[VPN] Traag en bij elke share opnieuw aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Ik heb thuis dus een router staan die aangesloten is op Chello (internet is gelukkig bij ons zeer snel) en achter de router zit een Windows 2k server en een win XP laptop via wLan.

Nu heb ik op mijn server AD met domeinnaam polderdijk(.pol) en op de server is IIS, Exchange 2k, DHCP, DNS en voor de rest weinig geinstalleerd. Nu heb ik dus op mijn router de poorten 47 en 1723 gemapped naar mijn server's IP (192.168.0.1) en heb op de server VPN ingesteld en de clients krijgen een IP van de DHCP (range 192.168.0.10 t/m 99).

Onder de usermanager heb ik mij zelf rechten gegeven dat ik mag inbellen.

Als ik nu dus op mijn werk een VPN maakt naar huis dan is de computer binnen 5 seconde op het domein aangemeld. Maar als ik dan een share gaat openen bijvoorbeeld \\server\EenMap dan moet ik WEER mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven terwijl ik me met het zelfde gebruikersnaam en wachtwoord en domein inlogt op VPN. Hoe kan ik dit verhelpen. Als de gebruikersnaam en wachtwoord is ingetypt dan duurd het gigantisch lang voordat ik alles te zien krijg en dan hebben we het nog niet over data opslaan of eraf halen.

Maar ik weet zeker dat het niet aan Chello ligt want als ik mijn website opent die thuis draait gaat dit echt met leuke snelheid! Ook de mailserver werkt als een trein, zowel ontvangen als verzenden.

Heb ik misschien verkeerde settings of moet ik nog meer poorten openzetten op de router?

Op de client krijg ik het volgende te zien onder Status:
Servertype: PPP
Transporten TCP/IP
Verificatie: MS CHAP V2
Codering: MPPE 128
Compressie: MPPC
PPP-Multilink-framing: Aan
IP-server: 192.168.0.19
IP client: 192.168.0.14

En met IPCONFIG /ALL op client:
Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: polderdijk.pol
Beschrijving . . . . . . . . . . . . .: WAN (PPP/SLIP) Interface
Fysiek adres . . . . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
DHCP-ingeschakeld . . . . . . . . . . : Nee
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 192.168.0.14
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.255
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 192.168.0.14
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
192.168.0.1

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd hebt gedaan?

Om nog ff over de snelheid te hebben, ik zat met modem ingebelt met 56k via KPN en daarna VPN naar thuis, toen heb ik ongeveer 4,5 Mb naar huis verzonden en dat duurde ongeveer een minuut of 25 :(

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Polderdijk
Weet nou niemand iets over VPN hoe ik dit probleem moet oplossen??

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat je je steeds moet aanmelden is niet zo vreemd - je meldt je namelijk niet aan op dat domain, maar je geeft het 1e password in als authenticatie op dat domain.

Je kan een scriptje maken, wat iets als dit doet:

code:
1
2
net config server /autodisconnect:-1
net use \\myserver\ipc$ /user:mydomain\myuser mypassword

hierdoor krijg je dan toegang tot je server. Ik snap niet zo goed waar je het nu over hebt.

56 kbit/sec =

56 * 60 = 3360 kbit per minuut
3360 kbit * 25 minuten = 84000 kbit in die 25 minuten.
84000 / 8 bits = 10 megabyte

Je had maximaal 10 megabyte kunnen sturen (als je geen overhead, en encryptie had), je stuurt er 5. Niet slecht toch?

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 25-04-2003 18:45 ]

• Polderdijk
elevator schreef op 25 April 2003 @ 18:45:
Dat je je steeds moet aanmelden is niet zo vreemd - je meldt je namelijk niet aan op dat domain, maar je geeft het 1e password in als authenticatie op dat domain.

Je kan een scriptje maken, wat iets als dit doet:

code:
1
2
net config server /autodisconnect:-1
net use \\myserver\ipc$ /user:mydomain\myuser mypassword

hierdoor krijg je dan toegang tot je server. Ik snap niet zo goed waar je het nu over hebt.
Oké, dat gaat mij net iets te ver ;) zo prof ben ik ook nog niet, maar ik ben bang dat dat dan in de knoop komt te zitten met het domein op mijn werk, of niet?

