[ASP]Compleet CMS of handgecodeerd?

Pagina: 1
Acties:

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:12
Eigenlijk bouw ik altijd mijn eigen CMS (content management systeem) in asp. Maar als ik op internet rondkijk vind ik ook heel veel (commerciele) cms systemen die vaak enorm uitgebreid zijn en misschien wel de aanschaf waardzijn... Nu heb ik daar eigenlijk helemaal geen ervaring mee. Zijn er mensen die met bepaalde systemen werken en hun ervaringen kunnen spuien???

Heb overigens gemerkt dat veel cms systemen gebasseerd zijn op een style sheet. Nu is dat wel fijn maar zo statisch als de nete.... |:(

Stylesheet kan je aanpassen maar de opbouw van de pagina blijft eigenlijk gelijk met als gevolg dat al je pagina hetzelfde eruit gaan zien....

dus...ervaringen, tips, hints, dont's etc. zijn meer dan welkom

[ Voor 4% gewijzigd door Folkert op 24-04-2003 11:55 ]

Verwijderd

Persoonlijk vind ik Web Edit Pro een lekkere CMS.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Het enige commerciële systeem waarmee ik ervaring heb ik SmartSite. De nadelen die jij noemt zijn hierbij niet van toepassing omdat je sjablonen (Die SmartSite zelf stijlen noemt) aanmaakt voor pagina's. Daarvan kun je er meerdere aanmaken. Daarnaast kun je het systeem op allerlei manieren aanpassen m.b.v. standaard macro's, scripts of zelfgemaakte objecten.

Het nadeel is de prijs. Je moet al snel aan tienduizenden euro's denken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vragen over ervaring van software, dat lijkt me meer iets voor SA
zie ook: P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

PW -> SA

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Ook ik heb aardig wat ervaring met Smartsite, mijn bedrijf is er partner van. Ik heb dus al aardig wat Smartsites geimplementeerd en aardig wat maatwerk ervoor geschreven. Zoals xtra al zegt, je moet er aardig voor in de buidel tasten. Maar ja, als je een site wil waarbij je Smartsite nodig hebt zou die zowiezo aardig prijzig worden.

Daarnaast zijn wij importeur van emagiC, een belgisch CMS-pakket wat qua prijs een stuk beter in de markt ligt (Zo vanaf 3000 a 4000 Euro incl. implementatie). Als je zelf wil bouwen wat je in dat pakket al standaard krijgt ben je gewoon een stuk duurder uit, dus dan is aanschaf van een standaard CMS gewoon aantrekkelijk. Veel CMSen, en zo ook Smartsite en emagiC, zijn uitbreidbaar met maatwerk code, dus je kan het als raamwerk gebruiken voor verdere ontwikkeling.

Van emagiC is er trouwens op de site een demo te downloaden, die alleen op localhost draait. Als je eens een idee wil krijgen hoe zo'n standaard CMS in elkaar zit is het zeker eens aan te raden hier naar te kijken. :)