Toon posts:

Hoe kan ik een soort texteditor integreren in MS Acces

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit hier op mijn werk en ben bezig met een vrij uitgreide database in Acces. Het is een offerte systeem en heb daar het volgende probleem mee: Op een gegeven moment moeten ze een verhaal intikken waar ook prijzen en alles ter sprake komen. Dit werk deden ze altijd in MS Word en daarmee konden ze gebruik maken van tabstops e.d. Het probleem is dus dat dit niet mogelijk is met acces voor zover ik weet.

Nu is de vraag: is het ook mogelijk om een soort texteditor te integreren in MS Acces waarin ze tabstops en bold text e.d. kunnen gebruiken. Ik zelf zat te denkenk aan een word-plugin maar kan hier niks over vinden.
Het mooiste zo natuurlijk een stukje code zijn in Visual Basic dat ik er zo in kan plakken zeg maar

Goed, als iemand mij hierbij kan helpen graag. Ze zitten hier nl. al tijden om te zeuren en is dus ook aardig urgent.

Bij voorbaat dank

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik heb zelf ook zo'n db gemaakt en ik maak vanuit access een koppeling naar word. Je kunt word namelijk 'besturen' dmv vba.

Naar mijn weten is er dan ook niet zo'n editor beschikbaar. Indien dit anders is hoor ik het graag. Zou wel super handig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Masch op 24-04-2003 13:29 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar wat moet ik me precies bij zoiets voorstellen? Is het dan zo dat er apparte Word bestanden naast lopen of geintegreerd aan de id's van een project bijvoorbeeld.

Verwijderd

Ook ik ben eens gevraagd om eens zoiets te maken. Toen heb ik gebruik gemaakt van verschillende onderdelen van een offerte. Tekst, bedragen, termijn bla, bla, bla. Die sloeg ik dan afzonderlijk op en met behulp van een wordsjabloon drukte ik die weer af.
Ja ok, maar wat moet ik me precies bij zoiets voorstellen? Is het dan zo dat er apparte Word bestanden naast lopen of geintegreerd aan de id's van een project bijvoorbeeld.
Word loopt ernaast en is alleen aan te sturen zolang een gebruiker in Access blijft (Access heeft de focus) of je moet asynchroon gaan coden. (Veel succes). Hoe je de bestanden daarentegen noemt ligt natuurlijk geheel aan u zelf :)

• MissingDog
  • Niet online
Je zou een van de component modules zoals MS Common Controls kunnen openen en daaruit de Rich Text control pakken om in Access-formulieren deze functionaliteit te kunnen leveren.

• Masch
Ik heb er idd word bestanden naast lopen en in de db een link naar deze bestanden

Niet ideaal, maar ik ken geen andere opties.. :(

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Topicstarter
Masch schreef op 24 April 2003 @ 14:25:
Ik heb er idd word bestanden naast lopen en in de db een link naar deze bestanden

Niet ideaal, maar ik ken geen andere opties.. :(
Ha, als je ziet hoe ze in dit bedrijf met computers omgaan dan lijkt me dit cker niet verstandig :)
Je zou een van de component modules zoals MS Common Controls kunnen openen en daaruit de Rich Text control pakken om in Access-formulieren deze functionaliteit te kunnen leveren.
En zou acces texteigenschappen zoals vetgedrukte text etc. ook kunnen opslaan in de tabellen

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand dan misschien ook een beetje kunnen uitleggen hoe ik dit precies moet aanpakken met die MS Common Controls, heb hier nl helemaal geen ervaringen mee

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 14:57 ]

Verwijderd

Als je in het formdesign schermpje zit klik je op insert cq invoegen en dan op ActiveX Control... Vervolgens scroll je door het lijstje naar Microsoft Rich Text Control version whatever en tada daar is hij dan. Common Controls werkt niet in Access dus hebben ze de controls maar afzonderlijk geplaatst. Dit werkt, uiteraard, wel in Visual Studio ed.
En zou acces texteigenschappen zoals vetgedrukte text etc. ook kunnen opslaan in de tabellen
Noop en trouwens volgens mij werkt rtb ook niet helemaal jofel. Of ik doe iets fout (lijkt mij sterk :7)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 15:21 ]

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 15:14:
Common Controls werkt niet in Access dus hebben ze de controls maar afzonderlijk geplaatst. Dit werkt, uiteraard, wel in Visual Studio ed.
Thnx m8...ik ben geen Access-coder, dus wist dit laatste niet te melden...heb ik ook weer eens iets geleerd. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 15:14:
Als je in het formdesign schermpje zit klik je op insert cq invoegen en dan op ActiveX Control... Vervolgens scroll je door het lijstje naar Microsoft Rich Text Control version whatever en tada daar is hij dan. Common Controls werkt niet in Access dus hebben ze de controls maar afzonderlijk geplaatst. Dit werkt, uiteraard, wel in Visual Studio ed.

[...]

