Hallo,
Ik probeer met de onderstaande code verschillende velden te controleren of er wel een waarde in staat. Nu krijg ik een probleem met velden waar een [ en een ] in staat. Waarschijnlijk ziet hij als een array o.i.d. Wanneer ik in dat vel met [ en ] een onFocus met een alert(this.name) zet geeft hij wel de veldnaam aan (FIELD1[LS]). Waar zit mijn fout:
Ik probeer met de onderstaande code verschillende velden te controleren of er wel een waarde in staat. Nu krijg ik een probleem met velden waar een [ en een ] in staat. Waarschijnlijk ziet hij als een array o.i.d. Wanneer ik in dat vel met [ en ] een onFocus met een alert(this.name) zet geeft hij wel de veldnaam aan (FIELD1[LS]). Waar zit mijn fout:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| var inputs = new Array(); function AddInput (name) { inputs[inputs.length] = name; } function DoSubmit() { var errors = ''; var type = ''; for(i = 0;i < inputs.length;i++) { type = inputs[i].substr(0, 2); if(type == 'VP') { input_ls = eval('document.varform.' + inputs[i] + '[LS]'); input_tf = eval('document.varform.' + inputs[i] + '[TF]'); if(input_ls.value == '' && input_tf.value == '') { errors += '- ' + input_tf.id + ' moet wel een waarde bevatten'; } } else { input = eval('document.varform.' + inputs[i]); if(input.value == '') { errors += '- ' + input.id + ' moet wel een waarde bevatten'; } } } if (errors) { alert('Wilt u op de volgende fout(en) letten:\n'+errors); return false; } else { return true; } } |