Toon posts:

vastloper audio pc

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik zit met een zwaar probleem...

ik heb:
asus a7a266
amd 1333
512 ddr geheugen
asus v7700 grafische kaart
delta 66 soundcard

Het probleem is dat ik tijdens het gebruik van cubase sx( laten we zeggen dat het een trial versie is), de pc plotseling reboot of vastloopt. Vastlopen is dat het beeld bevriest. ook kan ik met control alt delete de toepassing niet afsluiten.
als ie reboot hoor ik een vaag geluid uit de monitoren (c64 geluidje) en dan gaat ie.... booten dus..

proc gebruik is max rond de 60% en de max temp is rond de 65 en mobo is rond de 34.. nu weet ik dat ik hier tien graden ong kan afhalen doordat de bios de getallen een beetje opkrikt.

nu zal iedereen zeggen:koop een officiele versie, maar daar is het probleem niet mee afgehandeld.. Degene waarvan ik deze versie hebt loopt bij hem zo stabiel als de $%&$#%. En ik krijg dus ongeveer 2 reboots per uur met alle gevolgen van dien.

Wat ik heb gedaan:
Geheugen verwisseld
andere voeding
2 keer nieuwe install van win2k (sp3).
processor underclocked
voltage omhooggegooid
acpi uitgeschakeld
en ga zo maar verder

de pc staat niet aangesloten via internet en er wordt niet zomaar software opgegooid. Deze wordt eerst gechecked op een andere pc op virussen, maar dit alles mag niet helpen.

Kan het een hardware probleem zijn, en zo ja welke? hoe kan ik dit testen?
en kan ik het amd vs intel discussie weer op doen laaien?
wat sommige mensen mij vertellen is dat p4 toch beter is voor audio applicaties...

alvast bedankt..

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Doet de pc dit alleen bij het gebruik van Cubase? Ik heb lang geleden ook freezes gehad, bij mij lag het aan een bepaalde combinatie van mobo (chipset?) en een bepaalde videokaart. Als je een ander moederbord kunt gebruiken om even te testen zou ik dat zeker doen, daarnaast zou je misschien diverse driver-combinaties kunnen gebruiken. Test de pc ook eens met zo min mogelijk hardware erin (mocht dat er verder inzitten...).

Succes iig! :)

Verwijderd

Topicstarter
Timmert schreef op 24 April 2003 @ 16:23:
Doet de pc dit alleen bij het gebruik van Cubase? Ik heb lang geleden ook freezes gehad, bij mij lag het aan een bepaalde combinatie van mobo (chipset?) en een bepaalde videokaart. Als je een ander moederbord kunt gebruiken om even te testen zou ik dat zeker doen, daarnaast zou je misschien diverse driver-combinaties kunnen gebruiken. Test de pc ook eens met zo min mogelijk hardware erin (mocht dat er verder inzitten...).

Succes iig! :)
hehe .. we gebruiken alleen maar cubase en af en toe soundforge... ik heb daar nooit problemen mee gehad.

Zou het dan aan de ali chipset liggen? heb nooit wat positiefs gehoord hierover..

Ik heb wel beschikken tot een asus a7v... misschien die maar eens proberen, das wel een hoop gezeik, maar misschien wel nodig... er zit alleen nog een brander en dvd speler... misschien die er ook maar uithalen.

.. Ik heb tijdens de laatste install van windows alle nieuwe drivers gdload( op een andere pc dus)

Verwijderd

Topicstarter
iemand verder nog een idee wat dit kan zijn? ik ben quite desperate, en dit heeft me al zoveel tijd en gezeik gekost.....

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ander mobo al geprobeerd dan?

Verwijderd

Topicstarter
hehe nou ik wilde het net gaan doen... toen iemand my erop wees dat amd en audio niet goed samengaan, maar dat p4 hier beter voor is....

dus wat moet ik nou?
en wat is jouw mening over de kwestie amd en p4 ivm audio ?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Moet nix uitmaken, er waren alleen wat probleempjes met een SB Live icm een bepaalde VIA chipset geloof ik. Jij hebt noch een Live, noch een VIA chipset, dus ik zie het probleem van diegene niet zo.

Probeer het andere moederbord eens, mag dat niet baten, dan kun je verder gaan kijk :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt me meer als een softwareprobleem, en dan met name in de richting IRQ. Kijk eens naar gedeelde IRQ's en DMA's. Zou me niks verbazen als het daar zat. Als je genoeg IRQ's over hebt in de huidige situatie, zou je ook kunnen overwegen om ACPI uit te zetten. Wil ook nog wel eens helpen.
Post verder ff welk OS je gebruikt, want ook dat kan van invloed zijn

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

wij hadden een Intel celeron 700 op een asus bordje en EEN VIA chipset met dezelfde problemen MAAR VOORAL LOCKUPS HEEL ERG vaak. (in logic audio) is wel stabiel te krijgen. kweet niet hoe het zit met de combinatie amd-via- cubase- logic?
maar wij draaien nu een muziek pc met een P4 2,66 een intel 845PE chipset 2 layla kaarten op winxp, en die problemen die zijn er gewoon niet!
al sje echt een stabiel Video /audio edit systeem wil kan je gewoon een 100% intel systeem aanraden.
Pagina: 1