Noop en trouwens volgens mij werkt rtb ook niet helemaal jofel. Of ik doe iets fout (lijkt mij sterk :7)
Bij mij is het zo dat het ding gewoon getoond wordt als een textbox ,verder is het niets meer... Hoe zorg ik voor de extra functionaliteit...

Verwijderd

Ja dat had ik ook, maar die extra functionaliteit kreeg ik er ook niet uitgepield. En eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe het wel moet. Als ik nog eerlijker ben heb je dus helemaal niets aan dit antwoord :9

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:05

Dido

heforshe

Vraag me niet meer precies hoe, maar ik heb ooit zoiets gedaan waarbij op een formpje naast andere gegevens een worddocumentje stond (met dubbelklik ging ie fullscreen :) ).
Bij een nieuw record werd een nieuwe bestandsnaam gegenereerd, een templateje gecopied en een link in de db opgeslagen.
Alle bestandjes op 1 plaats in een hidden directory, geen omkijken naar.

Enigszins omslachtig, mar het werkte wel.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Ik ben al wat verder... ik heb er een rtf aan gehangen... beetje jammer want ik wil eigenlijk .doc files in het ding bakken... :(

Wat je doet is :
- klik properties
- klik other
- klik custom
- selecteer een file bij 'filename'

Ik neem aan dat je deze ook kan setten via code. Dan ben ik al een heel end, aangezien je hier ook een scrollbar aan toe kan voegen. Iets wat ik zoek in een andere thread van mij... [rml][ MS Access 2000] Unbound object frame vraagje[/rml]

Verwijderd

Dido schreef op 29 april 2003 @ 11:07:
Vraag me niet meer precies hoe, maar ik heb ooit zoiets gedaan waarbij op een formpje naast andere gegevens een worddocumentje stond (met dubbelklik ging ie fullscreen :) ).
Bij een nieuw record werd een nieuwe bestandsnaam gegenereerd, een templateje gecopied en een link in de db opgeslagen.
Alle bestandjes op 1 plaats in een hidden directory, geen omkijken naar.

Enigszins omslachtig, mar het werkte wel.
Heb je echt geen id meer hoe je dat word document toonde? Dat is nl. precies wat ik wil!! Maar 't lukt niet :(

• Masch
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 11:30:
[...]

Heb je echt geen id meer hoe je dat word document toonde? Dat is nl. precies wat ik wil!! Maar 't lukt niet :(
Waarschijnlijk heeft hij dat via een OLE object gedaan.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Masch schreef op 29 April 2003 @ 11:38:
[...]

Waarschijnlijk heeft hij dat via een OLE object gedaan.
En daar ben ik dus ook mee aan het stoeien geweest, als ik me niet vergis moet je dan gebruik maken van een unbound object frame waar je een document in gooit. Het nadeel is dus wat ik m'n andere thread vertel. Ik kan geen scrollbar tonen en alleen de eerste pagina wordt getoond.

Weet jij hoe ik dit kan omzeilen?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:05

Dido

heforshe

Zoiets was het idd wel... ik zal vanavond ff kijken wat ik kan vinden, ik men me te herinneren dat er we scrollbars bij stonden, en het hele document was editable.

Disclaimer: ik meen me dit te herinneren, maar het zou kunnen dat ik me mijn eigen specs herinner :P 't is al een paar jaar geleden

Wat betekent mijn avatar?

• Masch
Nee.. sorry... :/ (even heel snel gecheckt btw)

Ik zou deze manier ook niet aanbevelen, want je db wordt daar volgens mij heel groot (=niet meer goed te beheren) van. Misschien toch zelf iets programmeren in VBA?

[ Voor 9% gewijzigd door Masch op 29-04-2003 11:49 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

De documenten zelf staan ook niet in de database, maar slechts een link. Een zoekresultaat toont een hele rits documenten waarvan een preview bekeken moet kunnen worden. Dit heeft naar mijn weten totaal niets met de grootte van de database te maken...
Misschien toch zelf iets programmeren in VBA?
Ehm... ja, maar hoe wat waar? Ik snap niet hoe ik een word document in een form kan tonen... :(

edit:
ik vind het trouwens maar raar dat : ( omgezet word in een boze smile... dat moet gewoon een verdrietige smile zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 11:53 ]

Verwijderd

Masch schreef op 29 April 2003 @ 11:49:
Nee.. sorry... :/ (even heel snel gecheckt btw)
?

• Masch
Een ole object aangemaakt, een form gemaakt en gekeken of hier scrollbars beschikbaar waren...

Nee dus... ;)

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Masch schreef op 29 April 2003 @ 11:55:
[...]

Een ole object aangemaakt, een form gemaakt en gekeken of hier scrollbars beschikbaar waren...

Nee dus... ;)
ok, got it :)

Verwijderd

Dido schreef op 29 April 2003 @ 11:46:
Zoiets was het idd wel... ik zal vanavond ff kijken wat ik kan vinden, ik men me te herinneren dat er we scrollbars bij stonden, en het hele document was editable.
En? Nog iets gevonden?
Pagina: 1