F1 2002 hosten!

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik weet niet wat we (een maat en ik ) fout doen.
We proberen al de hele week om online tegen elkaar te racen via een ADSL verbinding.
Maar dat gaat dus niet :(

met geen mogelijkheid kan hem als host zien en hij mij ook niet als ik het spel wil hosten.

Hij heeft een ADSL verbinding rechtstreeks naar zijn PC, en ik heb er een router tussen.
Ik heb al in m'n router al ingesteld welke poorten er open moeten staan, dus dat zou goed moeten gaan, moeten ja 8)7

Aangezien hij gewoon rechstreeks online gaat hoeft er dus niets ingesteld te worden. Maar toch werkt het niet.

Als hij zich als host aangeeft en ik zijn IP invoer dan gaat het spel zoeken naar de server, maar er komen wel andere in beeld maar niet die van hem.

We draaien beiden XP. Waar zal het probleem nou aan liggen?

We geven trouwens aan bij de instellingen dat we via internet en ADSL willen spellen.

iRacing Profile Flickr

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 14:43

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

doe je wel direct ip? heb je dit probleem ook bij de andere spellen? zit je in een netwerk?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

Verwijderd

check ook ff allebij of je niet toevalig WinXP firewall aan hebt staan op de des betreffende verbinding

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
nee, we hebben beiden geen XP firewall aanstaan.
En we zitten beiden ook niet in een netwerk.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Heeft diegene die host ook bij "add a game" zijn IP ingevoerd?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Wij doen het volgende.

De gene die hOST, die drukt op CREEREN dan geeft ie een NAAM aan het spel en kiest een baan.

Als ik wil joinen dan druk ik op SPEL TOEVOEGEN, dan voer ik zijn IP adres.

Dan gaat het spel zoeken.

Doen we hier iets fout???

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op 24 april 2003 @ 21:17:
Wij doen het volgende.

De gene die hOST, die drukt op CREEREN dan geeft ie een NAAM aan het spel en kiest een baan.

Als ik wil joinen dan druk ik op SPEL TOEVOEGEN, dan voer ik zijn IP adres.

Dan gaat het spel zoeken.

Doen we hier iets fout???
De host moet voor hij "creeren" klikt bij een game, bij "spel toevoegen" (ofzo in engels bij "add a game") zijn eigen IP invullen dan pas "creeren. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 01:17 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
:? Stel nou dat m'n maat dat dus doet,eerst IP invoeren en dan spel creeren.

Hoe moet ik dan inloggen bij hem :? Ook IP invoeren bij spel toevoegen of moet ik gewoon op verversen drukken en zie ik dan vanzelf zijn IP?

Aangezien we eigenlijk alleen tegen elkaar willen en niet een public race van willen maken vraag ik me af of dit gaat werken

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Je moet dan idd gewoon verversen, dan komt ie er bij te staan. Zou echt geen probleem moeten zijn. Je ziet dan alleen niet z'n IP maar de naam die hij z'n server geeft.

Verwijderd

Hallo daar, we dragen beide dezelfde nick :P, en toevallig speel ik ook F12002 online. Even jouw probleem, soms is het dat je iemands game niet kan zien via ip, nou wat je dan kan doen is, maak gewoon een public game voor 2 personen en join zijn game dan, er kan dan ook iig niet iemand bij, en je kan die game dan gewoon in de public game list zien.
Om een game voor maximaal 2 personen te maken moet je in f12002\save\(jouw-nickname) gaan, en jouw plr file editen met notepad of wat je ook gebruikt, in de strings van multiplayer kan je dan max player aangeven. Die verander je dan dus in 2 , en je maat start dan het spel op host public, geeft jouw een seintje op msn ofzo, en dan join jij zijn game. Thats it :)

Btw als je voor meerdere wilt gaan hosten, kan je beter je connection type op 56k modem zetten, het spel neemt dan minder upload in beslag, en kan je wellicht voor iets meer mensen hosten, in jouw geval met 128k waarschijnlijk voor 4 personen maximaal.

Have fun :)
Pagina: 1