Kwil een nieuwe koe.

Pagina: 1
Acties:

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:40
Ik wil een nieuwe koe kopen maar nu zit ik met een dilemma .

Welke graast harder ?

AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB) € 255,-

AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz) € 255,-

Ikzeluf denk dat die op 2,25 harder graast maar mijn gevoel zecht dat ik die op 2,08 moet kopen mede ook omdat mijn pc het volledig ondersteund .

Iemand een idee ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 22:32

Theuno

Da Devil Crew

Die onderste zal harder grazen.
Maar als die bovenste upgrade uiteindelijk goedkoper is, is dat misschien de beste oplossing.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Theuno schreef op 24 April 2003 @ 15:32:
Die onderste zal harder grazen.
Maar als die bovenste upgrade uiteindelijk goedkoper is, is dat misschien de beste oplossing.
Je vergeet de 512KB he! ;)
Op een standaard zit er 256Kb op toch?

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• mmxmmx
Klopt ja die 512 zit alleen in de 333 mhz versie .

Maar zou dat helpen dan met het grazen gaat hij dan harder grazen denk je ?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 15:23

scorpionv

This space for rent

Ik denk het niet, volgens mij gaat het bijna puur om de MHzen bij de koetjes. Ik zou de snelste nemen, of iig de best (lees naar de meeste MHzen) overclockbare.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 13:31
Ik verw8 dat de onderste sneller zal lopen qua graasprestaties, maar dat de bovenste beter zal lopen binnen het gehele systeem. Koop je de proc voor het grazen, dan moet je de onderste nemen, wil je zelf ook een supersnelle pc hebben, dan is de bovenste sneller door de 333Mhz fsb. Dat scheelt toch wel wat.

whatever..

• mmxmmx
Presies dat is nu net mijn dilemma ahhahah wat gaat ik doen ?

Ik hoopte dat ik het mis had en dat die bovenste net zo snel zou grazen maar helaas is dat niet zo :(

Ik zal er ff stevig over denken tot dat mijn vacantie geld er is en dan hak ik op de dag dat het gestord word de knoop pas door heheheh zo ben ik wel .

• gp500
  • Niet online
Nou wie heeft meld even hoe snel hij graast met de ene of de andere CPu dan kunnen we het weten.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
mmxmmx schreef op 24 april 2003 @ 15:29:
Ik wil een nieuwe koe kopen maar nu zit ik met een dilemma .

Welke graast harder ?

AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB) € 255,-

AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz) € 255,-

Ikzeluf denk dat die op 2,25 harder graast maar mijn gevoel zecht dat ik die op 2,08 moet kopen mede ook omdat mijn pc het volledig ondersteund .

Iemand een idee ?
Ik zou voor de bovenste gaan. Zoals eerder gezegd is door andere zal die goedkoper zijn. Het voordeel is ook dat je moderbord ook volledige ondersteuning heeft. Mocht je in de toekomst ( binnen nu en pak hem beet 3 maanden) nog een mobo upgrade willen doen neem dan de 2e.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

reiker

dan jij!

Die met de 512kb cache is een Barton core, de andere ws Thoroughbred-B. Een Barton is afaik verder over te clocken, dus uiteindelijk heb je daar meer aan.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Op welk project wil je het gaan zetten?
Ik draai zelf ECC2 en wil best ff een bench posten van de 2255 Versie (333) Thouroghbred-B 2800+

Verwijderd

waarom neem je niet gelijk een xp3000 zoveel in prijs verschilt het niet.

• gp500
  • Niet online
ik denk die barton dus eigenlijk omdat die verder overklokt, ook met standaard koeler lijkt mij.

offtopic @ reiker wat is die duiker uit je icoontje vreemd

Verwijderd

ik zit er ook sterk aan te denken om een nieuwe PC te kopen en dat wordt een barton.

Nu scheeld het wel dat ik d2ol doe en dat project veel geheugen slurpt (en met meer cache mischien wel wat sneller werkt :?)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 17:52
Als je seti gaat draaien is geloof ik voornamelijk de cache heel belangrijk. Volgens mij bij meerdere projecten ... heeft iets te maken met floating point ??

meld ff welk project

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 13:57
Er passen in een cache van 512KB ongeveer 59 miljoen RC5-72 keys... :) Stel dat die CPU iets van 6 Mkeys doet. Dat komt neer op een doorvoer van ongeveer 51,2KB per seconde die benodigd is om de keys snel genoeg te kunnen aanvoeren. Dat zijn modemsnelheden waar je dan over praat :) Kortom; Van schijf schijf naar CPU is de snelheid waarmee de keys kunnen worden aangevoerd niet van belang.

Een groter cache heeft dan ook alleen zin als er blokken data groter dan het cache door de cpu doorgerekend moeten worden. In de praktijk zit je cache natuurlijk nooit helemaal vol met 'blokjes' omdat de cache hard nodig is voor het OS en andere taken.

Als je gaat overklokken zou ik niet direct voor de Barton gaan; De Thoroughbred is ook zeer goed overklokbaar... Als je niet gaat overklokken zou ik voor de Barton gaan; Die paar keys die je inlevert krijg je dubbel en dwars in dagelijks gebruik door het grotere cache weer terug :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• mmxmmx
Het is voor RC5-72 en ja ik ga hem ook overclokken .

Mijn 2400+ die draait nu op 2076 mhz en das bijna net zo snel als die bovenste .

Maar goed als die beter is te overclokken dan ga ik mischien tog maar voor die 333 fsb 2800+ .

Pffffffffffff ik word er gek van hehehhe ik weet het gewoon niet ik schommel van uur tot uur tussen die twee :(

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
mmxmmx schreef op 24 april 2003 @ 20:22:
Het is voor RC5-72 en ja ik ga hem ook overclokken .

Mijn 2400+ die draait nu op 2076 mhz en das bijna net zo snel als die bovenste .

Maar goed als die beter is te overclokken dan ga ik mischien tog maar voor die 333 fsb 2800+ .

Pffffffffffff ik word er gek van hehehhe ik weet het gewoon niet ik schommel van uur tot uur tussen die twee :(
Ik raad je aan om voor de Barton te gaan, dus die met 512 KB (die andere heeft ook 333 mHz FSB) en deze gewoon lekker te gaan OC'en... zul je zien dat je hogere prestaties haalt dan met een Thoroughbred ;)

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
gewoon de 512kb versie nemen, barton dus. Thoroughbred gaat langzaam aan weg, dus dan heb je mooi 1 van de nieuwere cpu's
Pagina: 1