Toon posts:

Half-Life map-overview screenshots nemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag screenshots nemen uit Half-Life waarbij je een overzicht hebt van de hele map, zoals hier te zien is:

http://www.sparedlife.com/HalflifeRideflame/nan.jpg

Echter, ik krijg mijn screenshots niet zo gemaakt. Ik probeer via noclip weg te 'vliegen' van de map, maar het probleem is dan dat de map een soort sporen achter laat, zoals hier te zien is:

(afbeelding verwijderd)

Nu wil ik graag dergelijke screenshots nemen, maar dan dus zónder deze sporen, maar ook telkens vanaf dezelfde hoogte en in dezelfde richting. Ik weet dat ik deze sporen op twee manieren weg kan halen. De eerste is door de video modus op software te zetten. Probleem is dan alleen dat veel onderdelen van de map verdwijnen of gaan knipperen, en het resultaat dus niet mooi is. De tweede oplossing is door te task-switchen naar Windows, en dan weer terug, waarna de sporen weg zijn en de achtergrond knippert. Echter, dit is een ietwat omslachtige manier om de sporen weg te krijgen, ik weet niet of er nog andere oplossingen zijn?

Belangrijker echter is toch wel om telkens de juiste hoogte en richting te krijgen. Zijn hier toevallig commands of variabelen voor? Ik heb de lijsten met Half-Life commands en vars al doorgekeken, maar zag daar niet echt iets geschikts tussen staan. Toch moet het mogelijk zijn (getuige het screenshot waarvan de link hierboven staat), ik weet alleen niet hoe.

Ik heb de laatste Half-Life patch geinstalleerd (1.1.1.0), ik heb Windows XP met Service Pack 1 (als dat er wat toe doet..), en een MSI Nvidia GeForce4 Ti4200-TD8X videokaart met de laatste Nvidia Detonator drivers (43.45).

Bedankt voor de hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2021 17:53 ]

Verwijderd

lijkt me eigenlijk dat ze dat in een map editor doen... ook opmdat je dan gewoon je coordinaten kan bepalen ed
maar waarom mail je niet gewoon die gasten die dat doen? bijv. van die map die je als voorbeeld geeft...

Verwijderd

er is een command voor, heb ik een keer gelezen ergens kan het alleen niet meer vinden (was iets met dev geloof ik)

edit: http://www.cg-dev.com/hlt...n=tutorials&sub=overviews

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt UneXpeCteD, dat was precies wat ik nodig had!