[XP] Alternatief voor bestanden delen ipv XP netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Ik heb een laptop + PC, op mijn laptop staat de gehele /mijn documenten map. Om op mijn PC dezelfde docs te hebben en te bewerken heb ik via het netwerk de /mijn documenten dir van de pc gelinkt naar de laptop.

Nou h dacht ik dus dat dat wel lekker ging werken, maar niet dus! Soms werkt het wel, maar soms valt ie zomaar een halve minuut weg, is de snelheid bijzonder traag of wil het gewoon helemaal niet.

Het fijne is dat voor de rest het netwerk goed in elkaar zit: via ftp haal ik 8mbyte/s constant. Duzzz zou ik het een softwarematig probleem noemen. Ik heb via de search gezocht en alle mogelijke "oplossingen" toegepast, maar dit mocht niet baten. Het probleem blijft...

MIJN VRAAG is dan ook: is er een andere manier om documenten ed. te delen? Hier wil ik best een goed programma voor "aanschaffen"!

Een heel groot en stoer systeem.

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Wat wil je precies. Continu online werken of achteraf je bestanden synchroniseren?

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Continu online werken! Laptop + PC zijn nog weleens tegelijk in gebruik.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou met een NFS share kunnen werken. In de UNIX / Linux wereld wordt dit vaak gebruikt. Waarschijnlijk is dit ook onder Windows te fixen, mits je er wat tijd in wilt stoppen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 00:49
extreme oplossing: ftp server opzetten, gaat meestal wel lekker snel en simpel.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
larsemenneke schreef op 24 april 2003 @ 17:15:
extreme oplossing: ftp server opzetten, gaat meestal wel lekker snel en simpel.
Alleen is FTP niet zo geschikt om direct bestanden mee te openen e.d., FTP is bedoeld voor filetransfer, maar NFS is echt bedoeld om directories te sharen zoals bij Windows filesharing.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Grappig. Ik heb het programma proNFS gebruikt om zo een share op te zetten. Maar het enige wat dat programma doet is via een aantal omwegen uiteindelijk ook gewoon een windows netwerk share aanmaken. En dat werkt dus nog steeds niet goed.

Eigenlijk niet zo grappig dus...

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Draai je op allebei die systemen XP?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan me nog wel herinneren dat XP nogal vervelend kan doen ivm SMBSigning en Opportunistic FileLocking.
Wellicht dat je daar eens naar zou kunnen kijken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Op beide systemen draait XP. Wat misschien het vermelden waard is: ik kom juist tot de ontdekking dat ftp transfers naar de laptop aanmerkelijk sneller gaan dan andersom. Zou dit een bug in de driver kunnen zijn? De kabels zijn in orde...

Pagina: 1