[Oracle]Genereren packages/stored procedures

Pagina: 1
Acties:

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Stel je hebt een handje vol tabellen. Nix bijzonders maar je wilt ze wel allemaal netjes kunnen benaderen via sprocs. Dus lekkere schone code zonder dat er SQL in staat.

Het is alleen een beetje dom werk om overal handmatig packages en procedures voor te schrijven. In ms-sql kon je de insert, update en delete stored procedures gewoon genereren. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat het onder Oracle niet kan. Heeft iemand een idee welke tool het kan en of het uberhaupt bestaat?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wezzie schreef op 24 April 2003 @ 15:01:
Het is alleen een beetje dom werk om overal handmatig packages en procedures voor te schrijven. In ms-sql kon je de insert, update en delete stored procedures gewoon genereren. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat het onder Oracle niet kan. Heeft iemand een idee welke tool het kan en of het uberhaupt bestaat?
Hoe genereer jij de Insert, delete update stored procedures voor sqlserver ? Query Analyzer geeft wel wat maar dat zijn nog lang geen stored procedures.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dat kan met Oracle designer.
Zelf gebruik ik een 'lichter' script wat geen rekening houdt met foreign keys/cascade delete's en dergelijke.

Who is John Galt?

• Wezzie
In sql server heb je in de enterprise manager de optie om dat te doen. Boven in de menubalk(ergens in de puldown menu's). Daar kun je namelijk aangeven per tabel wat je wilt hebben, bijvoorbeeld insert, update en delete. Ik heb hier zo geen enterprise manager draaien dus ik kan niet precies zien waar die onder zit, maar het zit er in trust me!

• Wezzie
Oracle designer is..... enorm groot! Ik durf het bijna niet te vragen.... maar kan ik dat scriptje "lenen"?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb het script hier niet thuis, morgen kan ik 'em vanaf m'n werk wel naar je mailen.

Who is John Galt?

• Wezzie
SuperFlex!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wezzie schreef op 24 April 2003 @ 16:10:
In sql server heb je in de enterprise manager de optie om dat te doen. Boven in de menubalk(ergens in de puldown menu's). Daar kun je namelijk aangeven per tabel wat je wilt hebben, bijvoorbeeld insert, update en delete. Ik heb hier zo geen enterprise manager draaien dus ik kan niet precies zien waar die onder zit, maar het zit er in trust me!
Inderdaad zeg :) Nooit geweten (onder wizards zit deze gem).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1