Text parsing

Pagina: 1
Acties:

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Binnenkort wil ik een stats parser schrijven. In eerste instantie voor de computergame Counter Strike, maar ik wil hem aanpasbaar maken voor andere games. Ik ben me aan het afvragen welke programmeertaal het beste ik hiervoor kan gebruiken. Ik ben redelijk bedreven in PHP icm MySQL. Het leek me handig om de data weg te schrijven in een database (MySQL dus).

Ik ben bereid wat voor taal dan ook te leren, dus spuw maar. Graag natuurlijk met beargumentatie. Als iemand een linkje weet naar een 'vergelijkend warenonderzoek' omtrent parsing speeds etc van verschillende talen, graag. Ik kon niet echt iets vinden.

Alvast bedankt...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Als je al bedreven bent in PHP/ MySQL, lijkt me de keuze snel gemaakt... Als je de stats gewoon uit een file kan halen is PHP hier prima geschikt voor.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
perl / php / python ... Ik zou de keuze gewoon baseren op waar je het beste mee overweg kunt of waar je nog iets over wilt leren. Voor zoiets heb je echt geen unieke features van een bepaalde taal nodig.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

er zijn hier al heel veel pakketten voor.. zoek eens rond.. en je kan inspiratie opdoen hoe hun het doen

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 19:57:
er zijn hier al heel veel pakketten voor.. zoek eens rond.. en je kan inspiratie opdoen hoe hun het doen
Wat een antwoord zeg:
Grijze Vos schreef op 24 April 2003 @ 13:49:
Ik kon niet echt iets vinden.
|:(

ontopic:
Ga aan de gang met PHP zou ik zeggen. Lees wat tutorials over regexp (om bepaalde structuren te herkennen) en file-handlers (om de stat-files te openen) op sites als www.devshed.com en natuurlijk gewoon www.php.net

Met PHP kun je op dit gebied waarschijnlijk alles wat je nodig hebt. Ik zou overgens nog wel even op www.sourceforge.net zoeken of er niet een soortgelijk project al bestaat :)

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Creative, er zijn er al die het doen, maar ik wil het zelf doen. Ik wil er voornamelijk namelijk iets van leren. (Ja, het wiel nog een keer uitvinden is best een goeie leermethode.)

Ik heb zo het idee dat alle programmeer talen gebruik maken van de reg en preg libraries, dus dat het niet zoveel zal uitmaken. Ik kan goed overweg met PHP (heb een forum erin gemaakt), en files openen e.d. lukt wel, daar gaat het niet om.

Als er geen significanteverschillen zijn qua snelheid, dan kies ik of voor Python, omdat het me een interessante taal lijkt, of ik ga voor PHP, omdat ik daar beddreven in ben.

Bedankt voor jullie inbreng.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Jammer dat je geen C kan, k zou em namelijk in C schrijven vanwege snelheid :)

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Python lijkt me ook een goede keus, is namelijk anders genoeg tov PHP, en draait ook overal op.
Als je het echt om het parsen gaat zou ik naar Perl kijken, die is daar namelijk erg goed in.
http://www.amk.ca/python/howto/regex/

[ Voor 10% gewijzigd door jvhaarst op 25-04-2003 11:30 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
* sebas las python. :o Dat gebeurt helaas niet zo vaak op deze fora.

Persoonlijk zou ik zeggen dat python leuker is om het te doen, misschien niet de meest voor de hand liggende taal om het in te doen, maar je leert zeker veel over OOP, python heeft een eenvoudige syntax, en ik vind het gewoon verrekte relaxed coden. Geschikt voor je doeleinden is het in ieder geval wel.

* sebas is dan ook een grote python fan.

Ik heb een kort stukje geschreven over python, lees het even, er staan wat voorstellen over boeken in, en wat algemene zut. Je vindt het stukje op http://plone.vizzzion.org/code/python_tips/view (aanvullingen zijn natuurlijk van harte welkom). Helaas ken ik niet veel mensen die ook aan python doen, schijnt dat die hier op het forum nogal schaars zijn. In elk geval zie je erg weinig vragen langskomen. (Misschien omdat het zo logisch en self - explaining is dat er eigenlijk nauwelijks vragen ontstaan?)

Veel plezier ermee.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1