Toon posts:

sophos intercheck client blijft scannen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier sophos op een windows 95 pc geinstalleerd staan en die blijft om de 2 seconden 255 bestanden scannen. Ik zie enkel een paar bestandjes die ik zeker weet dat hij scanned en daarmee maak ik de conclusie dat ie elke keer dezelfde bestanden scanned.

Het zijn zover ik kan zien alleen de *.lnk en de *.pif files.. oftewel de files die op de desktop en start menu staan.

Ik heb niet iets aan staan dat ie om de 2 seconden de desktop refreshed ofzo dus dat kan hem ook niet zijn.

Op de sophos site staat niks met betrekking op dit probleem en op google vond ik alleen maar dingen die leide naar een virus bulletin.

Verwijderd

ik gebruik ook sophos, maar ik heb er geen problemen mee.
misschien omdat het windows 95 is en die gewoon te oud is.

je kan ook file exclusions opgeven,
of het scantype op quick zetten in plaats van normal

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb het maar op 3 machines. en we hebben hier 80 win95 machines nog.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 12:50 ]

Verwijderd

misschien zit er wel iets van spyware op,
of een virus die sophos niet kent,
die proggels zijn dan de hele tijd actief
en worden dus ook de hele tijd gescand

Verwijderd

Topicstarter
het is geen spyware en virus ook niet.... want na een format en ghost image terug zetten(en ja geformateerd met een schone read only boot flop).

Verwijderd

Scant ie niet toevallig de map van het het bureaublad?

Kan me voorstellen dat als de PC's weinig geheugen hebben, Windows dat niet in de cache kan zetten en dan telkens van disk moet lezen. Of misschien een active desktop die telkens ververst?

Edit:

Dat had je allemaal al gezegd. Lezen is ook een kunst :-)

Ik zou eens een programma draaien als Filemon, om te kijken welk programma telkens die bestanden leest.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 18:18 ]

Pagina: 1