SN41G2 reboot probleem

Pagina: 1
Acties:

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41
Ik heb sinds kort een Shuttle SN41G2. Erg mooi dingetje, met Nforce 2 chip en alles erop en eraan :) Maar ik heb er sinds het begin problemen mee gehad.

Als ik het geheugen draai op 333Mhz dan reboot de computer vaak spontaan. Als ik het sync. laat lopen op 266 dan draait het hele systeem stabiel :? Ik snap er helemaal niks van, ik heb al een nieuwe shuttle gekregen, ik heb al 3 verschillende geheugen modules geprobeerd en stuk voor stuk getest op fouten maar alles was elke keer goed :? Want wat ik in de search vond is dat vaak het geheugen de fout is maar dat is dus hier niet het geval.

Stel ik iets fout in ? Ik heb ook al geprobeerd geheugenbank 2 te nemen ipv 1, maar dat hielp ook niet. Ik kom er echt niet meer uit, help.... :'(

overige specs :

AMD Athlon XP 2200+
512 MB Kingston 333Mhz
Maxtor 80GB 7200rpm
Samsung DVD/CDRW combodrive

voor de rest gebruik ik alles onboard...

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Was het bij de nforce 2 niet zo dat die het beste presteerde als je het geheugen sycn laat lopen?

Zie ook FAQ

• Thomaszki
Witsflow schreef op 24 April 2003 @ 19:32:
Was het bij de nforce 2 niet zo dat die het beste presteerde als je het geheugen sycn laat lopen?

Zie ook FAQ
Nou het is zo dat er zelfs DDR400 geheugen in zou moeten, en ik koop toch geen DDR333 om in een DDR333 ondersteunend moederbord te prikken en hem dan op 266 te laten lopen :?

Het gaat er niet om of de performence beter is als ik hem sync. laat lopen, het gaat erom waarom hij reboot als ik het goedje op 333 draai :?

• Thomaszki
is er dan echt niemand die iets kan verzinnen :?

ik zal eens een kijken of ik de BIOS kan upgraden want dat heb ik dus nog helemaal niet gedaan :{

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Hmm, raar, je hebt ong. dezelfde specz als eentje bij een baantje van me die ik zelf in elkaar heb gezet, maar dan met een WD800JB en een LG Combo drive. Die doet het al zo'n 2 maanden prima. Misschien dat een biosupdate uitsluitsel biedt, of en anders is het misschien echt een bug in het mobo dat je dan maar aan shuttle moet gaan melden.

• Thomaszki
Lekkere Kwal schreef op 26 April 2003 @ 00:29:
Hmm, raar, je hebt ong. dezelfde specz als eentje bij een baantje van me die ik zelf in elkaar heb gezet, maar dan met een WD800JB en een LG Combo drive. Die doet het al zo'n 2 maanden prima. Misschien dat een biosupdate uitsluitsel biedt, of en anders is het misschien echt een bug in het mobo dat je dan maar aan shuttle moet gaan melden.
Ik heb dus gister de BIOS geupgrade maar dat helpt niets...

Wat ik wel kan doen is de HD nog nakijken, maar het lijkt me niet dat het daar aan ligt :?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is het met dat bordje niet mogelijk om de FSB van je CPU ook es op 166 te zetten en de MP wat lager, of is de MP van je CPU gelocked? Want dan kun je es proberen om sync op 166 te draaien. Want async schijnt een nForce2 echt kuren te kunnen krijgen...

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Thomaszki
--MeAngry-- schreef op 26 April 2003 @ 19:33:
Is het met dat bordje niet mogelijk om de FSB van je CPU ook es op 166 te zetten en de MP wat lager, of is de MP van je CPU gelocked? Want dan kun je es proberen om sync op 166 te draaien. Want async schijnt een nForce2 echt kuren te kunnen krijgen...
Ja maar als de barebone niet async kan draaien is dat toch ook niet goed, ze verkopen hem toch om er DDR333 in te kunnen stoppen, toch niet om verplicht je geheugen sync te moeten draaien :?

Nouja als dat echt zo zou zijn heb ik gewoon troep gekocht :{

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

je bent niet de enige met dit probleem , ik zit ook met dit (onopgeloste) probleem, alleen reboot hij bij mij zodra ik iets grafisch ga doen.

Zie mijn topics hier:
[rml][ sn41g2] fsb & video problemen.[/rml]
en hier:
http://forums.sudhian.com...m?catid=43&threadid=34914

het is zeer waarschijnlijk dat je probleem het geheugen is. Ik kon dit eerst ook niet geloven , ik had kingston geheugen gekocht, en dat is toch 1e klas geheugen.
maar als je hier gaat kijken:
http://www.nvidia.com/con...ceMemoryCompatibility.asp

zie je dat er geen vinkje staat acter kingston in de IGP kolom (integrated graphics) en ik ga er van uit dat je die gebruikt.
Zoals je kan zien is eigenlijk het enige geheugen dat wel wordt ondersteund EN in nederland te koop is samsung geheugen. Ik ga binnenkort proberen of dat wat helpt.
Bij mij helpt het trouwens niet om het geheugen op 266 te zetten.

Welke geheugen heb jij tot nu toe geprobeerd?
ik heb deze er al in gehad:
1x 256MB pc2100 dana-elec(apacer)
2x 256MB pc2700 Kingston valueRam

[ Voor 9% gewijzigd door AtlonXP1800 op 28-04-2003 10:04 ]

• Thomaszki
AtlonXP1800 schreef op 28 April 2003 @ 09:58:
je bent niet de enige met dit probleem , ik zit ook met dit (onopgeloste) probleem, alleen reboot hij bij mij zodra ik iets grafisch ga doen.

Zie mijn topics hier:
[rml][ sn41g2] fsb & video problemen.[/rml]
en hier:
http://forums.sudhian.com...m?catid=43&threadid=34914

het is zeer waarschijnlijk dat je probleem het geheugen is. Ik kon dit eerst ook niet geloven , ik had kingston geheugen gekocht, en dat is toch 1e klas geheugen.
maar als je hier gaat kijken:
http://www.nvidia.com/con...ceMemoryCompatibility.asp

zie je dat er geen vinkje staat acter kingston in de IGP kolom (integrated graphics) en ik ga er van uit dat je die gebruikt.
Zoals je kan zien is eigenlijk het enige geheugen dat wel wordt ondersteund EN in nederland te koop is samsung geheugen. Ik ga binnenkort proberen of dat wat helpt.
Bij mij helpt het trouwens niet om het geheugen op 266 te zetten.

Welke geheugen heb jij tot nu toe geprobeerd?
ik heb deze er al in gehad:
1x 256MB pc2100 dana-elec(apacer)
2x 256MB pc2700 Kingston valueRam
oh dan heb je toch iets ander probleem als ik heb, want bij mij draait het als een zonnetje op 266, met kingston geheugen. Maar ik had ondertussen zelf al contact gezocht met shuttle en die vertelden me ook dat niet alle merken geheugens goed werken... ik zal eens samsung geheugen proberen want dat heb ik nog niet gedaan thnx :)

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

kennerlijk heb ik toch een beetje een appart probleem, iedereen heeft een prbleem wat er een beetje op lijkt :)

Ik mag binnenkort bij informatique langs komen (waar ik wel de shuttle maar niet het geheugen heb gekocht) om het een en ander te testen.
Pagina: 1