Is java goed voor Non-Windows Operating Systems of niet? Wat zijn de voor en nadelen?
Java zit bij veel Linux distributies niet ingebakken....en moet dus gedownload en geinstalleerd worden.
Op mijn systeem heb ik nu 3 java2 sdk's staan:
j2sdk1.4.0 van Sun (via apt-get van tux.org) voor de eclipse IDE van IBM.
j2sdk1.4.1 van Blackdown voor mozilla. (de gcc3.2 versie)
j2sdk1.4.1_02 van Sun voor Sun ONE Studio 4
Iets zegt me dat 3x de zelfde software overbodig is....maar ik kon geen 1.4.1 deb vinden die met gcc3.2 gecompiled is....
En hoe goed gaan de verschillende versies van java samen? (IBM, Sun, Blackdown, Apple)
Het zou niet voor het eerst zijn dat ik apple specefieke java code weg moed halen onder Linux voor dat ik het met succes aan de javac kan voeren.
En wat zijn jullie ervaringen met de experimentele java projecten zoals ElectricalFire en Kaffe ?
En projecten zoals http://java.apache.org/ en JBoss zijn die echt bruikbaar?
En voor Java zijn er goede, opensource, crossplatform, gratis IDE's verkrijgbaar. (b.v. Eclipse van IBM, en netbeans) En er is ook nog een closed source versie van netbeans van Sun genaamd Sun ONE Studio, welke vroeger de naam 'Forte for Java' droeg.
Mijn voorkeur gaat uit naar Sun ONE Studio vanwege het lage aantal bugs.
Op internet kon ik weinig tot geen bekende programma's vinden die in Java geschreven zijn. Al kent iedereen de java server van VNC wel. Aan de mogelijkheden van Java twijfel ik niet....er is zelfs een X server beschikbaar die in java geschreven is.
Wat is er nodig om Java tot een succes te maken? of heb je liever .NET?\
En hoe zit 't met Java onder MacOS 8 en 9? en onder FreeBSD? BeOS?
En die java enabled phones....hebben jullie daar al iets anders mee gedaan dan alleen spelletjes?
Java zit bij veel Linux distributies niet ingebakken....en moet dus gedownload en geinstalleerd worden.
Op mijn systeem heb ik nu 3 java2 sdk's staan:
j2sdk1.4.0 van Sun (via apt-get van tux.org) voor de eclipse IDE van IBM.
j2sdk1.4.1 van Blackdown voor mozilla. (de gcc3.2 versie)
j2sdk1.4.1_02 van Sun voor Sun ONE Studio 4
Iets zegt me dat 3x de zelfde software overbodig is....maar ik kon geen 1.4.1 deb vinden die met gcc3.2 gecompiled is....
En hoe goed gaan de verschillende versies van java samen? (IBM, Sun, Blackdown, Apple)
Het zou niet voor het eerst zijn dat ik apple specefieke java code weg moed halen onder Linux voor dat ik het met succes aan de javac kan voeren.
En wat zijn jullie ervaringen met de experimentele java projecten zoals ElectricalFire en Kaffe ?
En projecten zoals http://java.apache.org/ en JBoss zijn die echt bruikbaar?
En voor Java zijn er goede, opensource, crossplatform, gratis IDE's verkrijgbaar. (b.v. Eclipse van IBM, en netbeans) En er is ook nog een closed source versie van netbeans van Sun genaamd Sun ONE Studio, welke vroeger de naam 'Forte for Java' droeg.
Mijn voorkeur gaat uit naar Sun ONE Studio vanwege het lage aantal bugs.
Op internet kon ik weinig tot geen bekende programma's vinden die in Java geschreven zijn. Al kent iedereen de java server van VNC wel. Aan de mogelijkheden van Java twijfel ik niet....er is zelfs een X server beschikbaar die in java geschreven is.
Wat is er nodig om Java tot een succes te maken? of heb je liever .NET?\
En hoe zit 't met Java onder MacOS 8 en 9? en onder FreeBSD? BeOS?
En die java enabled phones....hebben jullie daar al iets anders mee gedaan dan alleen spelletjes?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 16:11 ]