Mark schreef op 24 April 2003 @ 18:00:
[...]
Kun je meer instelling, het is echter zo dat deze camera op de auto mode al zeer acceptale foto's schiet. Bij de 602 moet je daar iets meer moeite voor doen (wat ook ik persoonlijk leuker vind).
Ik denk trouwens dat de hoeveelheid instellingen van een 602 zeker niet onder doet voor een G3 (heb allebei de camera's een dag in mijn hand gehad, dus 100% zeker ben ik hier niet van).
Waar haal je dat nou weer vandaan? Bij de s602 moet je meer moeite doen voor acceptabele foto's??? Ik lees hier sowieso veel onzin. Door de zeskantige beeldpunten van de Fuji heeft hij een effectieve resolutie van 4MP, exact gelijk aan die van de G3. Floris heeft het over de snelheid van de lens, OK, de G3 heeft een F2.0 groothoek (wat bij tele echt geen F2.0 meer is, maar dat terzijde), ik snap alleen niet waar de vergelijking tussen minimaal diafragma op slaat, F11 van de Fuji is gewoon beter dan de F8 van de G3. Dat diafragma kan dus verder dicht bij de s602.
De kwaliteit van de CCD van de G3 is iets beter, minder ruis enzo, mooiere kleuren (mening), toch ben ik zelf voor de s602 gegaan vanwege het SLR uiterlijk (ligt heerlijk in de hand) en de TTL zoeker (zoeker kijkt door de lens in plaats van langs de lens zoals de G3 doet) en dat is errug handig als je veel macro's schiet. Mocht je ooit een opzetlens kopen, dan zie je door de zoeker niet wat die lens voor effect heeft, bovendien blokkeert bijna iedere opzetlens de zoeker waardoor je toch met de LCD moet werken, iets wat in de zon niet altijd handig is (slecht af te lezen).
[...]
35-140 of 35-210 scheelt toch echt een slok op een borrel.
Inderdaad. En nog vind ik de 210mm vaak nog te weinig. 140mm stelt weinig voor qua tele, daar haal je niet veel mee dichterbij. Als je dan toch kritiek op de cams moet hebben, moet je dat leveren op de 35mm groothoek grens, ik zou best wat meer groothoek willen, 28mm ofzo.
[...]
Wat jij niet veel noemt is voor een ander wel veel. Een G3 steek je nog enigzins in je binnenzak, een 602 dus echt niet.
Ik denk dat de afmetingen van de G3 gegeven zijn met uitgeschoven lens, het scheelt nml echt een hoop.
[...]
Prijsverschil is er niet meer en kleurweergave is heel erg persoonlijk (de een houd van volle warme kleuren en de andere meer van koele tinten).
Sowieso is het vergelijk van een G3 met de 602 een beetje fout, de ene camera is net een paar maanden uit en de ander is reeds een langere tijd op de markt.
Helemaal mee eens, bovendien zijn het gewoon super verschillende camera's