[php] ftp listing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleem, ik heb namelijk een FTP listing script met de functie ftp_rawlist, krijg netjes de lijst, zo kan ik alles zien over een bestand, dir/file, grootte, naam alles.. Alleen nu is het probleem dat de bezoeker/gebruiken alleen de bestands naam mag zien.

Dus ik moet dat alles strippen van de rawlist-line behalve het bestandsnaam. Dit kan met explode op spaties, maar dat ontstaan er problemen met een bestandsnaam als deze: 'een test.php'. Dit ziet hij als 2 dingen. Dat mag natuurlijk niet gebeuren.

Weet iemand een functie/methode/script om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt,
- Tom

PS:
Als ik kijk naar de dir/file gedoe, en onthoud welk id het bestand heeft, kan ik die in feite ook laden in nlist, maar de volgorde van rawlist en nlist is compleet anders, en dus niet samen te werken. Dit heeft mij enige tijd puzzelwerk bezorgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Ik weet niet hoe zo'n lijst eruit ziet, maar komt er niet een vast patroon na de bestandsnaam?? Als dat zo is, kun je gewoon de substring pakken vanaf het begin tot de positie van je patroon (of net waar je bestandsnaam staat).
En verder snap ik niet waarom je geen gebruik kunt maken van nlist. Voor jezelf kun je nog altijd rawlist gebruiken, voor de rest dan nlist. En je krijgt ook nog een array terug dus dan kun je altijd nog de standaard array functies erop los laten (sorteren, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zat ff een voorbeeld geven:
RAWLIST
drwxrwxrwx 2 civfan civfan 512 Apr 22 07:20 Temp
-rw-r--r-- 1 civfan civfan 129 Apr 6 13:55 admin_.php
NLIST
Temp
admin_.php

een verschil van de info
edit:
extra

dit is allemaal harstikke leuk en aardig, met het aller eerste teken kan ik dir/file onderscheiden, maar de rest is meestal overbodig, behalve bestandsnaam, die moet gefilterd worden, en met nummering van rawlist naar nlist kan niet omdat de volgorde verschilt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Nogmaals: ik snap het probleem van nlist niet. Je wilt toch alleen maar de bestandsnamen hebben?? nlist geeft die perfect terug.

Of bedoel je dat je wilt weten of een naam een dir is of niet??? Dan wordt het lastiger maar niet onmogelijk ofzo. Gewoon per keer kijken of het een dir is of niet (uit de rawlist lijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FlamerX schreef op 24 april 2003 @ 17:25:
Nogmaals: ik snap het probleem van nlist niet. Je wilt toch alleen maar de bestandsnamen hebben?? nlist geeft die perfect terug.

Of bedoel je dat je wilt weten of een naam een dir is of niet??? Dan wordt het lastiger maar niet onmogelijk ofzo. Gewoon per keer kijken of het een dir is of niet (uit de rawlist lijst).
zoals ik al, dat kan dus niet gezien worden omdat de rawlist en nlist niet goed overeen komen, daarom kan het niet vergeleken worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
for ($i = 0; $i < sizeof($rawlist); $i++)
{
for ($j = 0; $j < sizeof($nlist); j++)
{
if (substr_count($rawlist[$i], $nlist[$j]))
echo "string gevonden!";
}
}

Zoiets. Kan vast beter, maar ik heb haast en weinig zin om erg creatief te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FlamerX schreef op 24 April 2003 @ 17:35:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
for ($i = 0; $i < sizeof($rawlist); $i++)
{
for ($j = 0; $j < sizeof($nlist); j++)
{
if (substr_count($rawlist[$i], $nlist[$j]))
echo "string gevonden!";
}
}

Zoiets. Kan vast beter, maar ik heb haast en weinig zin om erg creatief te zijn...
ik moet momenteel ook even weg, zal hem dalijk gaan testen, alvast ebdankt vor de moeite
Pagina: 1