verhaal van FFVII gewoon 'af' was. Het enige wat daarna gebeurt is een 1000-jarige vrede. Dus als Square een vervolg wil maken moeten ze OF het verhaal van FFVII gaan vernaggelen (en dat wil niemand), OF het 1000 jaar na FFVII laten afspelen...en dan is het niet meer echt een vervolg he :? (alleen Red XII leeft dan nog)

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 20:09
Ook ik vond FF VII een van de beste. Een remake met PS2 graphics en gesproken tekst zou meer dan welkom zijn ;)

FFX-2 komt eind november dacht ik in Amerika uit. Hopelijk dat ie hier voor de kerst in de winkels ligt maar dat zal krap worden met al die vertalingen die ze hier eerst moeten doen :(

• Dr. Strangelove
Ik vind het belachelijk zo lang als de gemiddelde RPG erover doet voor hij in Europa komt. En dan meestal nog een zwakke 50hz versie ook... in de tijden van de PSX was dat geen probleem, gewoon importeren, maar ik denk er serieus over om van de zomer een amerikaanse PS2 te kopen. Meteen een kratje spellen meenemen die hier of NOOIT uitkomen of over een jaar pas.

Verwijderd

Final Fantasy 7 komt een remake van met alles mooier etc is al een aantal keer gezegd door squaresoft en ff7 is beste ff ooit klaar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 16:58:
Final Fantasy 7 komt een remake van met alles mooier etc is al een aantal keer gezegd door squaresoft en ff7 is beste ff ooit klaar
Zonder bron niet geloofwaardig. Ik weet dat de makers van 7 en 8 ooit hebben gezegd graag nog eens voort te willen borduren op die spellen (dus eerder vervolg dan remake), maar dat is 1) iets van 2 jaar geleden en 2) gewoon een losse opmerking.

Ik zeg niet dat het nooit gebeurt, maar het is zeker niet aangekondigd. En of FF7 de beste was is persoonlijk :P

• Dr. Strangelove
Ik vond hem wel het beste... magic system, verhaal, karakters, muziek, locaties... top notch allemaal.

Maar het was de eerste die ik speelde, dat heeft er misschien iets mee te maken. Toch... FFVIII vond ik saai, niet eens uitgespeeld, IX wel leuk maar een wat simpel magic system, X te lineair, en van de oude FFs vind ik alleen VI tegenwoordig nog de moeite waard.

Verwijderd

FFVII &FFVIII zijn de beste FF's ever en ook de beste rpg's ever. Allebei hebben ze hun voor en nadelen(hoewel FF7 qua verhaal beter is, is FF8 qua GF's enzo weer vetter). Alle FF's erna zijn ZWAAR minder en ervoor heb ik ook geen goeie verhalen gehoord.
Dat er een remake komt lijkt me niet en hoeft ook niet van mij. Ik vind die GFX nostalgie hebben. Ik ben vorige week weer begonnen en ik blijf het de beste game ooit vinden(FF7). Een remake kan alleen maar TEGEN vallen. Geef mij lekkere brakke gfx ik kijk er dwars doorheen en zie een fsaa6x ani16x 1024*768 brute gfx... het verhaal is zo bruut dat ik er vanzelf wel goeie gfx bij ga denken. Zelfs de FMV's van FF7 met mijn radeon9700 lijken gewoon mooi.... it's a state of mind :)

Mensen trouwens die ik lees die FF7 niet goed vinden.. speel het óf nog een keer(het is vrij moeilijk) óf ga geen rpg's meer spelen ooit... noem je jezelf een gamer? :) Lijkt me niet

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
* RobIII is verdwaald... *komt niet zo veel in SGD*

FFVII voor de PC? Ik heb 'm thuis liggen, origineel. Ik heb het ooit gekocht op aanraden van een verkoper, die zwoer er bij...Heb het thuis 5 minuten gespeeld en in de kast geflikkerd. Wat een saai spel zeg...
wacko schreef op 24 April 2003 @ 20:32:
Maar: smaken verschillen, en daarom heb ik voor de geïnteresseerden mijn origineel in de aanbieding (als het echt zo moeilijk is om aan te komen). Wie het eerst komt, het eerst maalt. Ga er niet over blaten in deze draad, mail me maar: Rob[at]devcorner.nl. Verzendkosten zijn voor de ontvanger, verder is het dan van jou.

edit:

Hij is vergeven aan de eerste mailer... Sorry voor de rest...

@TS: Je plaatje doet het niet (meer?)...

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 08-10-2003 11:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 10:06

Steffie

Opaque

Konami is al wel bezig met het oppoetsen van een klassieker. Van Metal Gear Solid wordt een remake gemaakt voor de Gamecube. MGS: The Twin Snakes; het verhaal van deel 1 met de engine van deel 2.

Laten we hopen dat goed voorbeeld doet volgen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Steffie op 08-10-2003 03:39 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 18:11
Ik zou voor de winkel liggen :)

FFVII was de FF die ik het langst gespeeld heb van allemaal. Ontzettend goed verhaal, ken alles uit mijn hoofd, en nog steeds :)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

-ET-

Phone Home

Ik ben de gelukkige bezitter van het origneel voor de pcik zie nu dat het 8 is die ik heb. Overigens vind ik dat ook een goede game.

