geen aspi voor lit-on cd.

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb 2 programma´s om cd´s mp te rippen:

Audio catalyst en winrip 2.1

Om een of andere Manier werkt van winrip de cddb niet dus probeer ik audio catalyst aan de gang te krijgen. Echter die weigert ASPI te gebruiken voor mijn lite-on cd rom. (en geeft dus als optie analog)

Ik heb de 4.71 catalyst drivers van adaptec geladen.

Nu komt het vreemde:

ASPI werkt werkt wel op mijn "virtuele" scsi d-tools cd´rom spelers. Dus eerst met clone cd een image maken en die vervolgens rippen naar mp3 werkt wel. dus de aspi drivers zijn wel goed geladen.

Ja ik heb de search gebruikt:
Kan alleen analoog rippen, aspi werkt niet

-nero gebruikt zijn eigen aspi en blijkbaar niet bruikbaar voor audiocatalyst, want met aleen nero herkent audiocatalyst helemaal geen apsi.
-force aspi nog niet geprobeerd, maar lijkt mij niet zo relevant aangezien aspi wel degelijk geladen is. ga ik nog wel proberen.
http://clonecd.gearhost.net/clonecd/forceASPI17.zip

Nee, dit ga ik niet in AV posten, daar houd met vol dat
-audio catalyst slechte mp3´s oplevert, maar ik vertik het om nog een nieuw programma te kopen.

Iemand nog andere ideen om aspi op mijn cdrom-rw te activeren onder XP?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:25
Welke aspi is geladen? Doe forceaspi maar ns.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
leuk_he schreef op 24 April 2003 @ 14:22:
Nee, dit ga ik niet in AV posten, daar houd met vol dat
-audio catalyst slechte mp3´s oplevert, maar ik vertik het om nog een nieuw programma te kopen.
Waarom een programma kopen als je volledig gratis vér superieure kwaliteit kan behalen met software als Exact Audio Copy en LAME?

Anyway, je kan eens proberen de Nero ASPI layer naar de installatiemap van AudioCrapalyst te kopiëren (bestand "WNASPI32.DLL" in de Nero installatiedirectory). Als AudioCrapalyst externe ASPI layers ondersteunt, dan zou het die van Nero moeten vinden en kunnen gebruiken.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
SatCP schreef op 24 april 2003 @ 17:16:
[...]
Waarom een programma kopen als je volledig gratis vér superieure kwaliteit kan behalen met software als Exact Audio Copy en LAME?
Neem aan dat dit een gevalletje humor is. Een paar jaar terug kon je eac niet kopen, en de binaries van lame downloaden is nog niet zo simpel. (zal wel lukkken hoor)

Ach in ieder gaval heeeft het als voordeel dat alle mp3´s gelijk klinken.
Anyway, je kan eens proberen de Nero ASPI layer naar de installatiemap van AudioCrapalyst te kopiëren (bestand "WNASPI32.DLL" in de Nero installatiedirectory).
Yep, nu herkent audio catalyst de lite on cd drive wel. Simpel, je moet er maar op komen.

KLAAR

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• satcp
  • Niet online
Neem aan dat dit een gevalletje humor is. Een paar jaar terug kon je eac niet kopen
Een paar jaar terug bestond EAC evengoed als nu en was het ook al gratis... EAC is stukken ouder dan je misschien vermoedt.
en de binaries van lame downloaden is nog niet zo simpel.
Gewoon het ZIP-bestand downloaden en uitpakken naar je harde schijf, en klaar is Kees... Makkelijker kunnen ze het toch niet maken hoor...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
SatCP schreef op 24 April 2003 @ 23:50:
[...]
Een paar jaar terug bestond EAC evengoed als nu en was het ook al gratis... EAC is stukken ouder dan je misschien vermoedt.
OK, wist ik niet.
Gewoon het ZIP-bestand downloaden en uitpakken naar je harde schijf, en klaar is Kees... Makkelijker kunnen ze het toch niet maken hoor...
OK, nu weet ik het zeker, je hebt een probleem met lezen van de vraag.

1. Ik schrijf dat iik AC aan de gang wil hebben, niet anders.
-jij reageert met "pak toch eac"
2. Ik schrijf dat het downloadn moeilijk gaat.
-jij reageert met unzippen, en unzippen is toch echt iets anders dan downloaden.

Maar toch bedankt voor het reageren op de vraag en het geven van een goed antwoord (pak de dll uit de nero dir en copieer naar ac.)

• satcp
  • Niet online
leuk_he schreef op 25 April 2003 @ 10:11:
1. Ik schrijf dat iik AC aan de gang wil hebben, niet anders.
-jij reageert met "pak toch eac"
Ik geef je terzijde een superieur alternatief en geef je tevens een antwoord om je probleem te verhelpen. Maar als jij liever hebt dat ik je de volgende keer niet help, mij niet gelaten hoor...
2. Ik schrijf dat het downloadn moeilijk gaat.
-jij reageert met unzippen, en unzippen is toch echt iets anders dan downloaden.
LAME downloaden is toch makkelijk? Voorbeeld: Klik hier om LAME te downloaden. Hoe makkelijk wil je het hebben? Iemand die het bij je thuis komt installeren?
Pagina: 1