[ASUS] P4PE vs P4G8X

Pagina: 1
Acties:

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 10:52

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Ik mag mezelf gelukkig prijzen, ik binnen 1 week een 3.06...
nu zit in erg in conclave over welk moederbord ik er onder ga zetten.

ik werk zelf in een computerwinkel, en heb dus de nodige ervaring met de verschillende merken en types (vandaar ook asus...)

nu weet ik van de P4G8X dat hij het NIET goed doet met een Radeon 9700pro.
maar hij heeft wel 8X agp, en ondersteund pc3200 geheugen en Dual channel DDR

van de P4PE weet ik dat het een GOED bord is (verkoop bijna niet anders ;) ), maar hij ondersteund geen agp8x en pc3200 geheugen...

nu zijn er bij mij toch nog paar onduidelijkheden, en paar vraagies.

een collega heeft dus een r9700 en een p4g, en die crasht om de haverklap.
als hij het mobo op 4X agp instelt draait hij zonder problemen.
dus vraag 1, is het ERG veel snelheids verlies als je r9700 in 4xagp mode zet?
want het is wel de moeite waard denk ik om een 8x agp bordje te kopen.
alle kaarten gaan die kant op (of pci express :S 8)7 )
(ik heb op dit moment ook een 8 x agp kaart in men pc zitten (asus TI4200 128 8x agp) dus dat vind dat bordje ook wel leuker denk ik )
dus scheelt het wat?!
p4pe is 4x agp bord, dus zelfde verhaal, alleen dan nog met trager geheugen...

hoe zit het trouwens met het Dual channel DDR, ik heb er eigenlijk de ballen verstand van, enige dat ik weet is dat het sneller is dan normaal, alleen je moet wel 2 dezelfde reepies geheugen hebben.
maar trekt die P4G 2 keer pc3200 in dual channel DDR mode?
of moet er dan pc2700 of zelfs 2100 in?

veel vragen, bedankt voor jullie aandacht en bedankt voor je antwoord :)

[edit, die fout met raid/ddr maak ik ZOOOOOOOOOOOOOOO vaak!
BAD TEPEL!

[ Voor 4% gewijzigd door TepelStreeltje op 24-04-2003 19:35 . Reden: HET IS GEEN RAID HET IS DDR SUKKEL! ]

Battle.net Spud#2543

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De E7205 Granite Bay chipset heeft last van de welbekende AGP bug, sla www.tweakers.net er maar op na B) Maar het is zeker geen strop om AGP4x in plaats van AGP8x te draaien. Ik weet zeker dat er in V&B ook wat topics hierover te vinden zijn.

En wat betreft "Dual Channel RAID" 8)7 Het is gewoon "Dual Channel" geheugen hoor ;) Je bent niet verplicht om het geheugen per paren te gebruiken, maar er wordt wel aanbevolen om de reepjes per paar te plaatsen. Zie ook de RAM FAQ in de PMG FAQ, daar staat meer hierover B)

PC3200, PC2700 of PC2100 .. Het ligt er maar aan wat je ermee wil doen. Het is simpel: wil je (die-hard) gaan overcloken, neem dan PC2700/PC3200 :)

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De P4G8X ondersteunt officieel tot PC2100 en werkt hier (na het uitzetten van Fast Write) prima met een Radeon 9700 Pro op AGP 8x. Het verschil tussen AGP 4x en AGP 8x is bij mij echt nihil.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

ik heb zelf een p4g8x deluxe met 2x512mb pc2700, draaid perfect hier, officieel heeft dit bord pc2100 support, maar ik weet dat er ook mensen zijn die er gewoon pc3200 op hebben draaien.. dual channel ddr is zowiezo een flink stuk sneller dan single channel ddr, alhoewel de memory performance van de p4pe ook niet slecht is, maar ik denk eigenlijk dat je beter een p4c800 kunt nemen, die heeft veel meer features.. (dual channel ddr pc3200, 800Mhz fsb support en nog wat leuke onboard fruttels)

niks

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Chop2000 schreef op 24 April 2003 @ 19:15:
ik heb zelf een p4g8x deluxe met 2x512mb pc2700, draaid perfect hier, officieel heeft dit bord pc2100 support, maar ik weet dat er ook mensen zijn die er gewoon pc3200 op hebben draaien.. dual channel ddr is zowiezo een flink stuk sneller dan single channel ddr, alhoewel de memory performance van de p4pe ook niet slecht is, maar ik denk eigenlijk dat je beter een p4c800 kunt nemen, die heeft veel meer features.. (dual channel ddr pc3200, 800Mhz fsb support en nog wat leuke onboard fruttels)
die heb ik nog niet in de winkel...
en voordat ik dat bord binnen heb zitten we alweer paar weekies verder.
EN IK WIL DIE SOEP BINNEN HEBBEN!
wacht al maand...

