TV kaart? of videokaart VIDEO-in?

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd aan het rond kijken naar een tv-kaart voor het digitaliseren van oude vakantie filmpjes. Ik zat daarbij een beetje te twijfelen tussen de Hauppauge WinTV PVR 250 en de Leadtek Winfast TV 2000XP DeLuxe.
Ze hebben allebij wel wat voor en nadelen (hauppauge heeft bijv een Globespanvirita iTVC15 ding voor het rekenwerk, maar de leadtek is weer een stuk goedkoper)

Maar naast deze 2 kaarten heb ik ook nog een GF1 deluxe. Daar zit dus ook VIDEO in bij. Ik ging er eigenlijk vanuit dat deze nooit zo goede kwaliteit zou geven als die andere 2 kaarten maar is dat ook zo? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Joachim op 25-04-2003 10:06 ]

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

tv in van videokaarten wordt over het algemeen minder ondersteund door captureprogramma's dan een losse video (capture) kaart. Een encoderchip is zeker aan te raden, ivm kwaliteit en snelheid (direct software mpg2 encoden is mij nog niet gelukt, maar zal wel aan mij liggen).
Ik zou ff kijken of er goede drivers bij de kaarten zitten en kijken of je ze ook met andere programma's aan de praat kan krijgen (premiere of soortgelijken).
Succes!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou in ieder geval via een TV kaart gaan werken, deze hebben een veel betere input.
Waarschijnlijk is de kaart van Leadtek een mooie optie voor je, deze geeft een kwalitatief goed beeld, en met de software e.d. kun je de films bewerken en aanpassen zodat je ze gelijk naar een DVD oid. kan schijven.
Soms kan het zijn dat een kaartje een wat mindere kwaliteit beeld geeft (ruis), maar dat kun je door een versterkertje oplossen.
Verder heb ik veel klachten over de kaarten van Hauppauge gehoord, deze worden ook namelijk vaker naar de winkel terug gebracht in vergelijking met andere kaarten.

De kaart van Leadtek bevat trouwens ook nog eens een chip die het ondersteund on Canal+ mee te kraken. >:)

[ Voor 26% gewijzigd door DannyVersluis op 25-04-2003 14:16 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]