Toon posts:

xs4all+router

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag(bestaan die eigenlijk wel)?? 8)7
Vanmorgen bezig geweest om een router in te stellen met ADSL.
Na enige "vertraging" is dit gelukt.Uiteraard komen op de router meerdere PC's.
Moet nu op iedere PC MXstream geïnstalleerd worden of moet dit normaal kunnen via de router??
Specs: MXstream XS4ALL Basic
Ethernet Alcatel Home Modem

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Heb je je ST Home zgn. gehacked? (naar pro) Dan kun je 'm stand-alone laten inbellen. Je hoeft dus niet op iedere pc de Mxstream (KPN ADSL that is) te installeren.
Als je dit niet hebt gedaan, dan vraag ik me af wat je router is.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

de router maakt de verbinding, hier vul je dus je MxStream login dingen in via d einterface, vervolgens wordt het een internnetwerk achter de router waarop internet beschikbaar is en het dus niet nodig is om PC's zelf connectie te laten maken.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

Ja, wat hierboven wordt gezegd is waar. Ik heb zelf ook xs4all en een vigor 2200e.
Je stelt op de router de 'inbel' gegevens van je adsl in. Dan stel je (naar mijn mening!) op elke pc een vast ip adres in (bijv. 192.168.1.10 - 11 - 12) en je laat alle pc's naar de router kijken (als gateway) kijken om simpel te kunnen internetten, mailen en msn'en.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 13:45:
Misschien een stomme vraag(bestaan die eigenlijk wel)?? 8)7
Vanmorgen bezig geweest om een router in te stellen met ADSL.
Na enige "vertraging" is dit gelukt.Uiteraard komen op de router meerdere PC's.
Moet nu op iedere PC MXstream geïnstalleerd worden of moet dit normaal kunnen via de router??
Specs: MXstream XS4ALL Basic
Ethernet Alcatel Home Modem
ehm, lees je handleiding van je router eens, want op geen enkele pc hoef je 'mxstream te installeren', het enige wat je moet doen is je netwerkinstellingen dusdanig te zetten, dat je PC via de router gaat internetten en de router dusdanig in te stellen dat-ie een verbinding maakt met je speed touch home.

Dit staat beide in een handleiding die je erbij krijgt en voor het gemak heb je maar weggelaten welke router je gebruikt? ...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

de meeste routers gebruiken als standaard instelling DHCP, dit is simpelgezecht een server die aan iedere client automatish een IP toewijst.

en aangezien een router de verbinding met je ADSL modem in stand houd hoef je alleen maar je pc aan te zetten en klaar is Jan :D het werkt

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit staat gewoon in de manual.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.