Epox 8rda+ 2e stereo UIT kanaal kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ik heb de epox 8rda+ en gebruik de onboard geluidskaart, met 4 speakers.

Als ik mijn speakers voor in kanaal 1 stop is er niets aan de hand.. maar zodra ik ze in kanaal 2 stop heb ik problemen, het kanaal stoort hevig alsof er een aarde lek is! het ligt dus niet aan de kabel of boxen...

De pc zit NIET in een geaard stopcontact maar WEL geaard aan onze verwarmingspijp hierzo, eerst had ik namelijk ook een brom voor en achter maar die is verholpen met dit kabeltje. Een 2e aarde kabeltje tegen de audio uitgangen aan werkt niet :(

Wie heeft er een oplossing ?

kan het zijn omdat ik op 200mhz fsb draai?

Verwijderd

Zomaar een wilde gok: Kan kanaal 2 ook gebruikt worden als Digital out?

Digitale output over analoge speakers klinkt als een enorm geruis en gekraak, met soms héél zwak het geluid op de achtergrond.

Misschien even controleren of je niet ergens een optie voor digital out hebt aangevinkt?

• Tasma
-kan- wel heb ik niet aangevinkt , ze staan op analoog het is ook geen grove storing.

Maar het volume is ineens zachter met ongeveer een derde, ook al staat het in windows overal even hard, EN er is een ruis/zoem te horen :'(

• Tasma
niemand die mij hiermee kan helpen? terug sturen voor garantie zal niet lukken ik heb de heatsink op de NB vervangen met een 3x zo grote om de originele heatsink op de SB te zetten maar dat past net niet en moest wat bladen verbuigen.. Maar nu draai ik wel op 200mhz fsb en mijn mem op 400mhz :)

Verwijderd

Als je de FSB nou eens terugzet naar de originele waardes, heb je dan nog het gekraak/geruis?
Indien ja, dan kan het zijn dat je door je OC de kaart beschadigd hebt.
Indien nee, probeer het met de nieuwste drivers.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Het is een onboard kaart en ik heb ook een FSB van 400 mhz dus dat maakt niets uit. Heb je dat Dolby Surround Encode of Decode uitstaan want dat gaf bij mij problemen bij mijn 5.1 setje.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:38
Ik heb hetzelfde bordje en gebruik ook 4 speakers (2 op desktop en 2 bij tv).
Heb je in het soundstorm-bedieningspaneel wel aangegeven dat je ingang als uitgang gebruikt moet worden (dus ff de wizzard doorlopen)?

Verder is van mijn tweede uitgang het volume (niveau) veel lager dan van m'n eerste uitgang...
(wel een tegenvaller: mijn cheape SBlive kon veel beter met 4 speakers overweg)

• Tasma
Ik heb de poorten goed staan , ik heb geen 5.1 setje.

Ik krijg dit probleem ook maar af en toe en alleen in battlefield 1942 en in rainbowsix3, soms direct en soms na wat tijd. Terug in windows is het geluid weer perfect..

Ik heb dd uit staan. Het is ook niet 1 uitgang want heb momenteel boxen 1 en 2 met een splitter aan uitgang 1 zitten.
Pagina: 1