maaruh, wat is sneller, pc3200 single channel, of pc2100 (of misschien 2700) dual channel??
jradelaar schreef op 24 April 2003 @ 19:14:
De P4G8X ondersteunt officieel tot PC2100 en werkt hier (na het uitzetten van Fast Write) prima met een Radeon 9700 Pro op AGP 8x. Het verschil tussen AGP 4x en AGP 8x is bij mij echt nihil.
ik neem aan dat dit gewoon optie is in de bios?

en hoe zit het trouwens met biosupdates?
ik hoorde dat er voor de P4PE eindelijk een defenitieve bios is.
zal een nieuwe bios voor de p4G het probleem op lossen? en het evt mogelijk maken om pc2700 te draaien in dual channel?

Battle.net Spud#2543

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik jou een beetje begrijp kan je toch gewoon P4G8X kopen :? Je wilt toch een Nvidia... :+
TepelStreeltje schreef op 11 March 2003 @ 00:34:
ati heeft beetje leverings problemen geloof ik...

ik werk bij computerland haarlem, en we hebben niet zo veel meer...

althans, ik heb gigabyte radeon9700 pros, en die zijn er gewoon al een tijd neit...
9500 heb ik nog wel aantal van staan, maar GEEN pro.
ik heb wel wat Club3d kaartjes (9700 en pro) maar die zijn ook moelijker te leveren (zo ver ik weet hoor, veranderd veel/snel in de computerwereld)

waarom wil iedereen een radeon?!
doe mij maar Nvidia....
Hoe zit dit :? :o

[ Voor 76% gewijzigd door Glashelder op 24-04-2003 22:10 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op 24 april 2003 @ 19:40:
[...]

die heb ik nog niet in de winkel...
en voordat ik dat bord binnen heb zitten we alweer paar weekies verder.
EN IK WIL DIE SOEP BINNEN HEBBEN!
wacht al maand...

maaruh, wat is sneller, pc3200 single channel, of pc2100 (of misschien 2700) dual channel??
PC2700 of PC3200 heeft alleen nut als je gaat overclocken, doe je dat niet dan draait je geheugen gewoon op 133MHz. Ik heb er zelf PC2700 geheugen inzitten. Je hebt dan wat ruimte om te OC'en en je kan de timings lekker strak zetten (1,5-2-2-5).
[...]

ik neem aan dat dit gewoon optie is in de bios?
Het is een optie in je driverinstellingen. Bij de Ati Catalyst drivers vind je ze bij de Display Properties, Advanced, tabblad SMARTGART.
en hoe zit het trouwens met biosupdates?
ik hoorde dat er voor de P4PE eindelijk een defenitieve bios is.
zal een nieuwe bios voor de p4G het probleem op lossen? en het evt mogelijk maken om pc2700 te draaien in dual channel?
De nieuwste final BIOS is 1004 en de nieuwste beta is 1005.01. Nogmaals, de chipset ondersteun officeel max PC2100. Als je volledig gebruik wilt maken van PC2700 geheugen moet je de FSB opvoeren naar 166MHz. :)

Verwijderd

BalusC schreef op 24 April 2003 @ 19:14:
De E7205 Granite Bay chipset heeft last van de welbekende AGP bug, sla www.tweakers.net er maar op na B) Maar het is zeker geen strop om AGP4x in plaats van AGP8x te draaien. Ik weet zeker dat er in V&B ook wat topics hierover te vinden zijn.

En wat betreft "Dual Channel RAID" 8)7 Het is gewoon "Dual Channel" geheugen hoor ;) Je bent niet verplicht om het geheugen per paren te gebruiken, maar er wordt wel aanbevolen om de reepjes per paar te plaatsen. Zie ook de RAM FAQ in de PMG FAQ, daar staat meer hierover B)

PC3200, PC2700 of PC2100 .. Het ligt er maar aan wat je ermee wil doen. Het is simpel: wil je (die-hard) gaan overcloken, neem dan PC2700/PC3200 :)
over die AGP8x bug, ik heb hier in mijn server een AX4R plus van Aopen en die heb ik in de prometeia-li-pro gewoon op 171MHz x23 gehad, op 165MHzx23(P4 3.06Ghz@ 3795MHz) heb ik een super 3Dmark03 score gehaald met een Hercules 9700pro op AGP8x. Dus van bug kan je niet bij alle GraniteBay moederborden spreken. ;)
Overigens een heerlijk mobo.
Hij zit nu in mijn server >:) met een P4 2.26@ 160x17=2720MHz en wel 24/7 met een SwitechMCX4000/Papst 80mm en met 2x256mb CMX PC3200 C2 van Corsair.

