Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Siemens C45 Loopt vast na SMS Orange

Pagina: 1
Acties:

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Mijn vriendin heeft een Siemens C45 daar zit een D* (Orange) SIM in.
Nu krijg je van Orange een sms wanneer iemand niets heeft ingesproken op je voicemail. Volgens mij heeft ze zo'n smsje gekregen (ik had haar gebeld maar daar staat niets van in de telefoon).
Het smsje staat niet op de SIM maar in de telefoon. Er staat dus voortdurend een envelopje in beeld. Nieuwe smsjes kun je wel openen maar als je die van Orange opent dan loopt ie vast. Enige remedie: batterij eruit en er weer in.
Heb even gezocht maar kwam niet verder bij de "oplossing" dan dit:
Vreemd type sms, toestel loopt vast
Weet iemand hoe je dit smsje kwijt kunt raken.
SIM kaart in mijn telefoon (Nokia 3410) werkt niet want smsje staat in de telefoon.
Mijn SIM in haar toestel werkt ook niet, loopt ie nog steeds vast.

P.Duh! lekker puh!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 16:55
Foon via datakabel aan een PC hangen en via Vissie ofzo het smsje deleten lijkt me de beste optie?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

omdat het blijkbaar in het toestel staat en niet in de SIM heeft het plaatsen van de SIM in een ander toestel geen zin.

Allicht dat je ff een reset naar factory settings kan uitvoeren in het menu van de Siemens, met deze of een andere SIM.

Datakabel en SMSje weggooien is ook een optie.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• pduh
Factory settings kon ik gisteren zo gauw niet vinden in de C45.
Weet iemand zo snel waar die onder te vinden is? (ja, beetje lui maar ik heb hem hier niet bij me)

P.Duh! lekker puh!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

@ me Siemens ME45 is het:
Menu > Setup/Instellingen > Device/Toestel > Status > Factory Settings

[ Voor 32% gewijzigd door aardbeix15 op 24-04-2003 13:22 ]

• pduh
Bedankt, ik zal vanavond eens even kijken of dat werkt. Om hier nou speciaal een datakabel voor aan te schaffen met alle risicos, dat zie ik niet zo zitten.
Zou je niet gewoon naar een telecomshop kunnen gaan waar ze met D* doen en het dan laten verhelpen (ik bedoel, zouden zij dat gratis kunnen doen voor je; ik neem aan dat ze je toestel dan kunnen gaar flshen met nieuwere software)

P.Duh! lekker puh!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 16:55
Volgens mij kan Siemens dat alleen zelf... Niet zomaar bij een telecomshop dus :(
Aan een datakabel zijn overigens geen risico's verbonden hoor, hij kost alleen geld :) (Ik had hem gratis bij m'n S45 en hij werkt ook op m'n C35i en de M50 van m'n vriendin)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

voor 7 euro heb je hem ook bij een webshop, vooralsnog denk ik toch dat de reset naar factory settings wel gewoon zal werken.

a ik zag dat je ook al op telecomvergelijker had gezocht naar een oplossing, inmiddels al wat verder :?

[ Voor 31% gewijzigd door aardbeix15 op 24-04-2003 22:46 ]

• pduh
Nee, nog niets verder, nog niet geprobeerd met de factory settings. Heb de C45 nog niet weer gezien (mijn vriendin dus ook niet :'( ) Maar zal het vanavond zeker proberen!

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

woon je in de buurt van leiden? ik heb hier een siemens datakabel voor dat type en de juiste software. mocht je er normaal niet uitkomen, dan wil ik hem wel ff onder handen nemen... heb al meerdere modellen gefixt, zelfs toestellen die dood zijn gegaag na het unlocken of omdat ze de datakabel er tijdens het unlocken hebben uitgehaald.

• pduh
Uh! Nee, niet bepaald. Enschede zou lukken maar ik probeer het vanavond wel met die factory settings en dan laat ik het hier maandag wel weten of het gelukt is. Anders moet ik iemand zoeken met een datakabel hier in de buurt. (op de UT moet zo'n mannetje zitten). Maar evengoed bedankt

P.Duh! lekker puh!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 16:49
Ik kreeg eerst ook sms jes uit me c45 . Naar de winkel gebracht en toen ik em terug kreeg was het weg, volgens mij is er nieuwe software firmware ingeladen oid :S

• pduh
Naar welke winkel heb je hem dan heen gebracht? Het toestel komt namelijk van een internetwinkel (www.studentmobiel.nl) met een goede aanbieding. Kun je hem dan bij elke willekeurige winkel in de stad inleveren voor een flashbeurt? Dat dacht ik toch niet! Maar goed, na het weekend weet ik denk ik wel iets meer

P.Duh! lekker puh!

• pduh
Nou, het is gelukt hoor!
Het was inderdaad alleen maar even de fabrieksinstellingen terugzetten.
OK, je moet daarna wel weer je favoriete huppeldupups instellen maar dat mag geen probleem zijn dacht ik zo. Dat heb je vast al eerder gedaan.
Na het resetten van de fabrieksinstellingen heb ikhet toestel uitgedaan en weer aangezet. Toen kwam ook Orange in het display staan ipv Dutchtone. Tevens kon ik het gewraakte smsje gewoon openen (was gewoon een melding van: die en die heeft geprobeerd je te bellen maar geen bericht achter gelaten).

Problems solved, thanks

P.Duh! lekker puh!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

a mooi dat het is opgeslost.

Pagina: 1