[ Voor 37% gewijzigd door -ET- op 08-10-2003 12:45 ]

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Voor zover mij bekend komt er geen remake van FF7 zoals misschien gesuggereerd wordt. Er komt wel een DVD feature film over de FF7 wereld. Op de onderstaande link staan wat plaatjes en minimale info.

http://www.the-magicbox.com/game100303c.htm

Nog iets meer info:
http://www.gamespot.com/p...antasy7/news_6075905.html

[ Voor 16% gewijzigd door qwerios op 08-10-2003 09:55 ]

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Van www.warbucket.com:

Well, I've been hearing rumors about either a Final Fantasy VII sequel or movie for a while now, and apparently, it's been confirmed that there's a movie in the works. Thanks to Slaptastic from our forums for linking us to these sweet screenshots from the movie.

There's also a pretty cool trailer floating around that you can get from torrent here.
Er komt dus een sequal genaamd Final Fantasy VII: Advent Children

Afbeeldingslocatie: http://www.the-magicbox.com/Sep03/ff7-21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.the-magicbox.com/Sep03/ff7-22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.the-magicbox.com/Sep03/ff7-23.jpg

Verwijderd

Ik snap niet wat er boeiend is aan een oud spel in een nieuw jasje te spelen. Het zal eerder de magie die het spel had verkrachten door er allemaal gehypte onzin in te stoppen. FFVII was goed om het verhaal. De graphics waren een leuke extra en ik vind ze nog steeds goed genoeg. Stop hem desnoods in je PS2 met verbeterde texturen aan. Het is toch complete tijd en geldverspilling om een oud spel te hermaken? Er zijn meer mensen dan je denkt die FFVII al kennen en het daarom niet nog een keer zouden kopen. Het zou een flop worden.

Zelfs een vervolg op FFVII zou de magie van het origineel verzieken. Het had een vaag einde maar toch ook compleet. Vooral omdat je RedXIII 500 jaar later ziet lopen. Een vervolg zou ongepast zijn.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

sharkzor schreef op 24 April 2003 @ 21:19:
ff7 was errug goed, maar ik kots op remakes.
zelfde als al die snes remakes op de gba. zit je het te spelen krijg je echt zo'n gevoel been there done that... gaaaaap....
er is een groot verschil tussen een Remake (letterlijk= opnieuw gemaakt) en die ports op de GBA met kleine verschillen.

Een goed voorbeeld van een Remake is Resident Evil op de Gamecube en Metal Gear Solid op de gamecube, beide zijn totaal overniew gemaakt met alleen het oude spel als vergelijkingsmateriaal, verder is alles opnieuw gebouwd (zelfs de engine)

Er was laatast ook een gerucht dat er een FF7 remake/port op de cube zou komen, maar daar geloof ik niks van':
[Nieuws] Gerucht: Nieuwe Final Fantasy poort

Sterke geruchten vertellen ons dat er een Final Fantasy poort op de GameCube gaat uitkomen.

Tja, geruchten. Sommige blijken waar te zijn, andere weer niet. Zo ook deze: het gerucht gaat dat Square-Enix bezig is met een conversie van Final Fantasy VII. De game, die op de PSone uitkwam, is volgens velen de beste uit de gehele Final Fantasy serie. Een update van deze game zou meer dan welkom zijn. Helaas heeft Square-Enix nog niets vrijgegeven.

Het gerucht kan ook voortkomen uit een mogelijke release van Final Fantasy XII, die -ook volgens geruchten- volgend jaar zou kunnen uitkomen.

Hoe het ook zit, op de Tokyo Games Show -die op 26 september tot 28 september is- zal alles waarschijnlijk duidelijk worden. We houden je zeker op de hoogte!

printversie

Door: Rob Koopman op 09-09-2003

This space is occupied

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Een remake van FF7 zou idd mega-:9~ zijn. * Opi heeft een deel 7 op PC en PS en deel 8 op PC. Laatst genoemde vond ik enigzins tegenvallen; ik kon me minder goed identificeren met de characters en het verhaal.

Anderzijds zullen waarschijnlijk alleen de graphics aangepast worden (misschien meer filmpjes en leukere effects op het gebied van sound) en om je daar aan vast te klampen is misschien ook enigzins te veel van het goede.

offtopic:
Woei, m'n eerste post in SGD :*)

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Osdorp-Dude schreef op 24 April 2003 @ 21:01:
Waren ooit es vage geruchten over FF7 en FF8 remakes voor de ps2...
Maar of dit ook echt waar was =\
En niet te vergeten het gerucht dat er een remake kwam van FF7 voor de Gamecube.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

DeX schreef op 08 October 2003 @ 09:56:
[...]
Er komt dus een sequal genaamd Final Fantasy VII: Advent Children

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De "sequal" is dus een FILM, het is GEEN spel.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Creepy schreef op 08 October 2003 @ 13:47:
[...]

De "sequal" is dus een FILM, het is GEEN spel.
Idd...om helemaal duidelijk te zijn, volgend jaar april komt Final Fantasy VII: Advent Children uit. Zowel Cloud als Sephiroth maken hun opwachting samen met zo'n 20 andere herkenbare karakters. De film duurt 60 minuten en wordt alleen op DVD uitgebracht, het is dus niet zoals TSW een bioscoopfilm.

en dit had je ook al lang kunnen lezen in het algemene Final Fantasy topic :P

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik wil gewoon een nieuwe, kun je je weer helemaal opnieuw inleven in de nieuwe personages, lijkt mij ook veel leuker.

TMAXTINT

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 23:54
Die "technical demo" van het beginfilmpje van FFVII is dat wel een TECHNICAL demo? Het lijkt meer op een voorgerenderd filmpje zoals in het origineel en de film. Lijkt me stug dat het realtime gerenderd word door de engine.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
En hiervoor kick je een 2 jaar oud topic? :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.