Exporteren Visio figuren naar EPS (krommingen)

Pagina: 1
Acties:

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[disclaimer] Ik ben enigzins onbekend in dit subforum van GoT maar ik wil toch een poging wagen omdat ik er na weken zoeken gewoon niet uitkom. Het kan dus zijn dat dit topic eigenlijk in W&G hoort. [/disclaimer]

Voor een verslag maak ik figuren in Visio. Deze exporteer ik dan naar EPS zodat ik ze kan gebruiken in Latex (de tekst in de figuren zoals je die in Visio hebt gemaakt, kan je dan nog vanuit Latex aanpassen). Maar sinds kort heeft onze netwerkbeheerder er een nieuw versie van Visio opgezet (Visio Professional 2002) en sindsdien zijn gekromde lijnen extreem hoekig na conversie naar EPS. De lijnen zijn in Visio formaat dus mooi vloeiend, maar na conversie naar EPS zijn ze helemaal vernaggeld.

Waarschijnlijk moet ik ergens een of andere optie aanvinken, maar ik heb het vermoeden dat ik alles opties al gehad heb en dat ik de help-file ook wel op kan dreunen. Ik zou jullie hulp dus heel erg op prijs stellen.

• Opi
  • Niet online
* Schopje

Mits er niemand in dit topic post, zou ik aan een (lite-)mod willen vragen of deze het topic naar W&G wil moven. BVD.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Het hoort toch wel in SA lijkt me - je zoekt een bepaalde functie van Visio2k2. Ik zie geen W&G mod online & beschikbaar op ICQ, je zou in Schop een Modje natuurlijk even naar hun mening kunen vragen over verplaatsen - topictennis is niet handig ;)

Ontopic: een omweg is print-to-file via een (goede) PS printerdriver. Vervolgens zou je er EPS van kunnen maken volgens http://www.gly.bris.ac.uk/www/comp/printer/pseps.html

Maar dat is iets dat je niet dagelijks wilt gaan doen lijkt me.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Opi
  • Niet online
Buiten het feit dat ik Visio op de faculteit gebruik en daarom geen mogelijkheid heb om met drivers te gaan spelen is dit inderdaad niet iets wat ik graag dagelijks wil doen. Er zijn geen manieren bekend om dit in Visio zelf op te lossen?

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 11:54
Kun je niet in de Visio settings zoeken? Mijn laptop is gisteren overleden anders had ik het wel even voor je opgezocht. Ik had problemen met JPG's, bleek dat er aardig wat was in te stellen in de JPG settings.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Opi
  • Niet online
Dit valt enigzins tegen. Alleen de Color Translation, Tiff-preview, Line Cap Mode, Data Compression, AI Version en Resolution zijn in te stellen en alle settings heb ik lopen tunen, maar geen enkele leverde het beoogde resultaat op.

Edit:
Als je de Options bedoeld in het tabje Tools, dan moet ik je zeggen dat ik de juiste optie ook niet heb kunnen vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Opi op 28-04-2003 14:38 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:57
Zou je eens een EPS-je online kunnen zetten? Dan kan ik kijken waar het misgaat met het epsje.

Houdoe

• Opi
  • Niet online
@ Witte: You've got mail. (Helaas geen plek waar ik iets kan uploaden)

• Opi
  • Niet online
* Schopje

Ben je nog iets wijzer geworden, Witte?
Pagina: 1