Toon posts:

Tyan S1686, meerdere processors

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb hier een oud moederbord liggen en ik zie dat er meerdere plaatsen zijn waar ik een processor in kan zetten. Is het dan zo dat als ik 2 processors erin zet dat hij dan ook 2 keer zo snel is (als het 2 dezelfe zijn).

alvast bedankt!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
hij wordt wel wat sneller ja maar 2x zo snel dat denk ik niet

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
2 processors wil niet altijd zeggen dat een computer twee keer zo snel is. Heel veel programma's kunnen niet omgaan met meerdere processors en sturen dus maar 'e'en processor aan zodat je niets aan de 2e hebt.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarschijnlijk een "gewone" socket en zo'n lange gleuf? Dat is nml. NIET dual maar of-of.

Zoek op welk mobo het is en google of het multiproc mobo is :)

Verwijderd

Topicstarter
nee, twee gleuven

• sdomburg
Identiek?

Verwijderd

Topicstarter
ze zien er precies hetzelfde uit. Heb dit moederbord:
tyan s1686

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 17:00:
tyan s1686
Zoek dan ff met Google naar informatie.

En: "Technische PMG FAQ: SMP"

Edit: lol :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 17:03 ]

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:11
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 17:00:
tyan s1686
Gebruik de site van Tyan om een manual te vinden, anders www.google.nl. Lees de FAQ nog eens door over SMP systemen Abbadon in "Technische PMG FAQ: SMP"

JSS was me voor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Underground75 op 24-04-2003 17:02 ]

Verwijderd

je kunt alleen dan om echt gebruik te maken van de dual proc setup alleen windows 2000 en nt en ook xp gebruiken, win 98 en zo maakt geen gebruik van de 2 proc`s en de meeste games ook niet het is meer voor server of video editing en zo echt nuttig

• sdomburg
http://www.google.nl/sear...F-8&q=tyan+s1686+dual&lr=

Had je zelf niet kunnen bedenken?

Verwijderd

Topicstarter
dank je! er draait ook windows 2000 server op trouwens. :)

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Als je software ervoor geoptimaliseerd is (Windows NT technologie **) ben je inderdaad 2x zo snel als met 1 dezelfde processor! 8)
Let wel op dat je je geheugen moet verdubbelen!

** Het is ook nog afhankelijk van je applicatie: Bijvoorbeeld een Excel-sheet doorrekenen gaat prima, maar andere dingen kunnen minder gaan

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
had al gekeken bij google, maar wat moet ik dan opzoeken :S krijg je alleen van die dingen dat hij 2 processorslots heeft. Verder niets. Maar sowieso het antwoord van shalow was nuttig, dus hoef niet meer te kijken. Bedankt voor het reageren!

Verwijderd

Gwannoes schreef op 24 april 2003 @ 17:04:
Als je software ervoor geoptimaliseerd is (Windows NT technologie **) ben je inderdaad 2x zo snel als met 1 dezelfde processor! 8)
Let wel op dat je je geheugen moet verdubbelen!

** Het is ook nog afhankelijk van je applicatie: Bijvoorbeeld een Excel-sheet doorrekenen gaat prima, maar andere dingen kunnen minder gaan
hij is meestals niet 2 keer zo snel gemiddeld zal het eerder tussen de 50 a 75 procent sneller zijn dan normaal maar dit ligt ook hoe goed de programma er mee over weg gaat die je wilt gebruiken

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hier de Tyan S1686 (kun je Slot 1 PII's in steken met 66MHz FSB, dus de 300MHz is de snelste). En voor je allereerste vraag, zie de FAQ die ik gemaakt heb (waarnaar al gelinkt is) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.