Ik heb hier het vreemde probleem van 'het werkt niet, maar als ik alles vervang, dan helpt het nog niks'. Even een korte uitleg:
Inmiddels bijna 1,5 jaar heeft een van mijn huisgenoten problemen met het netwerkverkeer hier in huis, haperende films, kopieeracties die 4-5 keer langer duren dan op andere systemen etc. Dan ga je een aantal oplossingen langsfietsen om het probleem de wereld uit te helpen, maar na -alle- mogelijkheden die er zijn geprobeerd te hebben is er nog geen oplossing.
Lijstje met geprobeerde dingen
- Andere PC op zijn aansluiting
- Zijn PC op andere kamer
- Zijn PC op ander poortje van de switch, maar wel in zijn kamer
- Zijn PC op andere switch met zelfde kabel (3com, BayNetworks, Intel)
- Andere NIC in z'n PC (realtek, intel, 3com)
- Stroom van andere groep
- Andere kabel in zelfde poortje van switch
- Andere kabel in andere switch
- Ander OS (win2k, winxp, win98, linux)
- Ander moederbord (epox, msi, asus)
- Andere hostname
- Andere protocollen (ipx en netbeui getest)
- DHCP scope helemaal opnieuw opgezet
Tot op heden na deze pogingen is er niks veranderd...het probleem doet zich alleen voor wanneer hij zijn pc op zijn kamer aansluit en verder helemaal nooit. Ik ben een beetje ten einde raad...heeft iemand nog ideeen? Search en Google hebben we ook al tientallen keren geraadpleegd, maar aangezien we alle opties al gebruikt hebben die er zijn....moet ik toch maar even deze post plakken.
Inmiddels bijna 1,5 jaar heeft een van mijn huisgenoten problemen met het netwerkverkeer hier in huis, haperende films, kopieeracties die 4-5 keer langer duren dan op andere systemen etc. Dan ga je een aantal oplossingen langsfietsen om het probleem de wereld uit te helpen, maar na -alle- mogelijkheden die er zijn geprobeerd te hebben is er nog geen oplossing.
Lijstje met geprobeerde dingen
- Andere PC op zijn aansluiting
- Zijn PC op andere kamer
- Zijn PC op ander poortje van de switch, maar wel in zijn kamer
- Zijn PC op andere switch met zelfde kabel (3com, BayNetworks, Intel)
- Andere NIC in z'n PC (realtek, intel, 3com)
- Stroom van andere groep
- Andere kabel in zelfde poortje van switch
- Andere kabel in andere switch
- Ander OS (win2k, winxp, win98, linux)
- Ander moederbord (epox, msi, asus)
- Andere hostname
- Andere protocollen (ipx en netbeui getest)
- DHCP scope helemaal opnieuw opgezet
Tot op heden na deze pogingen is er niks veranderd...het probleem doet zich alleen voor wanneer hij zijn pc op zijn kamer aansluit en verder helemaal nooit. Ik ben een beetje ten einde raad...heeft iemand nog ideeen? Search en Google hebben we ook al tientallen keren geraadpleegd, maar aangezien we alle opties al gebruikt hebben die er zijn....moet ik toch maar even deze post plakken.