Target 32 port switch probleem

Pagina: 1
Acties:

• Klaas_V
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:08
Hallo, hier mijn 1e topic.

Ik heb hier een target 32 port 10/100 nway switch. Komt van een basischool waar deze was aangesloten op een ups. Als ik deze aanzet gaan alle lampjes zomaar knipperen zonder dat er kabels in zitten. Als ik er een kabel op aansluit zie ik ook constant dat incoontje links onder verschijnen (winxp ) dat een van mijn netwerk kabels niet is aangesloten, dan weer wel verbinding en dan weer niet. Nu zei iemand dat ik de elco's en de ic's moest vervangen maar daar heb ik totaal geen ervaring mee, er zit ook geen garantie meer op. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en wat ik het beste kan doen?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

hoe was hij aangesloten op een ups?
op de stroom op op een netwerk?
kan het niet zijn dat de ups is gaan flippen een een piek heefd gehad die einde switch heefd veroorzaakt?
waarom heefd die basisschool die switch er uit gedaan?

• Klaas_V
BJDI schreef op 24 April 2003 @ 16:19:
hoe was hij aangesloten op een ups?
op de stroom op op een netwerk?
kan het niet zijn dat de ups is gaan flippen een een piek heefd gehad die einde switch heefd veroorzaakt?
waarom heefd die basisschool die switch er uit gedaan?
Hoe dat met die ups zit weet ik niet precies, ups zit op het normale stroomnet, en de switch gebruikt de adapter van de ups denk ik.

Ze hadden meteen nieuwe switches besteld nadat deze ging disco'en :) en daarna gingen die ook kapot, ook disco, maar dit waren edimax switches. Nu zitter er HP's in, die houden het wel uit.

Ik denk ook zoiets van een piek, maar valt niet nog te maken of is dat het niet waard?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit had ik ook op drome9, me netwerkkaart ging hele tijd verbinding aan/uit ...
Als ik hem bij de netwerkkaart proporties handmatig op 10mbit zette werkte die wel!
Probeer het eens op 10mbit dus ...

Heel drom9 op 10mbit gedaan :(

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Heb het ook heel erg veel meegemaakt op de basisscholen. Die edimax/target/nway troep dingen zijn altijd zo gaar als boter. Je mag meestal blij zijn als t een jaar werkt en daarna beginnen ze altijd uit te vallen / knipperen / haperen.

Je kan volgens mij gewoon beter weggooien.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Klaas_V
Bartjuh schreef op 24 april 2003 @ 16:32:
Dit had ik ook op drome9, me netwerkkaart ging hele tijd verbinding aan/uit ...
Als ik hem bij de netwerkkaart proporties handmatig op 10mbit zette werkte die wel!
Probeer het eens op 10mbit dus ...

Heel drom9 op 10mbit gedaan :(
Maakt helaas niks uit :'(

• Klaas_V
Tonnetje schreef op 24 April 2003 @ 16:37:
Heb het ook heel erg veel meegemaakt op de basisscholen. Die edimax/target/nway troep dingen zijn altijd zo gaar als boter. Je mag meestal blij zijn als t een jaar werkt en daarna beginnen ze altijd uit te vallen / knipperen / haperen.

Je kan volgens mij gewoon beter weggooien.
Deze heeft het wel 2 jaar uitgehouden, mogen we blij zijn dan :) , maar ik vind het toch zonde om zo weg te doen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Dit had ik met een accton hub (3com) en daar was het de voeding toen heb ik dat ding opengeschroefd en bleek er netjes een "losse voeding print" in te zitten. Je hoorde ook een hoogfrequent geluid.

En stond er op de hub print netjes +5 +12 en GND en deze heb ik toen aan een at voeding gehangen.

En nu hangt er al 3 jaar een Accton hun met daarop liggend een at voeding in m`n rack.

• Klaas_V
raymonvdm schreef op 24 april 2003 @ 17:03:
Dit had ik met een accton hub (3com) en daar was het de voeding toen heb ik dat ding opengeschroefd en bleek er netjes een "losse voeding print" in te zitten. Je hoorde ook een hoogfrequent geluid.

En stond er op de hub print netjes +5 +12 en GND en deze heb ik toen aan een at voeding gehangen.

En nu hangt er al 3 jaar een Accton hun met daarop liggend een at voeding in m`n rack.
Ik heb de switch net open gemaakt maar op de voeding print zie ik niet duidelijk zoals bij jou 5 en 12 volt, er staat wel against risk of fire replace only with same type and rating of fuse. Dus ik weet niet of ik dat ga proberen, er lopen 3 rode en 3 zwarte draden van de voeding print naar de switch print.

Verwijderd

schroef em eens open en kijk bij het voedings gedeelte
het kan zijn dat hij te heet is geworden en dat de contact puntjes van het voedings gedeelte los hebben gelaten dat had ik ook met mijn 3com supetstack 3 3300 :( maar nu doet hij het weer :)

• Klaas_V
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 17:18:
schroef em eens open en kijk bij het voedings gedeelte
het kan zijn dat hij te heet is geworden en dat de contact puntjes van het voedings gedeelte los hebben gelaten dat had ik ook met mijn 3com supetstack 3 3300 :( maar nu doet hij het weer :)
Ik zie niks geks eraan, maar ik heb er ook geen ervaring mee. Kan het veel kwaad om een AT voeding eraan te hangen, niet dat ik dat ding straks sloop. :P

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

je voeding segt hooguit plop samen met je switch.
doe het andrs buiten en haal je vrouw er ff bij voor het geval dat het een mooi vuurwerk word.
en oh ja als je geen automatische stoppen hebt kun je het beste zorgen dat je er nog 1 in huis hebt.
anders zit je gedeelterlijk zonder stroom.
je kunt het beste eerst met een multimeter uittesten hoevee volt er uit komt

• Klaas_V
Zo, daarnet ff aangesloten op m'n at voeding. Helaas gebeurde er weinig, ik zag net even snel de lampjes aan gaan en de fans draaien, maar toen viel alles uit ( de switch :) ). Iemand nog suggesties ?

• raymonvdm
Het kan zijn dat je hem nu omzeep geholpen hebt. Maar wat geeft de originele voeding voor spanningen af ? kan je deze meten met een multimeter (moet je die wel hebben natuurlijk)

• raymonvdm
raymonvdm schreef op 25 April 2003 @ 08:44:
Het kan zijn dat je hem nu omzeep geholpen hebt. Maar wat geeft de originele voeding voor spanningen af ? kan je deze meten met een multimeter (moet je die wel hebben natuurlijk)
Staat er ook niks aan de onderkant van je switch / hub printplaat ?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Waarschijnlijk kun je hem weggooien. Ik heb er tijdens m'n stage @ target ook ooit een gezien, daar konden ze toen niet van achterhalen wat het probleem was.

Voeding leek daar normaal te werken, Scope e.d. eraan gehad, geen verdachte pieken o.i.d. te zien.

• Klaas_V
Ik heb helaas geen multimeter, maar hij is niet dood, krijg nog wel leuke disco te zien :)
Pagina: 1