De 4PCA3+ van Epox met een 3.0GHz 800fsb is mijn game/hobby/bench machine.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
mja, voor de AGP 8 keer hoef ik het dus niet te doen....

dan dan dual channel DDR...

daar moet je dus pc2100 in doen wil je der echt profijt van hebben...
toch lullig dat ik dat niet meer te leveren heb...

maar CHop2000, jij heb dat bordje draaien op dual channel met pc2700??
kan dat gewoon? of moet ik de hele zooi overgaan clocken enzo (waar ik niet van hou)

Battle.net Spud#2543

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

333 Mhz geheugen kan gewoon op 266 mhz draaien hoor ;)
ik snap na al die jaren nog steeds niet wat iedereen nou zo bijzonder vind aan asus. ik vind asus echt zo'n merk als mercedes. alle turken rijden mercedes want hun oom zegt dat dat het beste merk is. maar ondertussen voeren de jappen al eeuwen de betrouwbaarheids statistieken aan. geef mij maar gigabyte of asrock (ja asrock is een merk van asus maar heeft er technisch gezien geen fuck mee te maken)
Hier ben ik het _helemaal_ mee eens! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 87% gewijzigd door Glashelder op 24-04-2003 20:25 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik werk zelf in een computerwinkel, en heb dus de nodige ervaring met de verschillende merken en types (vandaar ook asus...)
nou ik werk ook in een computerwinkel, en vandaar dus geen Asus.

ik snap na al die jaren nog steeds niet wat iedereen nou zo bijzonder vind aan asus. ik vind asus echt zo'n merk als mercedes. alle turken rijden mercedes want hun oom zegt dat dat het beste merk is. maar ondertussen voeren de jappen al eeuwen de betrouwbaarheids statistieken aan. geef mij maar gigabyte of asrock (ja asrock is een merk van asus maar heeft er technisch gezien geen fuck mee te maken)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
smvs schreef op 24 april 2003 @ 20:20:
[...]

mwah, gigabyte is ook netjes, maar voorkeur ligt gewoon bij asus.
is gewoon gevoel, verder verkoop ik asus gigabyte en MSI.
MSI moet ik absoluut niet, echt de grootste troep die er is, en gigabyte, sja, we hadden dat nieuwe bordje binnen, die 8inx ofzo.
misschien dat ik die pak, maar hij is nog te nieuw, ik weet er nog te weinig over...

denk dat ik die p4g8x maar gewoon neem, tenzij die gigabyte spectaculair veel beter is...

Battle.net Spud#2543

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

Lief Adje

Love is in the air

TepelStreeltje schreef op 24 april 2003 @ 21:32:
[...]

mwah, gigabyte is ook netjes, maar voorkeur ligt gewoon bij asus.
is gewoon gevoel, verder verkoop ik asus gigabyte en MSI.
MSI moet ik absoluut niet, echt de grootste troep die er is, en gigabyte, sja, we hadden dat nieuwe bordje binnen, die 8inx ofzo.
misschien dat ik die pak, maar hij is nog te nieuw, ik weet er nog te weinig over...

denk dat ik die p4g8x maar gewoon neem, tenzij die gigabyte spectaculair veel beter is...
bij de P4C800 heb je de ic5 chip erop dit houd in dat je SATA via je southbridge gaat en de firewire ook ipv de ic4 chip daar heb je een xtra chip op je mobo nodig...
ik zou dus voor een canterwood bordje gaan

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
smvs schreef op 24 April 2003 @ 20:20:
[...]

