Premiere wil geen filmbestanden importeren

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:27
Adobe Premiere 6.5 wil bij mij geen (grote) filmbestanden importeren. De bestanden zijn vooral in Divx en het zijn bestanden van rond de 700 mb (complete films).

Ik krijg de volgende foutmelding:

Unable to open that file. File uses an unsupported compression format.

-

De codecs zijn wel geïnstalleerd (de films willen ook wel gewoon afspelen).

Zijn ze gewoon te groot of is er een andere mogelijkheid?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Zijn het DirectShow codecs? Die pakt ie volgens mij sowieso niet..

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 23:38

mymind*

A Beautiful Mind

Yohan schreef op 24 april 2003 @ 16:27:
...

Unable to open that file. File uses an unsupported compression format.

...
Ik denk dat deze error al veel zegt. Ik heb het ook geprobeerd en bij mij lukte het ook niet. Waarschijnlijk kan premiere er gewoon niet mee overweg en heeft dit niets met codec's te maken.

[ Voor 2% gewijzigd door mymind* op 24-04-2003 16:48 . Reden: typo ]

• yohan
Beetje jammer... Dit zou toch moeten kunnen? Het is een video-bewerkingsprogramma dus het moet mogelijk zijn deze bestanden toch te importeren. Ik heb ooit ook iets gehoord over codecs als plug-ins installeren in Premiere...?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• yohan
Kick. Het lukt wel bij een kennis...

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Gebruik je een directshow filter, zoals ffdshow?
Premiere moet de data echt kunnen decoden, dus je moet de goede codec geinstalleerd hebben.
Wat zegt GSpot? Is er een codec of een directshow filter geinstalleerd?

• yohan
Misschien moet ik de avi's omzetten in andere bestandstypen die Premiere wel wil lezen. ik heb zojuist ontdekt dat 1 film uit mijn hele collectie (A Beautiful Mind) wel ingelezen wil worden. Maar dat is dan ook de enige en ik heb nogal wat films.

Ik zou wel es willen proberen er .mov's van te maken. Ik heb de ervaring dat Premiere daar vrij makkelijk mee omgaat. Iemand een idee hoe ik dit converteer?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

Barca

In Search Of Sunrise

Programma's als Adobe Premiere en Pinnacle Studio kunnen simpelweg niet met sommige bestandtypes overweg. Je kan inderdaad proberen de bestanden eerst om te zetten en ze vervolgens trachten in te lezen. Met welk programma dat kan... zoek eerst effe rond op het wereld wijde web zou ik zeggen. Good luck. :)
Pagina: 1