Advertentiebeleid; nieuw abbo idee

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15
n.a.v. Advertentiebeleid op Tweakers.net

Als er nou eens een nieuw abbo bij komt wat iets van 12 euro per jaar kost.
Dit abbo geeft geen enkele voordelen t.o.v. geen abbo behalve dat er 2 soorten advertenties niet meer te zien zijn voor de user; de screenad en de BAD.

Lijkt me toch een redelijk iets, want als ik me niet vergis zijn deze twee ads de grootste irritatie veroorzakers.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 20:23

Floor-is

5.2

Mag ik vragen welke advertenties voor de betalende bezoekers niet zichtbaar zijn van de volgende:

Normale advertenties
468x60 Top-banner
120x600 Skyscraper
320x200 BAD
Tekstadvertentie

Uitzonderingsadvertenties
Screenad
Advertorial
Onderzoekspopup

Hoge uitzonderingsadvertenties
Advertentie met geluid
Popup
Blending-advertentie

Als je als betalende bezoeker toch tegen die BAD aan moet kijken, dan hoeft het voor mij niet meer. Geluid wil ik ook uit kunnen zetten.

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 24-04-2003 23:34 . Reden: html werkende gemaakt ;) ]

Bericht hierboven

• NitroX infinity
Kun je instellen. Of je kijkt tegen alle ads aan of alleen tegen de blending ads. Staat ook wel in de frontpage abbo faq als ik me niet vergis.
reviews: Tweakers.net FAQ
Bannervrij Tweakers.net

Abonnees met een Full abo kunnen naar wens in de layout settings de banners op Tweakers.net uitzetten. Je zult niet meer lastig gevallen worden met banners, leaderboards, skyscrapers, bigads, textads en andere reclameuitingen. De sponsorbuttons onderaan de pagina en de TrueServer en Dane-Elec logo's op de frontpage zijn wel zichtbaar.
psst, HTML werkt niet in dit forum tenzij je modje bent :P

[ Voor 73% gewijzigd door NitroX infinity op 24-04-2003 18:08 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik vind het idee wel goed klinken :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
NitroX_infinity schreef op 24 april 2003 @ 18:04:
psst, HTML werkt niet in dit forum tenzij je modje bent :P
Floris is ex-MT en heeft het dus altijd gekund, is ie nog aan gewend denk ik.

Verder vind ik het een goed idee, de irri ads weg voor 12 euri per jaar (is 1 per maand)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Maar is het bedrag ook realistisch?

Het heeft natuurlijk wel een reden dat alleen full abbo's alle reclame uit kunnen zetten, en extra abbo's die toch nog een stuk meer dan circa E 12 betalen het niet kunnen :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Hielko schreef op 24 April 2003 @ 19:00:

Het heeft natuurlijk wel een reden dat alleen full abbo's alle reclame uit kunnen zetten, en extra abbo's die toch nog een stuk meer dan circa E 12 betalen het niet kunnen :)
ja, want je verwijderd alleen die zgn. irritante banners (geluids, grote popups, ik denk dat ie die bedoeld)

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Ik dek dat je eerder aan een abbo enkel zonder banners moet gaan denken tegen de 30 euro per jaar. Dit omdat de administratiekosten ook redelijk hoog zijn en omdat T.net toch wel een euro of meer verdiend op geregeld bezoek van iemand per maand.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• NitroX infinity

Je vergeet dat bij de al bestaande abbo's meer features zitten. En ik heb het hier ook niet over het uitzetten van "alle" reclame maar alleen de screenads en de BADs.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 20:23

Floor-is

5.2

Ik mag toch fucking hopen van wel, met 160.000 unieke bezoekers per dag en ruim 600.000 per maand. Tegen de tijd dat er zoveel geld wordt omgezet door T.net hebben ze die paar duuro van de bezoekers nietmeer nodig denk ik zo ;)

Bericht hierboven

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
het bedrag van 12 euro is denk ik niet echt realistisch maar als je geen full abbo kan dokken ben je toch gewoon creatief met je host file