Ach ja, het scheelt dat Asus nooit als beste/snelste wordt getest. :X

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Asus of niet, daar gaat het niet zozeer om natuurlijk. TS (TopicStarter en TepelStreeltje :+ ), ik zo me vooral niet druk maken om dat AGP 8x gebeuren, da's een wassen neus. Neem gewoon het snelste bord, da's de P4G, ook wanneer je noodgedwongen het zaakje op AGP 4x laat draaien (maakt misschien wel een hele promille uit :P ). Zeker als je een 3.06Ghz P4 hebt en zo'n l33te 9700 Pro :) (dan moet je imo niet meer op een paar pegels meer of minder kijken wat betreft je bord)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Abbadon schreef op 24 april 2003 @ 21:57:
Asus of niet, daar gaat het niet zozeer om natuurlijk. TS (TopicStarter en TepelStreeltje :+ ), ik zo me vooral niet druk maken om dat AGP 8x gebeuren, da's een wassen neus. Neem gewoon het snelste bord, da's de P4G, ook wanneer je noodgedwongen het zaakje op AGP 4x laat draaien (maakt misschien wel een hele promille uit :P ). Zeker als je een 3.06Ghz P4 hebt en zo'n l33te 9700 Pro :) (dan moet je imo niet meer op een paar pegels meer of minder kijken wat betreft je bord)
kzal het je sterker vertellen, pappie's werk betaald, hij krijgt dikke korting bij mij, ik krijg mobo/geh/cpu.
pappie krijgt mijn ouwe setje
liev pappie :D

maar ik denk idd dat ik dat ook ga doen abbadon, maar zit nog ff over dat geheugen te twijvelen.
want ik ben echt een noom als het om overclocken gaat en stuff, dus ik heb liever dat alles in 1 keer werkt, dan dat ik vet moet gaat zitten kloten met instellingen in de bios enzo.

ps, die r9700 komt volgende maand uit eigen zak :s

Battle.net Spud#2543

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De P4G kan meer overclocken dan de P4c800, want je kan de VCore hoger instellen, verder heeft de p4c800 wel een hoop meerwaarde tov van de P4G, dus als je niet teveel wil overclocken, moet je gewoon 2 tientjes meer laten uitgeven door je vader.
Ik ben verder uiterst tevreden met mijn mobo (zie sig). Je kan hem halen bij de concurrent aan de zijlweg ;)

Verder denk ik dat je oud en wij genoeg bent om wat reviews te lezen/info te vergaren bij collega's en zo helemaal zelf een beslissing kan maken...

{signature}

• Chop2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

TepelStreeltje schreef op 24 April 2003 @ 20:14:
mja, voor de AGP 8 keer hoef ik het dus niet te doen....

dan dan dual channel DDR...

daar moet je dus pc2100 in doen wil je der echt profijt van hebben...
toch lullig dat ik dat niet meer te leveren heb...

maar CHop2000, jij heb dat bordje draaien op dual channel met pc2700??
kan dat gewoon? of moet ik de hele zooi overgaan clocken enzo (waar ik niet van hou)
pc2100/2700/3200 is gewoon een snelheids aanduiding, als je default draaid met een p4g8x deluxe, klokt hij gewoon elk geheugen wat je erin stopt terug naar 133 Mhz bus (pc2100) dat dual channel werkt gewoon als je 2 identieke strippen geheugen gebruikt.
ik zelf draai een p4 2.66@3Ghz met 2x512mb pc2700, dat draaid op 150Mhz, dus 300Mhz ddr. dus me ddr geheugen is net ff iets ondergeklokt...
dus als je niet wilt overclocken heeft het weinig nut om pc3200 te kopen, maar je kunt wel gewoon pc2700 nemen en strakke mem timings gebruiken..

niks

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Voutloos schreef op 25 April 2003 @ 11:16:
De P4G kan meer overclocken dan de P4c800, want je kan de VCore hoger instellen, verder heeft de p4c800 wel een hoop meerwaarde tov van de P4G, dus als je niet teveel wil overclocken, moet je gewoon 2 tientjes meer laten uitgeven door je vader.
Ik ben verder uiterst tevreden met mijn mobo (zie sig). Je kan hem halen bij de concurrent aan de zijlweg ;)

Verder denk ik dat je oud en wij genoeg bent om wat reviews te lezen/info te vergaren bij collega's en zo helemaal zelf een beslissing kan maken...
waarom denk je dat ik op de zijlsingel werk, en NIET op de zijlweg ;)

maar ik denk dat ik toch gewoon die p4G8X neem, en 2 reepies 512 pc2700.
en dan daar beetje mee ga rommelen.

informeren doe ik hier, site van asus was offline gister :? en heb gewoon meer vertrouwen in GoT dan wat anders.
THG is misschien een goeie, maar nog niet eens gekeken.
het stomme is trouwens, men collegas weten het ook niet, anders had ik het zelf wel geweten, ben de meest ervaren verkoper ;)

maarja, iig bedankt voor jullie hulp, ik ga strax men spulletjes klaar leggen, zodat ik maandag kan gaan bouwen :D