Ik zit dus op het werkt ingelogt op domein GTI_RI en ik bel met mijn computer in en maak een VPN naar huis. Kan ik me dan OOK nog eens aanmelden op het domein POLDERDIJK of geeft dit conflicten met elkaar?
56 kbit/sec =

56 * 60 = 3360 kbit per minuut
3360 kbit * 25 minuten = 84000 kbit in die 25 minuten.
84000 / 8 bits = 10 megabyte

Je had maximaal 10 megabyte kunnen sturen (als je geen overhead, en encryptie had), je stuurt er 5. Niet slecht toch?
:/ Oeps, ik dacht dat dit ernstig traag was 8)7 Het probleem wat geen probleem was is weer opgelost :*)

• elevator
  • Niet online

elevator

Polderdijk schreef op 25 april 2003 @ 19:37:
Oké, dat gaat mij net iets te ver ;) zo prof ben ik ook nog niet, maar ik ben bang dat dat dan in de knoop komt te zitten met het domein op mijn werk, of niet?

Ik zit dus op het werkt ingelogt op domein GTI_RI en ik bel met mijn computer in en maak een VPN naar huis. Kan ik me dan OOK nog eens aanmelden op het domein POLDERDIJK of geeft dit conflicten met elkaar?
Nee, je kan je niet tegelijkertijd lid maken van 2 domeinen.

Wel kan je de methode gebruiken die ik net aangaf - speel er maar wat mee (dus dat bovenstaande commando intypen op een command line). Je zal zien dat als je dat in een batchfiletje zet, en je voert dat uit, dat je dan niet nogmaals hoeft aan te meldne op het domain (dat doet dat batchfiletje dan eigenlijk).

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Tja, ik vind het niet zo gek als je 4,5 MB overgaat zenden via een gewoon modem dat het 25 min. duurt.
En je website laden over die verbinding stelt natuurlijk niet veel voor, doorgaans zijn html bestandjes niet zo groot.
Heb je geen kabel of ADSL ?? ik merk op dat je chello vermeldt, maar je belt in via een modem?

• Polderdijk
elevator schreef op 25 April 2003 @ 20:17:
[...]

Nee, je kan je niet tegelijkertijd lid maken van 2 domeinen.

Wel kan je de methode gebruiken die ik net aangaf - speel er maar wat mee (dus dat bovenstaande commando intypen op een command line). Je zal zien dat als je dat in een batchfiletje zet, en je voert dat uit, dat je dan niet nogmaals hoeft aan te meldne op het domain (dat doet dat batchfiletje dan eigenlijk).
Ik zal 't maandag eens gaan testen als ik op mijn werk ben! Kijken of dat beter gaat!

• Polderdijk
ArchRAIDen schreef op 25 April 2003 @ 20:24:
Tja, ik vind het niet zo gek als je 4,5 MB overgaat zenden via een gewoon modem dat het 25 min. duurt.
En je website laden over die verbinding stelt natuurlijk niet veel voor, doorgaans zijn html bestandjes niet zo groot.
Heb je geen kabel of ADSL ?? ik merk op dat je chello vermeldt, maar je belt in via een modem?
Ik heb thuis inderdaad Chello, met een hele leuke snelheid. Maar op mijn werk bel ik in met een 56k6 omdat ik niet door de proxyserver van de zaak kan komen met VPN. Maar als ik denk aan de tijd dat ik nog een 56k6 modem gebruikte om thuis te internetten duurde het maar iets van 8 a 10 minuten voordat ik een MP3 had gedownload!

Dus vandaar dat ik het een beetje vreemd vond.

• elevator
  • Niet online

elevator

Neem voor de zekerheid wel even contact op met je systeembeheer, ofdat het voor jou wel toegestaan is om dit op te zetten zoals je nu doet.

Ik kan me voorstellen dat als je bewust beveiliging omzeilt, dat je dit in problemen kan brengen op je werk.
Pagina: 1