Radeon 9700 TV-out werkt niet met composite

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Zie topictitel.

Ik heb hier een pc staan met een Hercules Radeon 9700 Pro erin.
Probleem: De TV-out werkt niet via de composite aansluiting.

Bij de kaart zit een verloopstukje naar een gele composite stekker, daaraan zit een composite kabel en die zit weer aangesloten op een Philips tv'tje.

De SVHS geeft wel beeld, echter zwart/wit omdat de TV geen SVHS aankan.
De composite geeft geen beeld.

Met SVHS zie ik gewoon alles wat ik op de monitor ook zie, BIOS, Windows opstarten, etc. Met composite helemaal niks, en de drivers herkennen ook geen aangesloten TV.

De drivers die ik heb gebruikt zijn Catalyst 3.1 en Catalyst 3.2, beide geven hetzelfde resultaat. OS = Windows XP Home.

Ik heb er net een Radeon 9700 Pro van Club3D ingedaan en deze verandert er ook niks aan.

In de Grote TV-out FAQ kon ik alleen vinden dat ik een weerstand tussen de aarde en de signaal kabel van de composite aansluiting kon solderen om TV-out te forceren, maar aangezien de kaart niet van mij is, ga ik hier niet aan beginnen.

Is er nog een andere oplossing?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Het is voldoende om de weerstand even tegen de kern en de aarde te houden ( gewoon op de tulp) en als ie dan de TV-OUT 'ziet' er een hotkey aan binden. Daarna kun je het weerstandje weghalen en je tv eraan hangen en met de hotkey de tvout aanzetten.
Zo heb ik het werken en gaat prima.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
[n00b] Hoe maak ik daar een hotkey van :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Display properties => settings => advanced =>Displays
En dan een hotkey toewijzen aan een scheme waar de tv-out aan staat.

Verwijderd

sorry dat ik deze ouwe koe uit de sloot heb gehaald, maar het is een irritant probleem met die radeon tv-outs !!!

het volgende:
- s-video kabel direct aangesloten van VGA->philips TV.
- tv aangezet ... PC booten ... in 'displays' tab zie ik tv grijs en rode kruisje (niet gedecteerd dus).
- tv uitgezet (PC nog aan) ... terug gegaan naar 'displays' tab ... nu zie ik tv 1024x768 PAL-B (terwijl tv uitstaat :? )
- nu tv-out functies ingeschakeldzijn, zet ik tv weer AAN en hoppa ik zie een clone naar tv (hardware werkt).
- tv aangelaten (alle display properties gecanceld) ... daarna weer terug naar 'displays' tab ... en mijn tv die aanstaat wordt niet meer herkend. 8)7

om kort te zijn:
mijn Club3D 9500@9700 ziet via S-video mijn Philips TV alleen als deze UIT staat !!!
waarom wordt de tv NIET gedetecteerd als die juist WEL aan staat |:(

ps. als ik de meegeleverde 7pins S-video->composite 'converter' gebruikt krijg ik wel gewoon beeld uit de tv-out. Het probleem is dus alleen het detecteren van de TV via de s-video kabel.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

En ff een scart nemen met s-vhs erop en die op je oude philips tv aansluiten? Daarmee kun je dat zwart/kleur gedeelte mee omzetten als het goed is van rgb naar yuv geloof ik of andersom :)

Aargh, niet naar de datum gekeken |:(

[ Voor 10% gewijzigd door SpeedBart op 04-06-2003 12:06 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

nee, mijn tv is een redelijk nieuwe 82" Philips matchline 100hz tv...
en het gaat niet om kleur ofzo, want met GF2 had het altijd gewerkt
maar het gaat om de detectie van de TV
dat wil maar niet lukken met een s-video kabel, met composite kabel wel.
dus moet ik vinden wat mijn tv-out forceert.
Pagina: 1