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• NitroX infinity
stamp666 schreef op 24 April 2003 @ 23:02:
het bedrag van 12 euro is denk ik niet echt realistisch maar als je geen full abbo kan dokken ben je toch gewoon creatief met je host file
Ja, dan heb je nooit meer last van de banners. :P
Zoals ik al zei "iets van 12 euro " dus dat kan ook wel 20 zijn :+

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind het een leuk idee en het is ook eenvoudig uit te voeren (kwestie van van instellingen maken voor een nieuw abo). 12 euro is wel wat weinig omdat er naar aftrek van BTW en de transactiekosten van Triple Deal nog maar 2/3 overblijft.

• NitroX infinity
Femme schreef op 24 april 2003 @ 23:23:
Ik vind het een leuk idee en het is ook eenvoudig uit te voeren (kwestie van van instellingen maken voor een nieuw abo). 12 euro is wel wat weinig omdat er naar aftrek van BTW en de transactiekosten van Triple Deal nog maar 2/3 overblijft.
Hmm, dan doe je 16 euro ofzo, ongeveer de helft van 33 (extra abbo).
Maar zoiezo, zo'n abbo leverd meer geld op dan als je niet zo'n abbo optie hebt, ik neem aan dat de mensen die zich er aan storen, niet op de betreffende ad gaan klikken. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

idee voor een naam: lite abbo :)

Intentionally left blank

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 10:26
IK denk dat als ik toch een abbo zou nemen (en de "moeite" daarvoor zou doen etc.) dat ik dan echt wel een normaal abbo zou nemen, omdat ik dan toch al betaal en ik dan er ook wel iets goeds voor terug wil hebben.

Ik bedoel, 16 of 33 euro op jaarbasis is voor iedereen niets lijkt me...
Dan kost het je nog meer moeite dan geld voor mijn gevoel...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-03 23:29
33 per jaar niets? Voor ongeveer dat bedrag per jaar lees ik ook maandelijks de C't (okay, voor niet-studenten kost het wat meer). Veel van dat soort kleine dingetjes zijn samen alsnog duur moet je wel bedenken :)

En zoals Floris zegt: 50k users (stel dat zoveel een abo hebben als het goedkoop is) x 10 euro = 500k euro per jaar, meer dan een miljoen gulden.

Nu weet ik niet hoe de balans van tnet er uit ziet, maar ik vermoed dat die nog niet in 7 cijfers voor de komma genoteerd wordt :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wilke schreef op 25 april 2003 @ 20:58:
En zoals Floris zegt: 50k users (stel dat zoveel een abo hebben als het goedkoop is) x 10 euro = 500k euro per jaar, meer dan een miljoen gulden.

Nu weet ik niet hoe de balans van tnet er uit ziet, maar ik vermoed dat die nog niet in 7 cijfers voor de komma genoteerd wordt :)
Mochten we willen dat Tweakers.net zoveel abo-users zou krijgen. :P Veel gebruikers weten niet dat het bestaat. Anderen (dat zijn er veel) willen geen abo omdat ze niet willen betalen voor informatie op internet of omdat het elders ook gratis is of weet ik veel waarom. Dus 50.000 users met een abo is een behoorlijk utopie.

Als de balans er inderdaad zo zou uitzien dan ga ik lekker op zakenreis. :+ :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-03 23:29
hey, gebruikers er op attent maken dat het bestaat, dat moet lukken denk ik dan, en als het een laag bedrag is, is de drempel veel kleiner (desnoods 5 euro per half jaar, lijkt het minder en is het voor een korte periode).

Als zulke 'kleine' bedragen zonder veel overhead geind kunnen worden, that is.

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
Wilke schreef op 25 april 2003 @ 21:13:
hey, gebruikers er op attent maken dat het bestaat, dat moet lukken denk ik dan, en als het een laag bedrag is, is de drempel veel kleiner (desnoods 5 euro per half jaar, lijkt het minder en is het voor een korte periode).

