[GF4 Ti4200 128mb] Kapotte koeler maar kaart ok ?

Pagina: 1
Acties:

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:45
Hallo,

Ik had vandaag mijn pc aangezet zoals altijd en was ff een spel aan het doen
toen plotseling mijn pc opnieuw opstartte. Toen ik hem weer aanzette had ik geen beeld meer.
Ik keek dus ff naar mijn kleurenkaart en zag dat de koeler niet meer draaide. Ook toen ik zelf probeerde om hem rond te draaien ging dit heel erg zwaar. Ook zat er een bruine plek op de bovenkant van de koeler dus ik krijg het idee dat deze doorgebrand is.

Nu is mijn vraag eigenlijk, is het mogelijk dat er een soort beveiliging opzit die ervoor zorgt dat de pc automatisch opnieuw opstart en of de kaart als het ware uitschakeld als de koeling ermee stopt ?

En zo ja is het dan mogelijk om een nieuwe koeler erop te zetten en hopen dat de kaart het nog doet ?

Specs :
Amd xp2200+
512 mb ddr
GF4 ti4200 128mb van pixelview
abit kx7-333r

iRacing Profiel

Verwijderd

Er zit geen beveiliging op. De kaart gaat door tot hij het niet meer aankan en reboot daarna gewoon door interne fouten. Ik zou als ik jouw was nu ook geen games meer spelen. Gewoon dat ding weer naar de winkel brengen.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Zet er eens een gewone ventilator op om te kijken of de kaart het nog doet, is dat het geval dan kun je idd gaan denken aan een nieuw coolertje erop :)

Maarrr hoogstwaarschijnlijk zit er nog garantie op, in dat geval niet eraan gaan prutsen!!

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
laat hem ff zo liggen (bv een half uur) als je hem dan aan zet dan is ie niet in eens overhit dus zou je ff beeld moeten krijgen. haal wel ff de stekker van die koeler los want die kan kortsluiting veroorzaken en dan doet je sys helemaal niks

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
RKD schreef op 24 April 2003 @ 17:53:

Nu is mijn vraag eigenlijk, is het mogelijk dat er een soort beveiliging opzit die ervoor zorgt dat de pc automatisch opnieuw opstart en of de kaart als het ware uitschakeld als de koeling ermee stopt ?
Blijkbaar wel aan jouw computer te zien.
En zo ja is het dan mogelijk om een nieuwe koeler erop te zetten en hopen dat de kaart het nog doet ?
Even proberen. Wij kunnen hiervandaan ook niet zien of die het nog zal doen.
Maar waarom vraag je het eerst voordat je het zelf gaat proberen? Iedereen die hier zal reageren zal zeggen dat je een nieuwe koeler erop moet zetten en uittesten.

Good luck iig.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Vatt schreef op 24 April 2003 @ 18:00:
[...]

Blijkbaar wel aan jouw computer te zien.
Errm, neej, als je proc te warm wordt crashtie gewoon :) Niks beveiliging :P [Als je een AMD hebt duz, P 4's draaien vrolijk wat langzamer verder]

[edit]
Voor de duidelijkheid: Geldt dus ook voor de GPU

[ Voor 11% gewijzigd door Scatman_II op 24-04-2003 18:05 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:45
Ik heb dus ff geprobeerd zonder koeler net en nu gaf hij ook geen beeld meer erger nog, op de monitor kwam nu zelfs te staan "No Signal Input".

Maar ik zal het nog eens proberen met een losse koeler. Anders breng ik hem wel terug. Hopen dat ze hem nog willen ruilen.

iRacing Profiel

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Ook zat er een bruine plek op de bovenkant van de koeler dus ik krijg het idee dat deze doorgebrand is.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De bruine plek zal denk ik komen omdat je stukkie silicium zo heet is geworden dat de cooler gewoon veel te heet geworden is(door de stilstand)! Kun je misschien iets aan de print zien? (plekken o.i.d)

je GPU zal wel dood zijn.

Wat misschien ook nog zou kunnen is hetzelfde (bij mijn mobo) als er geen cooler op de proc zit dan piept de pc wat, maar opstarten doet ie niet. Misschien dat je videokaart ook een dergelijke functie bezit? (cooler zal immers geen signaal meer geven aan de kaart)

Als je garantie hebt zou ik gewoon terug gaan!

[ Voor 4% gewijzigd door mcb1 op 24-04-2003 19:29 ]

mcb1

Verwijderd

Ik zou nu niet eerst ermee gaan klooien, maar gaan proberen hem te ruilen. Misschien dat ze hem nu nog terug in willen nemen. If not, dan wordt het tijd voor tweakeroplossingen. En idd gewoon een coolertje monteren.
Pagina: 1