MSproxy - beveiliging.

Pagina: 1
Acties:

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb begrepen dat MSproxy 2.0 ook als firewall geconfigureerd kan worden. Ik heb hem gisteren geinstalleerd en SP1 gedraaid.

Hoe beveilig ik mijn netwerk? Hiervoor draaide ik SyGate met ZoneAlarm. Ik ben hier mede van afgestapt omdat ZoneAlarm mijn WinVNC en pcAnywhere blokte.

Ik ben nog erg onbekend met MSproxy. Hij is wel al ingesteld voor verbinding maken met het internet. Client software installeren gaat ook goed, alles wordt netjes ingevult.

Heeft iemand nog wat URL's met meer info?

• Tefflar
Niemand? :'(

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Kheb nog wel een linkje om te testen of alles dicht zit voor je:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

[add]
En zal even op het werk moeten kijken hoe het ook alweer ging met Proxy 2.0...laat het later (als nog niemand anders het al heeft verteld) wel even weten.
[/add]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Tefflar
Bedankt, kende hem al ;)

Hiermee had ik mijn ZoneAlarm toen ook al getest. Probleem is dat een aantal poorten open en een aantal dicht moeten staan. Ik snap (nog) niet WAAR ik dat in MSproxy moet configureren.

Alvast bedankt!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

oops ff vergeten te kijken op de zaak.
Maar je kunt volgens mij gewoon in de console een aantal services uitzetten die je niet nodig hebt.

Als je een FTP server of HTTP serever aan hebt staan dan staan de poorten gewoon open.
Wat je wel kunt doen bij deze services, is andere poorten dan de normale poorten gebruiken.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is denk ik vooral een kwestie van proberen. Heb vorige week MCSE Proxy examen gedaan en ik heb welgeteld niet meer als 5 minuten met Proxy gewerkt. Examen wel even gehaald :)
Pagina: 1