Als zulke 'kleine' bedragen zonder veel overhead geind kunnen worden, that is.
Dan nog mag je blij zijn als je in een paar jaar 5000 abbo's weet te verkopen. Of het moet zo zijn dat betaalde content meer geaccepteerd gaat worden, maar momenteel loopt betalen voor content (of voor het gebrek aan banners, in ieder geval gaat het om betalen) echt alles behalve storm.

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

• kamerplant
  • Niet online
Hoeveel euro per jaar per actieve user wordt er eigenlijk verdiend op de banners, ongeveer/schatting?

Dat is natuurlijk een vraag wat in dit geval belangrijk is, maar ik ben er ook wel benieuwd na, ik heb hier namelijk geen flauw iedee van.

Of is dit een bedrijfsgeheim? ;)

🌞🍃

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik ben bang dat er 1 ding vergeten wordt hier :/

De meeste 'screenads' (die win2k3, xbox, casema, e.a.) worden allemaal aangeleverd op de positie van de gewone topbanner...
Kortom, de skyscraper en BAD zijn dan wel uitschakelbaar vanuit onze software, maar als je 'geen screenads of geluid' wilt tonen aan een bepaalde groep is het ineens geen werk voor ons maar voor webads.

Misschien zie ik ook weer wat over het hoofd, maar zoiets moet wel goed uitgedacht worden als het er komt. Het zou toch wel erg zonde zijn als de speciale 'banner-vrij'-abo juist de irritantste niet kan tegenhouden :)

"En zoals Floris zegt: 50k users (stel dat zoveel een abo hebben als het goedkoop is) x 10 euro = 500k euro per jaar, meer dan een miljoen gulden."
Zoveel actieve gebruikers zijn er niet hoor, dat zijn er eerder iets van 5000-10000.

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

NitroX_infinity schreef op 24 april 2003 @ 17:44:
n.a.v. Advertentiebeleid op Tweakers.net

Als er nou eens een nieuw abbo bij komt wat iets van 12 euro per jaar kost.
Dit abbo geeft geen enkele voordelen t.o.v. geen abbo behalve dat er 2 soorten advertenties niet meer te zien zijn voor de user; de screenad en de BAD.

Lijkt me toch een redelijk iets, want als ik me niet vergis zijn deze twee ads de grootste irritatie veroorzakers.
Ik kom iedere dag 3-4 maal op Tweakers en ik neem geen abbo, ik ga dan dus ook niet zeuren over ads en mij irriteren ze ook niet om 1 hele simpele reden...voor niets gaat de zon op.
Ik ben zeer goed op de hoogte wat een site als Tweakers kost zeker als mensen nu eindelijk eens voor hun tijd betaald willen worden (en terecht wat mij betreft).

Mischien dat een bepaalde groep inderdaad interesse zal hebben voor een abbo waarbij men geen ads meer ziet, da's prima en die moeten dat dan maar doen en dan hoop ik dat het gejank over de ads dan een keertje ophoudt.

Van mijn part worden de jongens van T.net miljonair dankzij de ads (aangezien ik de opbrengst van ads ken lijkt mij dit hoogst onwaarschijnlijk, maar goed) of de abbo's, zij werken er voor en als iemand het hier beter kan dan zou ik zeggen "Laat maar zien" ipv hier op het GoT forum te posten.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Gewoon een Lite-abbo voor 20 eur per jaar en ALLE banners weg...

Verwijderd

ik durf het bijna niet te vragen maar zit er nou een refresh op t.net ??

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

In je profiel kun je instellen om de frontpage automatisch te laten reloaden om de x minuten ja :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
Tijger schreef op 25 April 2003 @ 23:32:
[...]

Ik kom iedere dag 3-4 maal op Tweakers en ik neem geen abbo, ik ga dan dus ook niet zeuren over ads en mij irriteren ze ook niet om 1 hele simpele reden...voor niets gaat de zon op.
Ik ben zeer goed op de hoogte wat een site als Tweakers kost zeker als mensen nu eindelijk eens voor hun tijd betaald willen worden (en terecht wat mij betreft).

