[HTML] Tabel of link met ALT eraan

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 14:11

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Hallo,

Als je een plaatje met IMG in HTML weergeeft en daar de opdracht ALT="blablabla" aan meegeeft krijg je netjes "blablabla" te zien als je met je muis over dat plaatje gaat.
Ik heb een tabel waar er in de TD een link zit, en daar wil ik net zo'n ALT label aan koppelen, alleen is deze functie niet standaard beschikbaar. Je kan dus geen ALT opdracht meegeven aan de TABLE, TR of TD. Ook aan de A HREF kan geen ALT worden meegegeven.

In de search of op google heb ik niet kunnen vinden hoe je dit in HTML voor elkaar krjigt. Met Javascript heb ik ook nog geen oplossing kunnen vinden.

Mijn tabelletje ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<TABLE>
   <TR>
       <TD>
             <A HREF="http://www.blablabla.nl" TARGET="_new">Blablabla</A>
       </TD>
   </TR>
</TABLE>

Maar ik wil dat het er zegmaar zo uit komt te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<TABLE>
   <TR>
       <TD ALT="Dit is mijn ALT tekst in een tabel">
             <A HREF="http://www.blablabla.nl" TARGET="_new">Blablabla2</A>
       </TD>
   </TR>
</TABLE>

Alleen werkt het bovenstaande niet. Heeft iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt. Mijn webserver ondersteund ook PHP, ASP, dus als je een oplossing hebt in een andere taal vind ik het prima. Ohja, ik ga van de tekst "Blablabla2" geen plaatje maken... |:(

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Probeer eens 'title=...'? Dit is ook de correcte manier van teksten boven plaatjes laten verschijnen, btw.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Alt staat voor alternitive en het is dus logisch dat dit wel op een image werkt en niet op tekst...

Flickr

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 14:11

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Title werkt idd! Bedankt Sjroorda! En DeFeCt, ik weet het bij een IMG hoort en niet bij een tabel of link, alleen gebruikte ik dat om aan te geven wàt ik wilde!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
OK maar je hebt de oplossing dus al :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.