[DVD] Probleem met Sony DSP-S336

Pagina: 1
Acties:

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 06:49
Mijn pa heeft al tijden een Sony DSP-S336 speler. Maar nu doet deze het de laatste tijd niet meer goed.
En het is na mijn mening een beetje raar probleem, en misschien dat iemand hier er meer van weet.

Het Dolby Digital geluid werkt niet meer goed als de DVD-speler nog niet zo lang aan staat. Het geluid begint dan hevig te kraken en valt heel vaak weg. Na een tijdje is het geluid wel goed, en klinkt het gewoon perfect. Als ik een anders geluids kanaal (PCM) selecteer doet die hetw el vanaf het begin prima.

We hebben al veel dingen uitgeprobeerd ome r achter te komen waar het misschien aan zou kunnen liggen. Zo hebben we andere kabels geprobeerd, andere ingangen op de receiver. Het lijkt echt aan de DSP-S336 te liggen. Hij heeft namelijk ook nog een andere (Aldi dinges) DVD-speler, en deze doet het wel gewoon goed, wat de mogenlijkheid uitsluit dat het de receiver is die faalt.

Het lijkt er dus op dat de DVD-speler eerst warm moet zijn voordat het DD signaal goed naar de receiver wordt gestuurd. Wat me toch een beetje raar lijkt, omdat het PCM (Stereo) signaal wel goed wordt verstuurd over de zelfde kabel enz.

Is het technisch mogenlijk dat het apparaat eerst warm moet zijn? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?

Ik had al gezocht op internet, maar ben niet soortgelijke situaties tegen gekomen.

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 06:49
niemand?