lag op wireless network

Pagina: 1
Acties:

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

Topicstarter
Ik heb een wireless router kit gekocht (combo kit met usb en pcmcia adapter). Nu heb ik alleen het volgende(vervelende ) probleem. Wanneer ik gebruik maak van de wireless connectie via mijn laptop heb ik zeer veel vertraging op de lijn. Soms kan het gebeuren dat ik 10 to 20 seconden moet wachten op reactie van een bv. website. Als ik dezelfde connectie maak met een vaste pc die rechtstreeks aangesloten op de ingebouwde switch heb ik geen enkel probleem.
Mijn configuratie ziet er als volgt uit

Draytek vigor met cable connectie ip 192.168.1.1/255.255.255.0 Deze wordt gebruikt voor de internet verbinding

Kobishi router ingesteld als accespoint ip 192.168.1.2 /255.255.255.0 default gw 192.168.1.1 gekoppeld aan de draytek router

pc met realtek pci adapter ip 192.168.1.12 / 255.255.255.0 default gw 192.168.1.1 geen problemen, altijd goede verbinding

laptop met kobishi pcmcia adapter. ip 192.168.1.54/255.255.255.0 default gw 192.168.1.1 zowel onder Windows XP als Suse Linux met kernel 2.4.* problemen

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Feitelijk is de GW 192.168.1.2 en niet 192.168.1.1
Voor de NIC's is hun AP de default GW. Die moet forwarden naar de router, dacht ik zo.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• calvin

calvin

Failure is not an option

Topicstarter
Dat dacht ik ook , maar als ik dat instel kom ik er niet door.

Verwijderd

Nee, GW is wel goed... op een of andere manier regelt jouw pc dat met de accesspoint (zal wel op een anders OSI-laag liggen of weet ik veel).

Volgens mij staat je MTU te hoog. Jouw pc wil te grote pakketjes versturen.

Moet je even googlen hoe je dat in moet stellen in jouw windows

Edit:

Ah! Kijk eens aan, website'je nog gevonden ook:

http://www.winguides.com/registry/display.php/280/

Alleen zeggen ze hier dat je 'm op 1500 moet zetten en ik heb altijd geleerd dat 1470 beter was... (Als het dan nog niet goed is, nog lager zetten)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 16:03 . Reden: url toegevoegd ]

• calvin

calvin

Failure is not an option

Topicstarter
Waarom de MTU aanpassen, deze staat gewoon standaard ingesteld (niets gewijzigd dus). Het is ook geen constante lag maar soms niet en soms wel.

Verwijderd

Hij staat standaard op 1500 en dat is te hoog.
Zeker als je met VPN's gaat werken (mxstream's pptp is ook vpn). Dat zou verklaren waarom je die dip niet hebt wanneer je naar een pc pingt met een vaste aansluiting (dan gaan je pakketjes niet door die VPN-tunnel heen).

Is die lag niet toevallig iedere dag zo rond 18:00uur ? Wanneer jullie mam de magnetron aanzet ? :)

• calvin

calvin

Failure is not an option

Topicstarter
Neen, willekeurig, ik werk niet met een vpn. Ik zit gewoon te surfen en van het een op het andere moment moet ik wachten. Alsik op mijn vaste pc tegelijkertijd het zelfde doe (beetje surfen) heb ik geen enkel probleem. Ik heb wel al gevonden dat ik de wireless zero config uit moet zetten., ga dat vanavond eens proberen

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

1492! Da's de waarde voor ADSL. Lastig als je windows draait, want dan is het een crime (=frans!!) om de MTU naar beneden te trekken. Indien je meerdere clients hebt draaien is het wellicht een aardig idee om tussen je router en je modem een Linux-bakkie te plaatsen met 2 NIC's.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Pagina: 1