Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Casefans van men case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een Xaser 2 case gekocht en mijn pc daar helemaal in verbouwd.
Later heb ik er nog een cold cathode ingestoken en sindsdien werken er 2 van de 5 casefans niet meer.
Ik heb een enermax voeding met dual fan en 431W.
Als cpu een athlon xp 2600+ en een gf4 ti 4600 gpu.
Zou het kunnen dat ik te weinig stroom doorkrijg waardoor 2 fans niet meer werken?
Ik heb ook men cold cathode al eens uitgeschakeld maar de 2 fans blijven 'dood'.
Voor de installatie van de cathode draaiden ze nochtans allemaal.
Weet er iemand aan wat het zou kunnen liggen of wat de oplossing ervoor is?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Wilde wilde gok: heb je die casefans misschien in serie geschakeld met die CCFL :?

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 17:36

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik denk niet dat een 431 watt het niet zou kunnen trekken... Misschien is er een kabelbreukje ergens?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Hoe heb je ze aangesloten dan?
gewoon met verloopstukjes naar je voeding of via een baybus?

En men moet mijn zijn zeker? leest imho erg vervelend ;)

Verwijderd

idd vetel hoe je het hebt aan gesloten (de fans) anders kunnen we je niet helpen

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
ik heb ongeveer de zelfde configuratie, met een 400W voeding en xaser II

Ik heb aan 1 molexje alle fans + ccfl paralel aangelsoten,
werkt prima hoor

Verwijderd

Het enige dat ik zo zou kunnen bedenken is dat je een molex van je hardcano gebruikt hebt en die misschien op Low staat? Dat je fans maar weinig stroomkrijgen en nu met die ccfl's erbij dat er te weinig overblijft :? is maar suggestie
Mijn Xaser III en 4 x cffl + 7x fan works great ;)

Verwijderd

ik heb ook een xaser 2 5000 en alle fans aangesloten die meegeleverd waren en ledfan erin en voorin ccfl en dat draait op een 300w voeding heb 3 harde schijven 7200 rpm 1000mhz amd plextor 40x gf4 mx440 www.juns.s5.com

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Kan je niet een van de werkende fans met een van de niet werkende fans omwisselen en dan kijken wat er gebeurd? Als de niet werkende het dan spontaan gaat doen en de wel werkende ermee op houdt licht het in ieder geval niet aan de fan of aan de kabels zelf en zul je dus een andere schakeling moeten proberen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Wel de casefans zijn verbonden met molex connecties rechtstreeks vanuit men voeding en dus niet via een baybus.
Mss heb je wel gelijk jointm1k dat de casefans in serie staan met mijn cold cathode.
Dat zou mss kunnen verklaren waarom ze niet werken en de andere wel.
Want de 2 die niet werken zijn verbonden met de cc.
Het is vermoedelijk wel zo dat ze in serie staan deze 2 want deze werken niet meer sinds ik men cc heb geplaatst.
Het zou dus daaraan te wijten zijn.

Alvast bedankt voor de goeie tips.

ps men voeding is toch echt wel voldoende zelfs met een stroomvretende gf4 ?

Verwijderd

Topicstarter
Ook heb ik de kabeltjes gechecked en daar is niks mis mee.
Geen barsten of ook niet losgeraakt dus daar kan het ook niet aan liggen.
De 2 casefans die niet werken hangen dus aan men voeding via een gesplitte molexkabel, een uiteinde aan de casefan de andere aan men hd.
Voor de 2de casefan gebruik ik de gesplitte molex van men cold cathode, een voor casefan andere voor cc.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 13:19:
ik heb ook een xaser 2 5000 en voorin ccfl www.juns.s5.com
ik heb ook een xaser 2 6000a maar ik krijg mijn ccfl er niet in vooraan
hij is 20cm maar ik krijg die er met de beste wil nooit in

hoe groot is de jouwe? of hoe heb je het gedaan?

mvg

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij zit die opzij.
Als ik door men plexi kijk zie ik ze staan op de bodem.
Mijn cc zit niet vooraan.
Enne het is 30 cm lang (die cc wel te verstaan :) )

Verwijderd

he Rekketek,

je voeding is zeker wel zwaar genoeg. ik heb ongeveer dezelfde configuratie en een 300W voeding. En kan 4 fans en een 30cm ccfl draaien zonder problemen. en er zitten ook 4 pci sloten vol en nog geen stroom gebrek.

maar je moet geen dingen in serie zetten alleen als het allemaal fans zijn dan maakt het nix uit want een ccfl zuipt stroom vooral is serie hou je nix over voor je fans.

suc6 ermee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal :)
Ik zal dan es kijken en er wat aan sleutelen zodat men cc niet meer in serie staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 22:12:maar je moet geen dingen in serie zetten alleen als het allemaal fans zijn dan maakt het nix uit want een ccfl zuipt stroom vooral is serie hou je nix over voor je fans.
Da's niet waar. Een CCFL verbruikt juist heel weinig energie en heeft hoge weerstand. De stroom in de fan-fan-ccfl-kring is door die hoge weerstand dusdanig laag dat de ventilatoren te weinig energie krijgen om te beginnen met draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het beste is dus men ccfl volledig afzonderen qua stroomverbinding ?

Verwijderd

Uhm, ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "volledig afzonderen", maar als je hem parallel schakelt met de fans (en andere componenten), moet het goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Yep dat bedoelde ik, sorry voor de ietwat rare verwoording ervan :p
Maar kan ik ook men ccfl niet in serie of parallel schakelen zodat die afzonderlijk stroom krijgt en niet de stroom moet delen met fans ?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Heb je al gekeken of je fans het nog wel gewoon doen als je ze aan een losse voeding hangt of zo. Meschien zijn ze gewoon kapot en heeft het een totaal andere oorzaak. Je kunt echt het beste eerst zelf wat proberen want zo is het voor ons ook allemaal giswerk.
veel succes er mee!
Pagina: 1