Okies, ik wil dus dat iemand een error krijgt bij het invullen van een vak.
Ter voorbeeld "adres".
Wil daarbij dat als iemand alleen bijv "Bouwlaan" een error kijgt met "nummer vergeten" en bij alleen "456" de error "naam vergeten".
Om de een of ander reden lukt het wel als ik een van de 2 doe (error checking dus). Maar als ik ze beide doe; dus "Bouwlaan 34", krijg ik een error (wat dus niet de bedoeling is) van "naam niet gevonden".
De codering is als volgt
Hulp is graag welkom want ik zie het probleem niet
Ter voorbeeld "adres".
Wil daarbij dat als iemand alleen bijv "Bouwlaan" een error kijgt met "nummer vergeten" en bij alleen "456" de error "naam vergeten".
Om de een of ander reden lukt het wel als ik een van de 2 doe (error checking dus). Maar als ik ze beide doe; dus "Bouwlaan 34", krijg ik een error (wat dus niet de bedoeling is) van "naam niet gevonden".
De codering is als volgt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function check_field1($field_name_1){ if(!preg_match("/[^a-zA-Z]+$/s",$field_name_1)) return TRUE; else return FALSE; } function check_field3($field_name_3){ if(!preg_match("/[^0-9]+$/ ",$field_name_3)) return TRUE; else return FALSE; } if(!$adres){ echo "Adres is een verplicht veld. Vul het aub beneden in.<br />"; } if(!check_field1($adres) || !check_field3($adres)){ if(!check_field1($adres)){ echo "Verkeerde invoer van adres: geen naam.<br>"; } if(!check_field3($adres)){ echo "Verkeerde invoer van adres: geen nummer<br>"; } } |
Hulp is graag welkom want ik zie het probleem niet