ik heb 2 computers met win2000 en wil netwerkje aanleggen. probeer 3 kabels, 5 netwerkkaarten en verschillenden ip, duplex instellingen. Zitten beiden in workgroup en hebben verschillende namen. toch krijg ik op 1 van de 2 alleen maar de melding: network cable unplugged ! Wat kan dit toch zijn ?
gebruik je crosslink kabel of een hub/switch?
ik gebruik gewone netwerk kabels tussen adsl modem en compu 1 netwerkkaart 1 en tussen compu 1 netwerkkaart 2 en compu 2 netwerkkaart 1. Hierdoor heb ik geen hub nodig. Ik weet niet precies wat een crosslink is.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.
Verwijderd
tussen twee computers die met een netwerk kaart zijn verbonden zonder hub of switch moet een cross- cable. Kijk ff in de FAQ; staat de uitleg
suc6
[edit] FAQ Network Troubleshooting
Wanneer cross & wanneer straight?
netwerkkaart <-> netwerkkaart = cross
netwerkkaart <-> hub/switch poort = straight
netwerkkaart <-> hub/switch uplink = cross
hub/switch uplink poort <-> hub/switch gewone poort = straight
hub/switch gewone poort <-> hub/switch gewone poort = cross
PS: sommige switch zijn Auto-MDI/MDIX
Wat dus betekend dat je cross of straight mag gebruiken en de switch zelf nog eens crossed als dat nodig is.
PS2: Als je een router hebt met een ingebouwde switch dan gelden natuurlijk de regels voor switch.
suc6
[edit] FAQ Network Troubleshooting
Wanneer cross & wanneer straight?
netwerkkaart <-> netwerkkaart = cross
netwerkkaart <-> hub/switch poort = straight
netwerkkaart <-> hub/switch uplink = cross
hub/switch uplink poort <-> hub/switch gewone poort = straight
hub/switch gewone poort <-> hub/switch gewone poort = cross
PS: sommige switch zijn Auto-MDI/MDIX
Wat dus betekend dat je cross of straight mag gebruiken en de switch zelf nog eens crossed als dat nodig is.
PS2: Als je een router hebt met een ingebouwde switch dan gelden natuurlijk de regels voor switch.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 16:05 ]
Voor aansluitingen van pc-pc gebruik je een cross-link cable en voor aansluitingen op een hub/router (meestal ook je ADSL modem) gebruik je een normale kabel. Daar zijn de aansluitingen zelf al crossed.
Bij een cross-link cable zitten er dus een paar aderen omgedraaid.
Bij een cross-link cable zitten er dus een paar aderen omgedraaid.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
err dubbelpost, kijk ff in je andere topic
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()