Cisco Protocol voor minimum snelheid

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 09:09
Ik heb een klein probleempje,

We hebben een router (Cisco 7120) en daaraan hangen allemaal clients via tagged vlans.
Wat we momenteel willen is dat bijvoorbeeld in 1 vlan 1mbit verdeeld mag worden, wanneer het rustig is, dus de rest van de clients genereren bijna geen traffic, kan 1 persoon de 1 mbit halen, maar wanneer het druk is moet een snelheid van bijv 128kbit gehaald worden als mimimum door alle clients (Het moet dus netjes verdeeld worden)

Ik heb momenteel met rate-limit een limit voor de snelheid opgegeven (up en down)

Dus wat ik wil: Wanneer het druk is, dat de clients toch minimaal 128kbit tot hun beschikking hebben en dat niet heel de verbinding (1mbit) dichtgetrokken wordt door 1 client.

Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft. (Eventueel op een Alpine 3808)
Protocollen die ik kan gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door stfn345 op 24-04-2003 14:08 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

RaZoRhEaD schreef op 24 April 2003 @ 14:08:
Ik heb een klein probleempje,

We hebben een router (Cisco 7120) en daaraan hangen allemaal clients via tagged vlans.
Wat we momenteel willen is dat bijvoorbeeld in 1 vlan 1mbit verdeeld mag worden, wanneer het rustig is, dus de rest van de clients genereren bijna geen traffic, kan 1 persoon de 1 mbit halen, maar wanneer het druk is moet een snelheid van bijv 128kbit gehaald worden als mimimum door alle clients (Het moet dus netjes verdeeld worden)

Ik heb momenteel met rate-limit een limit voor de snelheid opgegeven (up en down)

Dus wat ik wil: Wanneer het druk is, dat de clients toch minimaal 128kbit tot hun beschikking hebben en dat niet heel de verbinding (1mbit) dichtgetrokken wordt door 1 client.

Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft. (Eventueel op een Alpine 3808)
Protocollen die ik kan gebruiken?
CBQ kan dit, en da's d'r volgens mij ook op sommige Cisco devices.