3dmark 2001se crash steeds op zelfde punt

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sys:
p4-2400 op gigabyte pe800 i845pe bord, 512 mb ddr pc 333 micron, gf4ti4280 128 meg van club3d, directx 9, win98se (niet mijn keuze maar staat er nu eenmaal op)
ik draai met de nieuwste officiele nvidia drivers. intel inf en a.a. drivers van de cd.

hij crasht na een paar loops in de demo steeds op het stukje waarbij je de man met de leren jas vanaf de zijkant gezien ziet rennen.

nu vraag ik me af
- is dit gewoon een zwaar stukje en is de pc gewoon instabiel?
- is dit een specifieke bug in 3dmark 2001se?

het zou bijvoorbeeld kunnen dat de cpu te heet wordt. er zit een zalman cooler op die op zijn laagste toerental mogelijk staat. maar dan zou: a: de pc niet steeds op hetzelfde stukje crashen lijkt me, en b: de p4 zou moeten gaan terugclokken.

dus dit lijkt me een probleempje in 3dmark?

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 24-04-2003 13:44 ]

Verwijderd

ik had ook zoiets aan de hand : overgeklokt en altijd bij de zelfde test liep hij vast (de test met al die kleine ventjes die door het beeld rennen)

Temps waren vrij hoog (65+) hij liep wel niet op identiek dezelfde frames vast.

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 13:48:
ik had ook zoiets aan de hand : overgeklokt en altijd bij de zelfde test liep hij vast (de test met al die kleine ventjes die door het beeld rennen)

Temps waren vrij hoog (65+) hij liep wel niet op identiek dezelfde frames vast.
en toen je hem terugclockte? was het over?

ps:
ik kan in het bios (ook met ctrl f1 - advanced) helemaal niks instellen mbt clocktthrottel gebeuren, dus dat zou die echt automatisch moeten doen.

hij heeft het trouwens vannacht perfect gedaan 10 uur lang ofzo, en vanmorgen crasht ie. misschien toch omdat het warmer werd.

[ Voor 29% gewijzigd door smvs op 24-04-2003 14:01 ]

• smvs
  • Niet online
goed ik heb er een case fan bij gehangen en nu is het probleem over.

blijft de vraag:
waarom werkt de clock throttel functie (dit is vast zwaar fout gespeld) van deze p4 niet?

Verwijderd

Als ik onderklokte was het weer over, ja. Maar het punt is dat hij ook bij mij op (ongeveer) dezelfde frames en dezelfde test vastliep.

Met die clock throttle :) kan ik je niet helpen, AMD all the way hier.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
smvs schreef op 24 april 2003 @ 16:51:
goed ik heb er een case fan bij gehangen en nu is het probleem over.

blijft de vraag:
waarom werkt de clock throttel functie (dit is vast zwaar fout gespeld) van deze p4 niet?
Die functie werkt alleen als de CPU kapot dreigt te gaan, niet als deze iets te warm wordt.

Ik denk dat dit topic wel klaar is, de (simpele) oorzaak is gevonden en dit is geen SA probleem ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.