Toon posts:

Geluidskaart gaat stuk als ie aangesloten is op versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de geluidskaart in m'n PC via een standaard kabel (mini-jack > tulp) aangesloten op mijn versterker, maar nu is voor de 2e keer de kaart defect geraakt en kraakt alleen nog een beetje. Geruime tijd heeft alles naar behoren gewerkt, zonder kraken, piepen, ruisen, clippen of wat ook, dus het kan wel goed.
Om brom tegen te gaan tussen aarding van het kabelmodem en de PC is een mantelstroomfilter toegevoegd.

Iemand dit fenomeen eerder meegemaakt?

alvast dank :'(

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

BaRF

bijna kerst

line-out of speaker aansluiting?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op welke uitgang doe je hem in de geluidskaart en op welke ingang van de versterker?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Om brom tegen te gaan tussen aarding van het kabelmodem en de PC is een mantelstroomfilter toegevoegd.
____________________________________________________________-

Ik kan het mis hebben maar wat ik denk:

Volgens mij kan je geen aardlus krijgen via een kabelmodem omdat de ingang
niet rechtstreeks verbonden is met de kabel , en volgens mij een mantelstroomfilter
je snelheid niet ten goede komt.
Misschien dat je het audio van je tv aangesloten heb op je versterker en het mantelfilter dus niet de "tv kabel" gebruikt waardoor je dus een aardlus krijg.
Dus ik denk dat je mantelstroomfilter tussen je kabelmodem heb en niet over de "tv kabel".
Het is een gok dus.........

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03

4POX

Everybody is wired

Is jouw versterker voorzien van een receiver die verbonden is aan het kabelnet ?

AKA Rinkel weblog