Battle.net Spud#2543

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

wil niet offtopic worden, maar als ik een nieuwe mobo wil voor me 9700 Pro, dan zit ik nu te twijfelen tussen deze bordjes, allen met intel chipset. Nieuw bord omdat ik nu een bord wil kopen wat klaar is voor de toekomst (3.0Ghz+) en DDR PC2700 moet ondersteunen
- P4G8X (€ 239,00)
stabiliteitsproblemen?
- P4C800 PC3200 (€ 259,00)
- P4PE PC2700 (€ 165,00)

Het enige waar ik me zorgen voor maak is de combi met mijn Radeon 9700 Pro... :(

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Ga idd voor de p4c800, goeie upgrademogelijkheden :)

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:19

Blord

Hello Kitty !

Prijs verschil tussen die 2 borden is nog heel groot. Je kunt bijna een P4 of extra 512MB RAM ervoor kopen.
Black_Adder schreef op 05 May 2003 @ 12:23:
Ga idd voor de p4c800, goeie upgrademogelijkheden :)
Elk bord wordt ingehaald door een snellere, betere, meer mogelijkheden, etc
Je moet het alles in geheel zien. Grotere bandbreedte van DDR geheugen maakt in praktijk maar een paar procent snelheidsverschil voor het hele systeem.

[ Voor 65% gewijzigd door Blord op 05-05-2003 13:20 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

gvdh81 schreef op 05 May 2003 @ 10:52:
wil niet offtopic worden, maar als ik een nieuwe mobo wil voor me 9700 Pro, dan zit ik nu te twijfelen tussen deze bordjes, allen met intel chipset. Nieuw bord omdat ik nu een bord wil kopen wat klaar is voor de toekomst (3.0Ghz+) en DDR PC2700 moet ondersteunen
- P4G8X (€ 239,00)
stabiliteitsproblemen?
- P4C800 PC3200 (€ 259,00)
- P4PE PC2700 (€ 165,00)

Het enige waar ik me zorgen voor maak is de combi met mijn Radeon 9700 Pro... :(
He mensen zouden jullie mij misschien kunnen helpen. Ik ben namelijk best wel een n00b :? wat betreft tweaken en zo maar met behulp van het doorlezen van dit forum en jullie hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ moet ik er wel komen. :)

Ik ben namelijk van plan om een nieuw systeem te kopen. Hier zijn wat specs om mijn verhaal misschien wat duidelijker te maken.
- P4 2.66GHz of de 3.06GHz, ik vind namelijk die prijs kwaliteit verhoudeing voor de 2.8GHz niet de moeite waard. Kan ik net zo goed voor +/- € 20 meer de 3.06GHz nemen dan die 2.8GHz.
- RAM 512MB DDR PC2700/333MHz
- Harddisk Maxtor DiamondMax Plus9 120GB, 7200RPM, 8MB, ATA133
- Grafische kaart: ASUS V9480/TVD/128MB (met video-in)
- Asus E616 48x 16x
De rest wordt hergebruikt uit mijn oude kast, zoals brander, geluidskaart, etc.

Na wat speurwerk heb ik nu eindelijk een post gevonden waarin alle 3 borden terugkomen waar tussen ik zit te twijfelen.
Namelijk de:
- P4G8X/GLB/SATA/RA - PC2100 (€ 239,00)
- P4C800 - PC3200 (€ 259,00)
- P4PE/GBL/SATA/1394 - PC2700 (€ 165,00)

Welke van de drie is nou het best aan te raden ???
Ik dacht eerst dat het de P4PE/GBL/SATA/1394 maar toen ik hier en daar een beetje aan het lezen was op het forum, begon ik toch te twijfelen ...

Het is dus wel zo dat de P4C800 een hogere FSB bus heeft (800MHz) en sneller geheugen ondersteunt PC3200/400MHz ten opzichte van de andere 2 mobo's.

