[HP XE2] Bios problemen na update. Oude weg

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb de bios van een XE2 geupdate en daarna werkt windows helemaal niet meer en kan ook niet meer opnieuw installeren.

HP heeft een tool om te updaten (bootflop) maar helaas was er geen optie om de oude bios op te halen naar een file.

Nu hebben we hier 2 van die laptops alleen kan ik de bios'sen niet overzetten van de een naar de ander.

Wat kan ik hier nog aan doen???

De nieuwe versie is: DC.M2.11
De oude versie is: DC.M1.15

Ik ben ten einde raad :'(

PS. Ik had geupdate omdat ik een extra geheugenmodule niet kon lezen maar dat kon met de nieuwe bios ook niet dus ik wil heel graag de oude weer terug ;(

Op de flash diskette van HP zit wel een bestand phlash.exe maar die wil niet starten omdat ie de bios.bin file niet kan lezen, maar dat mag ook niet want hij moet een backuo maken van de goeie laptop zodat ik het op de andere terug kan zetten maar dat lukt niet.

Alternatieve flashwriters die goed zijn kan ik niet vinden :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 24-04-2003 13:09 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Aaargh ben al weer een stuk verder na een dag werk en een zogenaamd defect harddisk !

De geheugenmodule die ik van norrod meehad was de verzegeling verbroken en de module is dus defect!!! Ik heb em in 4 verschillende laptops getest en hij is brak.

Norrod heeft me nu dus voor de 2e keer genaaid door een geretourneerde module met verbroken zegel te verkopen!

Ik ga nu een klacht indienen want ik ben nu 8 uur bezig geweest met de installatie van een laptop waar geen touw aan vast te knopen was wat er aan de hand was (geheugenmodule zorgde op bepaalde momenten voor een bekend ACPI probleem doordat ie brak was, daarom was het zo moeilijk te achterhalen).

Vanavond zijn ze echt van mij die gasten :( dit is niet de eerste keer !