Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iPod loopt snel leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej, ik heb een probleem. Ik heb anderhalve week geleden een iPod gekocht. Hij doet het perfect, ben er erg tevreden mee, maar heb 1 probleem.

Ineens na een week toen ik de ipod weer op een firewire kaart had aangesloten op een andere computer dan normaal, deed ie een beetje vreemd. Hij laadt de iPod nog wel op, maar als ik hem vervolgens loskoppel en onafgezien van of ik hem aan of uit laat, de batterij is na +- 3 uur op. Het was gewoon van de ene op de andere dag. Verder staat er in mijn beeldscherm alleen maar: Loskoppelen toegestaan, indien ik de ipod op de firewire kaart heb aangesloten. De computer herkent de iPod dus niet meer, want normaal als je hem aansluit krijg je in beeld te zien: Loskoppelen niet toegestaan ofzoiets.

Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?
Ik d8 zelf dat het er misschien aan gelegen heeft dat ie in een warm gebied heeft gelegen, zoals bijvoorbeeld in de zon :?

Iig bedankt voor alle hulp alvast _/-\o_

Verwijderd

ik denk dat je dit in het verkeerde forum hebt gepost dit hoort eerder bij gadget talk, volgens mij is je batterij gewoon kapot, ik zou ff je leverancier hiervan op de hoogte stellen en misschien kan deze dus hem vervangen. anders doe je een complete RMA omdat de computer de iPod ook al niet herkent

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja idd, gewoon een garantie geval. Lijkt me vrij logisch eigenlijk. :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat jij nog firmware 1.2 draait en niet versie 1.2.6. Versie 1.2 zorgt voor een brakke batterij-status waardoor je iPod opeens leeg lijkt terwijl dit niet het geval is: meuktracker: Apple iPod 1.2.6

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is gadget-gerelateerd :)

OM > GT

Verwijderd

Topicstarter
ik maak gebruik van firmware 1.2.6
Het was ook ineens van de ene op de andere dag. De computer vond gewoon de ipod niet meer. Waar kan het dan aan liggen? Instellingen van de iPod?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is hij niet gevallen of zo? Is er geen water in gekomen? (dat zou gelijk het 'leeglopen' verklaren ;) )

Verwijderd

Topicstarter
geen van allen...zat gewoon in mijn jaszak en is dus nix mee gebeurd. Maar als hij gevallen zou zijn of water op gekomen zijn, zou tie het toch helemaal niet meer doen...

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Al geprobeert om de firmware gewoon helemaal te restoren? Misschien dat er iets fout is gegaan met de software en daarom ook die vage fout geeft. :?

En anders, je zit nog in je garantie tijd en als je hem gewoon opstuurt of naar je dealer gaat krijg je gewoon een nieuwe. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Vraag hier anders eens: IPod gekocht, maar ik heb vragen

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 11:15 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb dus ook gehad dat er loskoppelen stond. Dat kwam doordat ik MusicMatch erop had staan. Dat werkte voor geen meter. Je moet als je MusicMatch heb eerst even de IPod plugin van de computer verwijderen met Add/Remove Software en daarna Musicmatch. En aangezien Musicmatch bij mij heel bagger was, heb ik ook nog het register na moeten pluizen. Uiteindelijk was dat irri Ipod icoontje rechtsonder weg en toen heb ik EphPod geinstalleerd. Werkt veel beter. En ik zou inderdaad de update ff draaien.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus zojuist alle software die te maken had met de ipod verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het helpt echter helemaal nix. Als ik de ipod aansluit vind hij de ipod nog steeds niet maar laad hem alleen op. "Loskoppelen toegestaan" staat er :(
Heeft iemand anders nog enig idee waar het aan kan liggen???

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

Bel Apple zelf dan eens?
Als het niet zo eenvoudig op te lossen is kan je (denk ik) beter asap je garantie aanspreken. Dikke kans dat je ook nog 1 van de nieuwe iPods krijgt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
die nieuwe ipods vind ik lelijker dan de huidige dusjah. Maar bovendien heb ik geen garantie meer. Hij is al ouder dan 1 jaar :(
Stel dat ik hem terugstuur zouden ze hem dan repareren en de kosten doorsturen? Of repareren ze die dingen helemaal niet?

Verwijderd

Grote kans dat als je de Ipod voor reparatie aanbied, fijne euro's kan gaan betalen. Ik zou zeggen bel een Apple service point en leg het verhaal voor.

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-11 23:02
Ligt het nu aan mij, of spreek je jezelf een beetje tegen?
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 17:04:
Heej, ik heb een probleem. Ik heb anderhalve week geleden een iPod gekocht. Hij doet het perfect, ben er erg tevreden mee, maar heb 1 probleem.
en
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 00:42:
die nieuwe ipods vind ik lelijker dan de huidige dusjah. Maar bovendien heb ik geen garantie meer. Hij is al ouder dan 1 jaar :(
Dus hoe lang heb je dat ding eigenlijk al? Maar als hij dus inderdaad ouder is dan een jaar dan zou ik dus wel eerst even informeren hoe dat met die kosten gaat ja.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Misschien heeft hij hem tweedehands? :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
haarscherp opgemerkt furean ;)

maar idd, ik zal eens een servicepoint gaan bellen, want dit kan niet langer zo :D

Verwijderd

haha. je hebt gewoon de verkeerde mp3-speler gekocht! :*) sony nw-e95 is veel beter. met atrac3plus
kan je veel meer muziek op je speler zetten, of juist kwaliteit nemen, een batterij gaat 60 uur mee, en met mp3-file manager kan je simpel mp3-files op je speler zetten! (batterij met mp3 50 uur).

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 16:17
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 09:05:
haha. je hebt gewoon de verkeerde mp3-speler gekocht! :*) sony nw-e95 is veel beter. met atrac3plus
kan je veel meer muziek op je speler zetten, of juist kwaliteit nemen, een batterij gaat 60 uur mee, en met mp3-file manager kan je simpel mp3-files op je speler zetten! (batterij met mp3 50 uur).
"en de grootste onnodige kick van het jaar award gaat naar..." oftewel, check de datum

|>

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 10:58
Simon schreef op zondag 20 februari 2005 @ 09:06:
[...]

"en de grootste onnodige kick van het jaar award gaat naar..." oftewel, check de datum
Tsja, ik heb ook wel eens topics uit 2001 zien gekickt worden...Maarja, er kan idd gewoon een slotje op. Plus dat de Sony dus echt iets heel anders is...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Over iPods kan worden gediscussieerd in Apple Talk.
Maar: dit topic is al zó oud, dat het geen zin heeft om het te verplaatsen, zeker omdat de kick niet echt toegevoegde waarde heeft :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Over iPods kan worden gediscussieerd in Apple Talk.
Maar: dit topic is al zó oud, dat het geen zin heeft om het te verplaatsen, zeker omdat de kick niet echt toegevoegde waarde heeft :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.