Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD]Uit pinautomaat, hd44780a00

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Hoi, ik heb hier zo'n lcd (2x16) liggen als in de titel genoemd is.

Ik heb de schema's, maar die zijn allemaal 16 polig, moet ik de laatste 2 (15+16)
Op de A en K zetten?

ik heb gesearched maar kwam er niet echt uit welke pinnen ik nu weg moet laten en welke er dan op de k en a moeten.

/edit, moet ik de potmers op de normale manier doorlussen? gewoon volgens het schema?

[ Voor 16% gewijzigd door LiquidSmoke op 24-04-2003 13:02 ]

Verwijderd

Als ik zoek op lcd + pinautomaat dan krijg ik toch aardig wat relevante posts!

Ik weet zelf geen antwoord op je vraag dus daarom even deze tip :)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Die potmeter met lage weerstand gaat naar de backlight inderdaad, die A en K zijn de + en - van je backlight. Reken wel eerst de goede weerstand uit voor je backlight en zet die in serie met de potmeter dan kan je je backlight niet opblazen...

• LiquidSmoke
waarom dat? daar heb ik toch die potmeters voor, die draai ik allemaal dicht als ik hem er voor eht eerst aanhang, tussen welke pinnen wil je anders een weerstand hangen?

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op 24 April 2003 @ 13:00:
Ik heb de schema's, maar die zijn allemaal 16 polig, moet ik de laatste 2 (15+16)
Op de A en K zetten?
ja dit moet je doen ja, soms is het een 16 polig scherm(dus voor achtergrond) en soms is de achtergrond device los van de rest, dus dan krijg je A en K.

Ezelbrugje:
KNAP = Cathode Negatief, Anode Positief

Dus op de A moet de 5v+ en op de K de GND/Ground/0v

• LiquidSmoke
die ken ik ja :) alleen op de vraag in mijn 2e post zou ik nog graag antwoord willen

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ja, draai ze maar eens dicht de verkeerde kant op! :P

De potmeter voor de backlight zit erop om 's nachts niet verblind te worden en overdag mooi beeld te hebben. Daar wil je dus nog weleens aan draaien. Als je zorgt dat het hele bereik van de potmeter veilig is voor de backlight kan het nooit fout gaan!

EDIT: Tussen de potmeter en het backlight moet dat veiligheidsweerstandje zitten, in serie dus!

[ Voor 15% gewijzigd door Benadski op 24-04-2003 14:47 ]

• LiquidSmoke
dus die weer stand moet op de kathode, maar hoe weet ik hoe groot dat die weerstand meot zijn? ik heb ergens 'het bekende schema'gezien, maar dan met een weerstandje van 5 ohm op pin 16

de 5v tap ik gewoon af uit een molex.

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidSmoke op 24-04-2003 14:56 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Dat hangt er een beetje vanaf hoeveel leds er in je backlight zitten, maar met 5 - 10 Ohm ofzo zou je de stroom wel genoeg kunnen begrenzen.

Verder zijn dit gewon zoekvraagjes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.