[ASP]Compleet CMS of handgecodeerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Eigenlijk bouw ik altijd mijn eigen CMS (content management systeem) in asp. Maar als ik op internet rondkijk vind ik ook heel veel (commerciele) cms systemen die vaak enorm uitgebreid zijn en misschien wel de aanschaf waardzijn... Nu heb ik daar eigenlijk helemaal geen ervaring mee. Zijn er mensen die met bepaalde systemen werken en hun ervaringen kunnen spuien???

Heb overigens gemerkt dat veel cms systemen gebasseerd zijn op een style sheet. Nu is dat wel fijn maar zo statisch als de nete.... |:(

Stylesheet kan je aanpassen maar de opbouw van de pagina blijft eigenlijk gelijk met als gevolg dat al je pagina hetzelfde eruit gaan zien....

dus...ervaringen, tips, hints, dont's etc. zijn meer dan welkom

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

"Eigenlijk bouw ik altijd mijn eigen CMS"... Dat suggereert dat je voor ieder project een nieuw CMS bouwt. Lijkt me niet zo slim. Een CMS is o.a. bedoeld om te hergebruiken in meerdere projecten.

Maargoed, als je zelf al een CMS hebt, en je hebt het goed werkend, dan zou ik niet twijfelen om het gewoon uit te blijven breiden. Ik kan me voorstellen dat op commerciele CMSsen hele vervelende (licentie-gerelateerde) beperkingen zitten. Ook zul je er ws niet zelf aan mogen sleutelen, als je een bug vindt.

Wat je zegt over stylesheets: dat is juist goed!
Je wilt toch zeker geen website maken waarvan iedere pagina compleet anders is? Het staat juist erg professioneel als je look&feel over de hele website generiek is. Stylesheets zijn daar het ideale hulpmiddel bij. Bovendien kun je de plaats van content-onderdelen nog best dynamisch maken, afhankelijk van hoe je je CMS ontworpen hebt.

日本!🎌

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
De layout zal met de stylesheet wel anders 'looken' maar de basis is hetzelfde. Ik werk samen met ontwerpers die samen met de klant een ontwerp maken voor een site. Aan de hand van dat ontwerp maak ik een applicatie, database, cms etc. Dus elk project is uniek...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Volgens mij maakt dit nummer 3! :(

Dit topic is gesloten.