Toon posts:

[XP] system32.exe is niet gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus last gehad van een soort van Kazaa virus wat in de map UserTemp heel veel rommelbestanden aanmaakt. Het virus zet ook system32.exe in de system32 map.

Nu ik het virus heb verwijderd komt XP elke keer bij het opstarten van de pc met de melding: kan het bestand system32.exe niet vinden.

Voor zover ik weet is system32.exe geen bestand van windows. Ik heb ik het register van Windows bij de map RUN en RUNONCE en nog 1 of andere RUN map niks gezien met daarin de naam system32.exe. Ook niet in win.ini of system.ini

Mijn vraag is dus: Wat zou nog meer een locatie kunnnen zijn die XP de opdracht geeft dit bestand te laden bij het opstarten van XP?

Jah ik heb de search gebruikt maar de regel zit dus niet in win.ini of system.ini

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
check eens of system32.exe niet in je register genoemd staat als class-handler voor een een of ander bestandstype zoals .exe ofzo...want dan probeert hij iedere keer bij het starten van een executable die system32.exe te laden.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

idd, dat zou ook kunnen. Maar wat dan ook zou helpen is ipv de directe Run sleutels te checken ff een search in je register doen op system32.exe :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het doorzoeken van het register is voltooid. :( niks gevonden in het register...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Geen andere vage dingen in het register? Bij de run sleutels? Check deze wel onder HKEY_LOCAL_MACHINE EN onder CURRENT_USER he. :)
Ook zoals je zet je win.ini of system.ini

Er staat in system.ini (onder win98 iig) bijvoorbeeld: shell=Explorer.exe soms maakt een virus daarvan: shell=Explorer.exe, blaat.exe o.i.d.

Dus alle vage dingen checken. Misschien dat er een vaag proggie laadt met een andere naam dan system32.exe maar die dus WEL die file aanroept :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
http://www.pestpatrol.com/pestinfo/A/AutoStartingPests.asp

helemaal doorgelezen, maar de melding blijft komen :(

Verwijderd

hoi,

probeer eens het volgende in het register.

hkey_local_machine\software\Microsoft\windows Nt\CurrentVersion\Winlogon en dan sleutel "shell" modify het zodat er alleen maar staat explorer.exe
Dit heeft bij mij geholpen

groetjes Kees :*)

Verwijderd

Wat d8 je van map 'Opstarten'/'Startup' in je startmenu? Zal het wel niet zijn, maar toch, ik zie m nog niet genoemd staan.... B)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

offtopic:
FAQ Forumgedrag - Reageren
Je hoeft niet onder elke post te groeten hoor ;).

Verwijderd

dit virus heb ik ook gehad.

Antwoord van BitDefender:

Thank you for your interest in BitDefender expertise.

We included Win32.P2P.Tanked.02's signature in our virus database. As the name says, it's a new and improved version of Tanked. However, its hook is not in the Run branch in the registry but in: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell You should therefore do the following:
- open Task Manager, process view
- locate and stop the process named System32
- wait a while to see if the process restarts. If it does kill it again untill it's finally dead.
- delete the trojan file (system32.exe)
- remove the hook from the registry (HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell):
Instead of "Explorer.exe %System32%\System32.exe" it should be only "Explorer.exe"
- reboot and rescan to make sure

Thank you for yout input and feel free to contact us for any suggestion or should you need other information.

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog steeds niks gevonden in het register. Gezocht op system32 system maar het heeft allemaal nog niets opgeleverd. Niemand een idee waar het programma kan staan?

Bestaat er niet 1 of ander programma om te zoeken naar de plek vanwaar een bepaald programma opstart?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
msconfig kan dat he...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
zelfs bij smsconfig kan ik niks vinden :S
klote virussen
ik blijf wel zoeken en anders moet ik dan toch maar xp opnieuw installeren (en een topic doorlezen om sp1 er standaard bij in te zetten)
Pagina: 1