Mischien dat een bepaalde groep inderdaad interesse zal hebben voor een abbo waarbij men geen ads meer ziet, da's prima en die moeten dat dan maar doen en dan hoop ik dat het gejank over de ads dan een keertje ophoudt.

Van mijn part worden de jongens van T.net miljonair dankzij de ads (aangezien ik de opbrengst van ads ken lijkt mij dit hoogst onwaarschijnlijk, maar goed) of de abbo's, zij werken er voor en als iemand het hier beter kan dan zou ik zeggen "Laat maar zien" ipv hier op het GoT forum te posten.
Hier kan ik het mee eens zijn. Ik neem ook geen abo en ga ook niet zeiken over de banners. van mij mag iedereen krijgen wat hem toekomt :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Ik ben het hier echt totaal mee eens _/-\o_ Mooi verwoord :)

• Alex
  • Laatst online: 28-02 19:26
Wouter / Femme,

Gaat zo'n abbonement nu overwogen worden? Zo ja, op welk termijn kan het gerealiseerd worden?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 07:47
Ik zal dan wel bij het nu goedkoopste abo ook die optie erin bouwen, dus nog wel ads, maar niet meer die big fuckin ads. Ok, dan moet je wat inleveren, true true, maar anders bied je de huidige abonees niet die middenweg die zij graag ook hebben. Zij hebben geen full abo gekozen omdat ze geen behoefte hebben aan het verwijderen van elk bannertje (onderin en bovenin). Maar de meesten zullen wel behoefte hebben aan het verwijderen van die ads van hoge uitzondering. De laatste 2 genoemde groepen in de post van floris dus. :).
Maar ja, dan is de vraag, is DAT financieel realiseerbaar of is dat teveel inleveren?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Hielko
  • Nu online
Dat is ook al binnen de crew zelf voorgesteld meen ik me te herinneren en daar werd toen positief op gereageerd. Dus daar zal in iedergeval serieus naar gekeken worden :)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik zou heel graag willen betalen (mits redelijk bedrag) voor een gewoon, kaal t.net & GoT abbo zonder banners. Alleen alle reclame weg, verder geen rare extra's die ik toch niet gebruik. 20 euro/jaar zou wat mij betreft een redelijk bedrag kunnen zijn. Voor veel meer blijf ik gewoon weg.

Voor een half ad-vrij abbo zou ik niet willen betalen. Ik vertrouw er gewoon niet op dat er niet stiekem ads tussen gepropt worden met popups/overlays/geluid/whatever. Bij de eerste die ik daarvan tegenkom als ik betaal voor adloos t.net zeg ik direct mij abbo op.

Maar over de kosten: Je kunt om administratiekosten te sparen users toch gewoon machtigingen laten tekenen?

[ Voor 29% gewijzigd door VROEM! op 02-05-2003 11:04 ]

ieeeepppppp :P

• Kristof
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

Net mijn mening ook. Ik kom hier ook al geruime tijd (zelfs eerst een hele tijd enkel gelurkt, en daarna iets actiever). IK heb ook geen abo, waarvan de belangrijkste reden is dat ik in België woon, en het moeilijker is om vanuit buitenland te betalen...
Doch ik klik bijna dagelijks wel op enkele banners in de hoop van zo mijn steentje te kunnen bijbrengen. De topbanners maken me niks... De andere banners ( bijv die tussen de headlines komen), vind ik erger en klik ik dus niet op.

Misschien nog een idee:
Is het mogelijk om bij te houden op hoeveel banners iemand klikt? Zo ja kan je misschien iets invoeren als je bijv. maandelijks op x banners geklikt hebt, je een extra krijgt? of bijvoorbeeld als je dit jaar xx banners geklikt hebt, je volgend jaar een abo gratis krijgt ofzo?

En een laatste punt, maar ik denk dat jullie daar minder in te zeggen hebben (spijtig): graag wat meer afwisseling in de banners... Zoals al gezegd klik ik regelmatig op de banners, maar elke keer op dezelfde site terechtkomen, begint na enige tijd ook te vervelen 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Kristof op 02-05-2003 11:13 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Pagina: 1