Toon posts:

[case] netwerken met meerdere organisaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het project waar ik in betrokken ben, komen we een aantal knelpunten tegen. Nu ben ik wel benieuwd hoe de gemiddelde Tweaker dit weet op te lossen :)

Uitgangsituatie:

Vier verschillende organisaties moeten met 1 software pakket gaan werken
Deze 4 verschillende organisaties hebben allemaal eigen netwerken (verdeeld over verschillende locaties, met verschillende infrastructuren) die niet aan elkaar gekoppeld zijn op dit moment. Wel is het de bedoeling dat alle organisaties gaan werken met Citrix.
Het moet mogelijk zijn om met een mobile device (laptop, pda, e.d.) toegang te krijgen tot het software pakket.
Op niet alle locaties is een internet/netwerk aansluiting beschikbaar.

Organisatie Server Client Netwerk infrastructuur
1 Citrix Win NT4/2000 Ethernet (NetBui), ISDN, 128Kb Digistream
2 Citrix Win NT4/2000 Ethernet (TCP/IP), GPRS, ISDN
3 Novell Windows/LinuxCitrix Win NT4/2000 Ethernet (IPX/IP), Straalverbinding
4 Citrix WinNT4/2000 Ethernet (gigabit), Epacity, ISDN, Digistream

Vragen:
Wat is de beste manier om de gegevens in de toekomst te beheren? (centraal/decentraal, eigen beheer ‘trusted third party’?)
Op welke manier kunnen alle medewerkers toegang krijgen tot het software pakket, met name mobiele werkplekken?
Op welke manier kunnen de netwerken het best (veiligst) gekoppeld worden? (internet/VPN)
Op welke manier kan het best grote hoeveelheid gegevens van papier naar digitaal omgezet worden.

Natuurlijk hebben we er zelf al wel ideen over, maar die schets ik express er hier niet bij, omdat ik benieuwd ben, hoe je dit invuld

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 05:32

hefaistos

feestelijk gehandicapt

sgoolvraach :o

slotje pls

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

Maar niet zomaar een "standaard" schoolvraag. Dit kan een mooi tpoic worden..als het an mij ligt blijt ie open :D

Verwijderd

Wel ik denk dat je best met een vpn zal werken zodat iedereen zelfs van thuis een veilige verbinding kan leggen naar het bedrijf.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

* eis 1 protocol (tcp/ip)
* 1 webserver die die app host / citrix remote of webclient whatever ..
* beheer ? was het goedkoopst ?
* hoe de netwerk admins van die corps/toko's connectie gaan maken met jou product moeten hun weten.

ps. de vraag is lekker dom. de klanten wensen een product .. jij kan het op 30 verschillende manieren aanbieden .. en dat ze dus op 30 manieren verbinding met het produkt maken .. maaruh ..das 30x zoveel werk om problemen op te lossen ..
jou keus op jou project

Keep It Simple Stupid !!! (KISS principe) _/-\o_ _/-\o_ 8)7

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Ik zal iets specifieker zijn misschien. Het gaat hier om organisaties bij de overheid. Met al hun eigen protocolletjes en verschillende werkwijze. Vandaar dat het niet basic is, de klant wil iets, en je levert de oplossing en stuurt daarna de factuur :)
Pagina: 1