Maar maakt dat nou wel zoveel uit ???
Zou iemand die er meer verstand van heeft dan ik een korte vergelijking kunnen maken van deze drie mobo's ???
Voor en nadelen van elkaar bespreken of links kunnen plaatsen naar een topic waarin de verschillen worden behandeld ???
Kan best zijn dat ik er overheen heb gelezen tijdens het zoeken maar zag door de bomen het bos niet meer .... 8)7

Met welke van de drie mobo's kan ik het langste mee voordat ik aan een nieuwe mobo toe ben. Ofwel is het meest complete van de drie.
Sorry dat ik als n00b hier post maar wil me nu toch eindelijk eens erin gaan verdiepen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FongWan, de door jou genoemde moederborden verschillen allemaal qua leeftijd en chipset en dan wel in deze volgorde (van oud naar nieuw/sneller) P4PE > P4G8X > P4C800.

De P4C800 is dus de snelste tot zover en je kunt de huidige P4@533 blijven gebruiken. Maar je hebt wel headroom om in de toekomst te upgraden naar P4@800 en dat maakt zeker veel uit. Check ook de volgende topics:
ASUS P4PE gebruikerservaringen, Deel 2 (P4PE)
Intel E7205 Granite Bay en E7505 Placer topic (P4G8X)
Intel i865 Springdale en i875 Canterwood topic (P4C800)

Verder is het niet echt de bedoeling om een wat ouder topic omhoog te kicken met een off-topic vraagje. Start in het vervolg gewoon een nieuw topic met daarin vermeld de linkjes van relevante topics wat je allemaal al had gevonden :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 14-05-2003 11:45 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Oops .... 8)7 |:( 8)7
Sorry dat ik er niet bij vermeld had dat ik deze topic al bekeken had ...
ASUS P4PE gebruikerservaringen, Deel 2 (P4PE)
Die andere die heb ik nog niet bekeken maar dat zal ik zeker doen.

Ik zal voortaan beter opletten, maar dacht dat ik dit het beste hier kon vragen aangezien twee van de drie de mobo's al genoemd werden door de topicstarter ...
Nog bedankt voor de hulp.
_/-\o_ :)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
hehe, zag deze ineens weer boven in men lijsie staan :)

ik heb uiteindelijk een P4PE gepakt, is gewoon het stabielst, draait heerlijk.
zit zelfs 2 keer 512 pc3200 op, en draait als een zonnetje.

de P4PE heeft een bios update waarmee je ook een 800 fsb cpu derop kan zetten.
enige dat ik me af vraag is offie dan ook pc3200 geheugen GOED slikt (doettie nu nog niet..)

mja, daar is ander topic voor :)

gooi maar dicht hoor modjes
thanx!

Battle.net Spud#2543

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
TepelStreeltje schreef op 25 April 2003 @ 11:42:
[...]
waarom denk je dat ik op de zijlsingel werk, en NIET op de zijlweg ;)
Ik denk omdat ze je op de Zijlweg niet wilden hebben :P
Maare .. die P4C800 die is gewoon al leverbaar bij een van je leveranciers hoor!

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
bobsnl schreef op 15 May 2003 @ 00:54:
[...]

Ik denk omdat ze je op de Zijlweg niet wilden hebben :P
Maare .. die P4C800 die is gewoon al leverbaar bij een van je leveranciers hoor!
krijg em ook wel binnen, alleen BAS is wat sneller denk ik...

zowiezo wachten wij beetje de prijsdalingen af van intel deze week...
althans, dat zou ik doen :+

ennuh, mycom wil ik niet werken!
ffs staat altijd een rij van half uur...

Battle.net Spud#2543

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
FongWan schreef op 14 May 2003 @ 11:39:
[...]
- P4 2.66GHz of de 3.06GHz, ik vind namelijk die prijs kwaliteit verhoudeing voor de 2.8GHz niet de moeite waard. Kan ik net zo goed voor +/- € 20 meer de 3.06GHz nemen dan die 2.8GHz.
- RAM 512MB DDR PC2700/333MHz
- Harddisk Maxtor DiamondMax Plus9 120GB, 7200RPM, 8MB, ATA133
- Grafische kaart: ASUS V9480/TVD/128MB (met video-in)
- Asus E616 48x 16x
WD1200JB zou je ook nog eens kunnen overwegen.
Verder zou ik de 3.06 pakken. Is fors in prijs gedaalt en heeft Hyper Threading
- P4G8X/GLB/SATA/RA - PC2100 (€ 239,00)
- P4C800 - PC3200 (€ 259,00)
- P4PE/GBL/SATA/1394 - PC2700 (€ 165,00)
Of de P4C800 of de P4PE. Voor het prijsverschil van €20,- is de P4G8X niet interssant meer.... P4PE is in ieder geval super stabiel en de P4C800 megasnel.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Pagina: 1