Toon posts:

[Java] (XML-)Bestanden schrijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een Java Servlet wil ik XML weggaan schrijven naar een bestand. Ik doe dit via een FileOutputStream, een manier die ik gevonden had via de search ( Java meerder strings naar txt bestand schrijven ).
Alleen lijkt het bestand niet gevuld te worden en stopt zelfs de output van mijn normale HTML na een tijdje.
Java:
1
2
3
4
5
FileOutputStream fos    = new FileOutputStream("test.xml");
BufferedOutputStream os = new BufferedOutputStream(fos);
PrintStream printStream = new PrintStream(os);
printStream.println("<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\"?>");
printStream.println("<table>");

Moet ik vaker bufferen of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Het is misschien handig om eens te kijken naar de JDOM library, hiermee kan je makkelijk XML documents aanmaken.
Met JDOM heb ik nog nooit probs gehad met het wegschrijven naar een file.

Verwijderd

flush() en close() de stream is...

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet de output wel flush(en) met de flush() method.

Ik zou als ik jou was eens naar Xerces kijken als je XML files wilt wegschrijven, de manier zoals je nu doet biedt geen garantie dat de syntax van de XML file klopt.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Topicstarter
Het ging fout omdat ik de uitvoer naar een HTML pagina tegelijk deed met het schrijven naar een bestand, nadat ik deze gescheiden had, werkte het perfect, nog bedankt voor de tips. Ik ga nog even kijken naar de andere paketten, maar zolang dit werkt, hou ik het hier nog even bij.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
wrom doe je dat zo? zoals hierboven al staat, misschien handig om jdom te gebruiken: www.jdom.org

Java:
1
2
        org.jdom.output.XMLOutputter xmlout = new org.jdom.output.XMLOutputter();
        xmlout.output( xmlDocument, new PrintWriter( new FileOutputStream( new File("bestand.xml") ) ) );

[ Voor 11% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 24-04-2003 14:08 ]

Pagina: 1